יום רביעי, 27 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד איש מכירות טלפוני בסוכנות ביטוח דנר לביטוחי חברת ביטוח Aig


ראיון עבודה לתפקיד איש מכירות טלפוני בסוכנות ביטוח דנר לביטוחי חברת ביטוח Aig
ב-2002 קבלתי הצעת עבודה  מחברת כ"א שמיקומה ברחוב המסגר בת"א לעבודה בסוכנות ביטוח דנר בתפקיד איש מכירות טלפוני בשעות הערב במשמרת של 6 שעות עם שכר לא נמוך ועמלות מכירה גבוהות.הראיון נקבע ל-3 בצהרים לערך, ונמשך כשעתיים וחצי לערך.

חברת כ"א רכזה הרבה מועמדים לתפקיד וקבעה זמן. לא היה ממש מרכז ההערכה ולא ראיון אישי. בעקרון כולם מתקבלים לתפקיד.שני ראשי הצוות במוקד הטלפוני ,שהיה להם ניסיון במכירות ביטוח במשך שנה וחצי, דברו על התפקיד ועל ביטוח ועל תאונות אישיות- הפוליסה היחידה שאנו אמורים למכור, וכן גם על חברת ביטוח ישירה אמריקנית Aig שנכנסה עכשיו בסערה לישראל לתחום ביטוח האלמנטרי (רכב ודירה) .

סוכנות ביטוח דנר נמצאת בסוף שדרות יהודית פינת מנחם בגין בת"א ונושקים לכביש איילון דרום. הסוכנות עובדת,בין השאר, עבור חברת Aig,ועושה זאת בהצלחה כבר כמה חודשים טובים, ולכן אנחנו מציגים את עצמנו כעובדי Aig ולא כעובדי סוכנות ביטוח דנר.

אנו מתקשרים למבוטחי חברת Aig שעשו ביטוח רכב או ביטוח דירה. כל מבוטחי Aig עשו את הביטוח בחברת Aig דרך הטלפון בלבד ללא סוכנים , מה שלפני כמה שנים היה חידוש, היום זה גלוי וידוע לכל גם לכל חברות הביטוח וכולם מוכרים ביטוח דרך הטלפון. ולכן אם אנו מתקשרים ומבוטח מבקש סוכן או פגישה,יש לומר לו שאין לחברה סוכנים וכמו שרכש את הביטוח שיש ברשותו דרך טלפון,כך גם ירכוש את הביטוח הזה מחברת Aig.

היינו כ-15 מועמדים במרכז ההערכה וזה היה גיוס מסיבי. כמו שאפשר להבין לא כולם נשארו בסוף. אך הסלקציה לא הייתה ע"י ראש הצוות אלא בעיקר ע"י המועמדים. מי שהתפקיד לא התאים לו\לה מבחינת שעות העבודה, תנאי העבודה והעבודה עצמה- יכול לצאת החוצה.

היו 2 בנות שקשקשו הרבה ואחת יותר מאד, ולצערנו לא השתקנו אותה. לשמחתנו הן לא המשיכו הלאה. והשאר כולל אני שנשארו יכלו להירגע ולשמוח. זה ראיון עבודה! צריך לקחת זאת ביתר רצינות ולא לדבר הרבה.   

לאחר עוד הסברים של ראש הצוות על הביטוח ועל העבודה במוקד, עשינו האזנות של חצי שעה, לכל עובד\ת היה דף עם  פורמט שיחת מכירה. היו כמובן כמה סגירות ביטוח כבר בהתחלה.

לא התחלתי לעבוד כאיש מכירות טלפוני שם מסיבה מאד פשוטה עבורי- עברו כבר כמה ימים מתחילת החודש שאלתי את ראש הצוות האם התקבלתי לעבודה ואני יכול לקנות כרטיס חופשי חודשי מרחבי (שעלותו גבוהה, כמה מאות ₪) ? לא קבלתי כל תשובה ברורה.

בנוסף שלא הייתי מעונין רק בשעות הערב. אני בחור דתי ובערב יש תפילות מנחה וערבית ושיעורי תורה בפרט הדף היומי.

בנוסף שלא הייתי בטוח שאוכל להצליח במכירות טלפוניות ולא יפטרו אותי בקרוב. אני מעונין בעבודה שאוכל להצליח בה ולא להיכשל ולא שיפטרו אותי מהעבודה על אי עמידה ביעדים.

לאחר כמה חודשים לאחר יום ארוך של חיפוש עבודה בחברות כ"א בת"א ברחוב מנחם בגין , פגשתי בחורה שהייתה במרכז ההערכה וגם עבדה בסוכנות דנר והצליחה מאד עד לסגירת עשר מכירות במשמרת ערב והרוויחה טוב. אך לאחר מספר חודשים שלא התמידה בהצלחה וירדה במכירות למכירה אחת או שנים ,הראו לה את הדלת החוצה. 

עד סוף 2006 לא קבלתי כל הצעה עבודה למכירות טלפוניות מלבד מחברת ביטוח דקלה ועל כך בפוסט הבא. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה