יום חמישי, 14 ביולי 2011

ראיון עבודה שירות לקוחות פיננסי בחברת פלאפון בגבעתיים


ראיון עבודה שירות לקוחות פיננסי בחברת פלאפון בגבעתיים
לאחר סיום תואר ראשון במנהל עסקים , ב-2008 שלחתי קורות חיים לפלאפון לתפקיד שירות לקוחות. רכזת כ"א מפלאפון יצרה איתי קשר ולאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון. התפקיד היה למשרת שירות לקוחות פיננסי בפלאפון שנותן מענה על חשבוניות וחיובים וזיכויים בחשבון. גיוס העובדים מיועד לעובדים בגיל 30+ דווקא ולא צעירים עם שכר גבוה יותר קצת,2 ₪ מעל לשכר הצעירים,25 ₪ לשעה.

בראיון בפלאפון טענו שהם מעוניינים בעובדים מבוגרים יותר 30+ ולא 20+, ומכיוון שמבוגרים לא רוצים לעבוד בפלאפון בגלל השכר הנמוך יחסית ,הם העלו את השכר על מנת ליצור אטרקטיביות למועמדים מבוגרים יותר.

אז לידיעת פלאפון - מבוגרים לא עובדים בפלאפון,כי אתם לא מקבלים אותם ומקבלים עובדים צעירים בלבד.עובדים מבוגרים כמוני 30+ הסכימו לעבוד אצלכם בשכר יותר נמוך ולא קיבלתם אותם לעבודה. אתם לא קבלתם אותם עקב כישורי היתר שלהם ,כאשר אתם מעוניינים בכישורי חסר אצל העובדים. מקבלים רק צעירים לכל המוקדים, יש כמה מבוגרים במוקדים כעלה תאנה לטענת הפלית גיל בחברה.

הראיון היה בגבעתיים,לא בבית הוורד ליד ערוץ 10 והפניקס ,אלא ברחוב פנימי  ליד. הראיון נועד ל-9 בבוקר. נסעתי בקו 56  עד דרך השלום (עוד תחנה משלמים כנסיעה בין אזורית ולא אזורית ,וויתרתי על התשלום הנוסף עבור הליכה ברגל). והלכתי כמה דקות ברגל.

באתי לפני הזמן , יש שומר בכניסה ויש רכזת כ"א ואמרתי שבאתי לראיון . התבקשנו לשבת, בדיוק עובדת הניקיון ניקתה את המקום ביסודיות. יחד איתי באו עוד כמה אנשים ואח"כ עוד הוסיפו לבוא.

מבחן ראשון על מחשב, בעיקר בודק הבנה בעברית ופתרון בעיות פשוטות. יש כמה תשובות במבחן שלא היו מדויקים כ"כ ,ואמרתי זאת לרכזת כ"א ( אופס טעות ראשונה) . לאחר מכן התבקשתי שוב להמתין לראיון עם עובד מפלאפון.

העובד המבוגר לא הציג את תפקידו, אך הוא כנראה עוסק כפסיכולוג ארגוני או מאבחן. לא היה ברור לי אם הוא עובד פלאפון, או עובד מיקור חוץ של מכוני מיון.
הראיון ארך כ-20 דקות לערך, הבנתי כבר מתחילה שהוא לא כ"כ  התרשם.  שבתוכו נשאלתי גם שאלות לא רלבנטיות ופרטתי מה אני עושה בתחום התקשורת והסלולר ,פתחתי בלוג תקשורת עם מאמרים וקישורים על חברות הסלולר ואני עוזר בהשוואות מחירים בין חברות הסלולר (אופס עוד טעות).    

כצפוי לא התקבלתי לעבודה.  

יום לפני שהייתי בראיון בפלאפון הנ"ל התקשרה אלי רכזת כ"א לתפקיד זהה . אמרתי לה שכבר הוזמנתי ע"י חברת פלאפון בעצמה ויש לי ראיון מחר. פספסת את הזדמנות הפעם.

לאחר חצי שנה מראיון בפלאפון הנ"ל, התקשרה אלי רכזת כ"א מחברת כ"א והציעה לי את אותו תפקיד בפלאפון, אמרתי לה שהייתי כבר לפני חצי שנה לפני כן. אם אפשר להגיע שנית, אשמח. היא כמובן לא חזרה אלי לראיון נוסף, כי אין אפשרות מצד פלאפון (תמתין שנה וחצי שנתיים עד הראיון הבא) וגם מצד חברת כ"א להגיע לראיון (לא מקבלות כסף שיש כבר קורות חיים אצל המעסיק).

עשרות פעמים הציעו לי רכזות כ"א מחברות כ"א עבודה במוקדי שירות לקוחות ומכירות,אך אמרתי להן שפלאפון לא מחפשת עובדים כמוני- לא צעירים, עם ידע בשירות(מאסטר בשירות) וגם ידע בהדרכה ושכנוע. מחפשים צעירים, יסמנים שלא מבינים דבר בשירות,שלא עובדים לטווח ארוך ועוד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה