יום חמישי, 21 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד מכירות וסוכן נסיעות בחברת תיירות איסתא


ראיון עבודה לתפקיד מכירות וסוכן נסיעות בחברת תיירות  איסתא

בשנת 2002  שלחתי קורות חיים לתפקיד איש מכירות וסוכן נסיעות בחברת איסתא.מיוני קורות חיים נעשו ע"י חברת השמה בשרון (שכחתי כרגע את שמה,עדין קיימת) וגם הגיוסים.יש לציין שאותה חברת השמה מגייסת גם לחברות אחרות  לתפקידים אחרים ואני שלחתי לאותה חברת השמה קורות חיים לתפקידים אחרים במשך אותה שנה. רכזת כ"א של חברת השמה יצרה איתי קשר, ולאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון.  

הראיון עבודה היה בבית איסתא ברחוב מנורת המאור בת"א שכונת נחלת יצחק ליד מגדלי אביב.
זמן הראיון נקבע לשעות אחר הצהרים והוצרכתי להתפלל מנחה לפני כן. הוזמנו והגיעו כ-10 מועמדים לערך. הגעתי לפני הזמן ובין הראשונים. היו חצי גברים וחצי נשים בגילאים שלי לערך 25-30 לא צעירים ממש. כמובן שניהלנו שיחות חולין בינינו לפני שהתחיל מרכז ההערכה.

מרכז ההערכה לא היה בבנין איסתא עצמו אלא בחדר גדול צמוד לפטיו של הבנין (הבנין מרובע עם חלל באמצע). בחדר היה  שולחן ארוך עם כסאות. החדר לא היה מסודר כלל ונתבקשנו ע"י המראיינים לסדר איתם יחד את החדר. כמה נשים לא הגיעו בזמן  והיה צריך לדאוג להם לכיסאות ולסידור מחדש של השולחן.

נתבקשנו בתחילה למלא טפסים (לכל כיסא יש משענת שאפשר לכתוב) . מרכז ההערכה נוהל ע"י ראש הצוות במוקד עם הצגה עצמית ודינמיקה קבוצתית ולאחר מכן סלקציה של כמה מועמדים וראיון אישי לבסוף. מכיוון שיש רק מראיין אחד ו-9 מועמדים לערך וכל ראיון לוקח רבע שעה,המתנתי הרבה זמן לתורי, כי הייתי בין האחרונים שהוזמנתי לראיון אישי.

יש כמובן קורס באיסתא עם התחייבות לשנה.יש יעדים של מכירות שחייבים לעמוד בהם.ולכן מגייסים בעיקר מי שיודע למכור, זה לא עבודת שירות. מי שעובד באיסתא יכול  להוציא תעודה של סוכן נסיעות וגם בקלות אפשר לעבור\ למצוא עבודה בחברות תיירות או נסיעות אחרות. 

מכיוון שהדבר קרה לפני 9 שנים,אני לא זוכר את הפרטים המדויקים של הדינמיקה הקבוצתית והראיון האישי. כמו שאתם מבינים  כל התהליך באיסתא ארך יותר מ-3 שעות. לאחר יום-יומיים קבלתי טלפון מרכזת חברת ההשמה שלא התקבלתי לעבודה באיסתא.     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה