יום רביעי, 13 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות בחברת מי עדן בבני ברק


ראיון עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות בחברת מי עדן בבני ברק 

ב-2007 שלחתי קורות חיים לתפקיד מכירות ולשירות לקוחות בחברת מי עדן,דרך לוחות דרושים של ידיעות(yjob). קבלתי טלפון ממנהלת צוות ממי עדן בקשר למשרת מכירות טלפוניות במוקד למכירת מיני בר וגלוני מים.לאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון במוקד הטלפוני של החברה.

העבודה מתחילה במיידית ללא קורס מסוים בעיקר הדרכה פרטנית והאזנה לשיחות. השכר מינימום עם עמלות מכירה שאפשר לקבל עוד כמה שקלים. כאשר אני שומע שנציגי מכירות טובים מקבלים עמלות עד סך 5 ₪ לשעה לערך ,ז"א כ-30-40 שקל למשמרת,אני מודאג מחוסר ההגינות של חלוקת העמלות או מחוסר אפשרות המכירה. במוקד מכירות טלפוניות ביטוח מקבלים עמלות בגובה הסגירה.כך שאפשר לקבל משכורות כפולה ואכן קבלו, ולא תוספת מקסימלית של עד 25% (5 מ-20),ורוב נציגי המכירה מקבלים עד 2-3 לשעה, אם בכלל.  

מוקד מי עדן נמצא בסוף בני ברק בצד מזרח בסוף רחוב הלח"י ליד תחנת הרכבת מול קניון איילון. נסעתי ב-2 אוטובוסים. 68 עד מכון מור בבני ברק, רחוב ז'בוטינסקי, וקו 40 או 42  לתחנה ליד הרחוב. הלכתי ברגל כמה דקות. זמן הראיון נקבע בשעות הבוקר המאוחרות.

הגעתי לפני הזמן והבנין נראה ישן ולא עיצובי. עליתי במדרגות ואתה מגיע למוקד. אין דלת כניסה עם קוד. נכנסתי ואמרתי שבאתי לראיון. אמרו לי להמתין בחדר אוכל - השתיה. כנראה לראש צוות היה ראיון אחר באותו זמן. לאחר כמה דקות ארוכות של המתנה, הוזמנתי לחדר שלה כדי לעשות את הראיון. היא הייתה בהריון. שאלה מחקרית, האם יש שינוי במקצועיות האישה כאשר היא בהריון או לאחר לידה?

לאחר שאלות בסיסיות בראיון ותשובה למה שכתוב בקורות החיים היה סימולציית מכירות. אני מתקשר ללקוחה ומנסה למכור לה מיני בר במקום קנית בקבוקי מי עדן בסופר.

נתתי את הסיבות האפשריות לשכנוע ולמכירה: כל הסיבות שאמרתי נמצאות בשנה האחרונה בתשדירי פרסומות בטלוויזיה  
1.בקשר למים יותר טובים מאשר המתחרים, גם המחיר יותר אטרקטיבי.
2.הילדים ,בפרט הקטנים יוכלו לשתות יותר מים בפרט בקיץ וגם ביתר קלות, לא צריך להרים בקבוק מים, אלא פשוט להפעיל את המכונה. (היא טענה שהילדים ישחקו במים עם המכונה) ,הילדים לא יהיו צמאים, יהיו יותר בריאים משתיה נכונה של מים. וכמובן ירגישו יותר טוב עם פחות מחלות ופחות טענות על מצבם הבריאותי שנגרם כתוצאה מחוסר שתיה. לאמא יהיה יותר שקט מחוסר טענות אילו של ילדיה.
3.קל יותר לא לשאת כלל בקבוקים כבדים מרשת לא מידי יום ולא מידי שבוע . (היא טענה שהיא יכולה לשאת את הבקבוקים, מאמין לה..)
4. מי עדן מתאים גם לאישה בהריון, הם הרבה יותר טעימים ממי הברז או ממים מותפלים.
5. עוד כמה טענות ששכחתי.

כדי לדעת למכור טוב יותר ומקצועי, צריך וחובה לעבור על יתרונות המוצר ועל יתרון החברה ולהציג זאת באופן מיטבי מול הלקוח בהתאמה לצרכי הלקוח. 

 אני הייתי לאחר סיום עבודת מכירות טלפוניות בחברת ביטוח דקלה ולפני תיאום פגישות באיילון גמל.
לבסוף לא התקבלתי לעבודה וגם לא קבלתי טלפון. מי עדן היא אחת מהחברות הרבות שחשבו שאני לא יודע למכור. היא לא התרשמה לטובה מיכולות המכירה שלי. ולא מעצם היותי דתי. לא הוצע לי עבודה אחרת במוקד שירות לקוחות בחברה.

במוקד השירות והמכירה של מי עדן יש בעיקר צעירים בלבד 20-25 ובעיקר נשים.יש כמובן כמה מבוגרים וכמה 30+. אני לא חושב שיש הפליה, רק מבוגר טיפש יעבוד במוקד של מי עדן. אם אתה יודע למכור או לתת שירות, יש חברות טובות יותר שאפשר להתקבל ולעבוד אצלם.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה