יום שני, 11 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בבית השקעות הלמן אלדובי בר"ג


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בבית השקעות הלמן אלדובי בר"ג

בתחילת 2008 לאחר שעברתי את מבחני הביטוח: יסודות הביטוח וגמר פנסיוני(עדין לא מקצועית א') ואני יכול להתחיל התמחות בייעוץ פנסיוני, שלחתי קורות חיים לתפקיד של התמחות פנסיוני ושירות לקוחות לבית השקעות הלמן אלדובי בבית בסר בר"ג מול אצטדיון ר"ג וקניון איילון.

התקשרה אלי לטלפון הנייד בצהרים מנהלת משאבי אנוש של הלמן אלדובי, ולאחר ראיון טלפוני קצר היא הזמינה אותי לראיון בבית השקעות הלמן אלדובי. היא אמרה לי להביא קורות חיים מודפסים וגם תמונת פספורט. הבאתי איתי קורות חיים ותמונת פספורט לאחר שהצטלמתי במיוחד בחנות צילום באותו ערב ושלמתי כסף על 4 תמונות.

הראיון בבית השקעות נקבע לשעת תחילת צהרים, הגעתי צלצלתי בפעמון ואמרתי לפקידת קבלה שבאתי לראיון עבודה. המתנתי כמה דקות עד שמנהלת משאבי אנוש תתפנה. היא לקחה אותי לחדר והושיבה אותי בצד הקרוב מאד לחלון.

בית השקעות הלמן אלדובי נמצא בקומות עליונות של הבנין .איזה פחד, מה שמפריד ביני לבין נחיתה למטה הוא חתיכת זכוכית. פשוט חוסר רגישות, או שזה היה מכוון? לא היה לי דבר כזה בראיונות אחרים עד כה.  המנהלת משאבי אנוש הייתה צריכה לשבת בצד זה ולא אני. האם היא פחדה שאני אזרוק אותה מהחלון?

לאחר ראיון קצר עם שאלות מקצועיות מועטות לגבי היכולות והכישורים ,והעובדה שלא עברתי את מקצועית א' עדין ,בהתאם להוראות המנונה על שוק ההון , עדין לא יכולתי להתחיל התמחות שלייעוץ פנסיוני ובעיקר למכור ולהעביר קופות גמל והשתלמות או ייעוץ ללקוחות בית השקעות .בסוף הראיון היא אמרה לי שאני פחות רלבנטי לתפקיד, והם ישמרו את קורות החיים כאשר יש תפקיד רלבנטי בחברה. 

היא בקשה את קורות החיים ואת תמונת הפספורט, ונתתי לה. איזה טעות עשיתי, הייתי צריך להתנות זאת בעבודה עתידית. או לסיים אז את ההתקשרות סופית עם בית השקעות הלמן אלדובי. התמונה משמשת את החברה לזיהוי המועמד לאי זימונו ולאי קבלתו לראיון ולעבודה עתידית בבית ההשקעות.     

למועט לציין שלא התקבלתי לתפקיד זה ולא לתפקיד אחר. מתחילת 2008 ועד היום ב-2011, עברו כבר 3 שנים מאז, ולא קבלתי טלפון אחד מהלמן אלדובי בקשר לעבודה לשום תפקיד כלשהו, גם לא לתפקיד שירות לקוחות או תיאום פגישות או מכירות. למרות שבשנים אלו שלחתי עשרות פעמים קורות חיים מעודכנים למספר משרות רלבנטיות בהלמן אלדובי.

כמובן שאציין שבית השקעות הלמן אלדובי הציג תוצאות גרועות ללקוחות בקופות גמל וקרנות השתלמות ונמצא במקומות האחרונים בתשואה. היה ניסיון לתביעה ייצוגית נגד בית השקעות הלמן אלדובי על התשואה הנמוכה שנגרמה מניהול השקעות כושל בעיקר בהימור לא נכון של מטבעות (המטבע האיסלנדי בעיקר והמדינה קרובה לפשיטת רגל עד היום),אך בית המשפט דחה את התביעה.

הלמן אלדובי  מציג תשואות נמוכות יחסית (וגם בחלק מהזמן גם קבוע יחסית לשוק ההון) לבתי השקעות וחברות ביטוח. לצער לקוחותיו זה לא רק בשנה אחת אלא כבר לאורך כמה שנים האחרונות (2007-2010) מאז שהלמן אלדובי קנו את הקופות מבנק יהב ועובדי המדינה. ולכן אני ממליץ לכל לקוח קופות גמל או השתלמות של הלמן אלדובי לעשות העברה לחברת ביטוח או בית השקעות או לפדות את הכספים לחשבון הבנק ללא אפשרות החזרת הכספים לקופות או לקרנות.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה