יום שישי, 29 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות ביטוח אלמנטרי בחברת ביטוח הראל


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות ביטוח אלמנטרי בחברת ביטוח הראל

בתחילת 2008 לאחר שעברתי את 2 מבחני הביטוח של משרד האוצר ולאחר שלא עברתי את מקצועית א', קבלתי טלפון מרכז השמה של המי"ל. דרך המי"ל עשיתי את יסודות הביטוח ומקצועית א'. המי"ל עושה השמה בין המועמדים שעברו את המבחנים לבין חברות הביטוח ובנקים או בתי השקעות. ההשמה מבוצעת בהתאם למגורי המועמד (מרכז,שרון, צפון דרום)בכל הארץ.

בנוסף לכך, המי"ל היא גם מעין חברת השמה גם לחברות אחרות שלא קשורים בתחום הביטוח והפיננסים והבנקאות. מכיוון שלא עבדתי וגם יידעתי את המי"ל בכך, הוא הציע לי מספר הצעות עבודה.חלקן לא היו רלבנטיות, וחלקן כבר הייתי באותן חברות לראיונות עבודה לא מזמן ולא התקבלתי לעבודה.

רכז השמה של המי"ל הציע לי עבודה בתפקיד שירות לקוחות ביטוח בתחום האלמנטרי (רכב ודירה)  בחברת ביטוח הראל ברחוב המרץ בפ"ת באותו בנין של סטנדרד ביטוחים, חברת בת של הראל.  הסכמתי להצעת העבודה ,והוא שלח את קורות החיים שלי למנהל המוקד האלמנטרי בהראל.

רכז השמה של המי"ל יצר איתי קשר לאחר מספר ימים, ותיאם לי את זמן הראיון.הראיון נקבע לשעות הבוקר המאוחרות.יש רק ראיון אישי עם מנהל המוקד, אין מרכז ההערכה.

נסעתי בקו אוטובוס 68 עד צומת גהה והלכתי כ-5 דקות ברגל.הגעתי בזמן, הבנין ישן מבחוץ ומטופח בפנים. יש מרחק של כ-20 מטר בין הכניסה לבין השומר בכניסה. הייתי צריך להפקיד תעודת זהות כדי לקבל כרטיס כדי להיכנס לבנין. יש מעבר של כמטר וחצי רוחב בין מקום השומר לבין כניסת הבנין. המעבר נמצא בגובה של 5-10 מטר למטה.

נכנסתי לבנין ופתחתי את הדלת.ועליתי לקומה השניה .למנהל המוקד הייתה פקידה  נגשתי אליה ואמרתי לה שבאתי לראיון. אמרה לי להמתין. לא קבלתי כל שתיה צוננת מהחום. .המתנתי מספר דקות עד שהוזמנתי להיכנס. נכנסתי ולפני ישב מנהל מבוגר עם מבטא רוסי.כבר בתחילת הראיון  המנהל פתח חפיסת סיגריות,לקח סיגריה והתחיל לעשן,תוך כדי תנוחה של שכיבה על כסא נוח.

כאשר לפני ותוך כדי ראיון ראיתי אלו עובדים נמצאים במוקד ראיתי לפחות 5 עובדים רוסים, הבנתי שהסיכוי שאתקבל קלוש. אני לא מתאים ל"תרבות הארגונית" ולא מבין רוסית.

הראיון היה קצר יחסית כרבע שעה, וכלל רק כמה שאלות,שהשתדלתי לענות עליהן באופן מקצועי, בכל אופן, למרות המצב הלא נוח של עשן סיגריות והזלזול המופגן. שאל שאלות תיאורטיות לא רלבנטיות כמו: כמו אם היית מקבל הצעות עבודה של משכורת גבוהה ,האם היית עוזב את העבודה? ולבסוף המשפט הידוע -  אם יהיה רלבנטי ניצור איתך קשר.

לאחר יום מהראיון, רכז השמה של המי"ל  יצר איתי קשר, ואמרתי לו מה היה בראיון. הוא אמר לי שגם מועמדים נוספים אמרו שהוא גם התחיל לעשן אצלם וגם אותם הוא שאל את אותם שאלות לא רלבנטיות. אם רכז ההשמה של המי"ל , היה אומר לי זאת מההתחלה, לא הייתי מגיע לראיון כלל, פשוט חבל על הזמן היקר.  ובדרך אגב ב-2010 אותו רכז השמה בהמי"ל עבר לעבודה בחברה אחרת 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה