יום שני, 18 ביולי 2011

איך אפשר לקנות בזול ובצרכנות נבונה בחנות ירקות ?


איך אפשר לקנות בזול ובצרכנות נבונה בחנות ירקות ?
לחנות ירקות רגילה בד"כ אין סיכוי להתחרות ברשתות שיווק. כי הרשתות יכולות להוריד מחיר ולמכור ירקות גם במחירי הפסד בכיסוי רווח משאר מוצרי החנות .חנות ירקות לא יכולה למכור את הירקות בהפסד, לפחות רק ברווח קטן.יתכן שימכור מוצר אחד אן שנים בהפסד קטן ובמוצר שלא כ"כ רווחי עם קיזוז מרווח שאר המוצרים.

כאשר רשתות שיווק מוכרות בזול וחנות ירקות לא ,ויש הפרשים מאד גדולים במחיר לקילו ירקות מסוגי ירקות שונים, בד"כ הלקוחות הצרכניים עושים חשבון פשוט וקונים ברשת שיווק ,למרות שבחנות ירקות נותנים שירות טוב יותר. נכון, זה לא כל הלקוחות ,אבל מספיק שחצי מהלקוחות לא יקנו במשך שבוע- שבועיים שכבר בעל חנות הירקות יפסיד כסף מחוסר כיסוי עלויות קבועות ומשתנות של הירקות והחנות.

חלק מחנויות הירקות מביאים סחורה טובה יותר מידי יום. זה ההתמחות והיתרון היחסי שלהם על השאר. הם יותר מומחים בירקות ויודעים מה טוב ומה לא ואיזה מחיר לתת. ברשתות השיווק פחות מומחים בלשון המעטה. אם הם לא יספקו סחורה טובה ושירות טוב יותר, לא יקנו מהם ויקהו מרשת שיווק.

ולכן אתם כלקוחות צרכניים שקונים בזול צריכים לקנות מחנות ירקות שנותנת גם מחיר זול וגם סחורה איכותית יותר מאשר רשת השיווק. כאשר יש חנות ירקות ליד רשת שיווק וכל שכן מספר רשתות שיווק ,יש תחרות בריאה שרק הצרכן מרוויח מכך ממחיר זול וסחורה טובה.

חנות ירקות שסמוכה לרשתות שיווק חייבים לממן את המחיר הזול של הסחורה, ולכן היא חייבת למכור גם מוצרים אחרים מלבד ירקות, ובעצם להרחיב את חנות הירקות למרכול ,כאשר הבסיס למרכול הוא חנות ירקות והשאר תוספת.

בנוסף שלקוח רוצה לקנות לא רק ירקות ופירות אלא עוד מוצרי מכולת נוספים ,וגם במחיר נמוך כמו ברשת שיווק. חנות ירקות יכול להוריד את המחיר ע"י הצעת סחורה מחברות קטנות  שלא נמכרות ברשתות השיווק ושאיכות המוצרים שלהם לא נופלות מחברות אחרות (הבעיה שלהם שאין להם תקציב לפרסום ותשלום למדף ברשת שיווק)

חנות ירקות באור יהודה ליד מגה בול וליד כמעט חינם  עשו זאת. לפני מספר שנים הייתה רק חנות ירקות ולאט לאט היה הכניסה מוצרים נוספים כך שכבר השנה היא מרכול עם חנות ירקות.

בנוסף בחנות ירקות אין התניית קניה, ואין התניית קילוגרמים, קונים חופשי ללא שינוי במחיר לפי ק"ג. קנית קילו או 10 קילו - המחיר זהה.

הגעתי היום לחנות ירקות זו וקניתי בזול ממש הייתי מופתע מהמחירים הזולים ומהסחורה הטריה והאיכותית. סחורה טובה יותר מרשת שיווק וגם זולה יותר, שווה לקנות.

אני מזכיר שאת כל הסחורה אני סוחב על הכתפיים והידיים שלי ואני נוסע בתחבורה ציבורית ללא רכב, ולכן אני מוגבל במספר הקילו שאני יכול לסחוב.

סלק אדום בשקל בלבד ( 9וחצי קילו) קניתי באגרסיביות, כזה מחיר לא פוגשים כל יום . קישואים ב-2 שקל (4 וחצי קילו) ,דלורית 2 שקל (5 קילו),מלון ב-2 שקל (3 קילו מלון אחד), אבטיח ב-2 שקל (שווה,אבל לא קניתי עקב המשקל).גזר בתפזורת 2 שקל (כ-2 קילו). קישואים ב-2 שקל (4 וחצי קילו) פלפל ירוק כהה 3 שקל (2 קילו)- קצת יקר אבל שווה ,מקוזז במחיר הירקות האחרים. בצל ב-2 שקל.

כל ירק במחיר 2 שקלים ולמטה שווה קניה.בעיקר כאשר הסחורה איכותית ולא מיועדת להשמדה, הכל בהתאם לסוג הירק ולזמן החיים שלו במקרר מחוץ למקרר.

עגבניות ומלפפונים עלו 3 שקל. יחסית לא בזול אבל  לא יקר. קניתי מחנות ירקות בלבד מרחוב החרושת באור יהודה (דיקלה פרי שם החנות) והחנות עשתה מבצע מלפפון ועגבניה בשקל וחצי בלבד ללא התניית קניה וללא התניית קילוגרמים.כל שאר המוצרים בחנות היו יקרים יחסית. יש פינת חמוצים וגם עוגיות וגם מוצרי הקפאה.

קניתי 12 קילו עגבניות ו-4 קילו מלפפון. קניתי בכרטיס אשראי ,יש התניית קניה של 20 שקל לפחות .אם הייתי יכול לסחוב יותר, הייתי קונה עוד כמה קילו של עגבניות. שווה גם אם העגבניות טריות, משתמשים בהם לרסק עגבניות טרי או עגבניות מרוסקות בתבשילים. רסק עגבניות עולה שקל ל-100 גרם. עכשיו עשו את החישוב לבד.

סחבתי את 16 קילו  למעלה מק"מ עד לתחנה באור יהודה ומשם לחנות ירקות .הספקתי לסיים את כל הקניות תוך שעה וחצי, ובדיוק הגעתי כאשר הגיע האוטובוס. עוד 10 שניות והייתי מפספס את האוטובוס ומחכה עוד חצי שעה בשמש.

חייב לציין שנהגי האוטובוס האתיופיים אדיבים גם בחברת קווים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה