יום חמישי, 14 ביולי 2011

ראיון עבודה איש מכירות שטח לעסקים בחברת פלאפון בנין קונקורד בבני ברק


ראיון עבודה איש מכירות שטח לעסקים בחברת פלאפון בנין קונקורד בבני ברק  
ב-2008 שלחתי קורות חיים לתפקיד  איש מכירות שטח לעסקים בחברת סלולרית. קבלתי טלפון ולאחר ראיון טלפוני קצר זומנתי לראיון לתפקיד איש מכירות שטח.  אני לא זוכר מאיזו חברת השמה או כ"א קבלתי זימון לראיון לפלאפון.

מרכז ההערכה נערך בצהרים 15 לערך והיה אמור להיות כשעתיים לערך בבנין קונקורד ברחוב בן גוריון בבני ברק. ניהל את מרכז ההערכה מנהל מכירות בפלאפון שהתרברב ביכולות המכירה שלו (בעיקר במכירות לפני שהגיע לפלאפון).

היו כ-13 מעומדים לערך.רוב גברים מיעוט נשים. רובם צעירים וקרובים לגילי 25-32 לערך. 2-3 מועמדים פרשו בהתחלה כאשר נודע להם שמדובר במרכז ההערכה ולא בראיון אישי ולא נערכו לכך בהתאם.

כצפוי היה הצגה עצמית של אחד ואחת מהמועמדים.היה מספר סימולציות מכירה בין איש מכירות לבין לקוח עסקי. ההצלחה של הסימולציה היא בהסכמת הלקוח העסקי לסגור עסקה עם איש מכירות. כל אחד בסימולציה היה גם איש מכירות וגם לקוח עסקי. איש מכירות אחד  הציג את השירות, אחר הציג את המחיר הזול (למד מטעות קודמו שלא מכר בזול) , עד שמכר לי בחינם את המוצרים ועוד התחייב לשלם לי על תקופת ההתחייבות בחברת סלולר אחרת, ואני כמובן נאלצתי להסכים לקנות (איפה המוכרים האלה שנותנים לי מוצרי חברה יקרים בחינם?). כמובן שכל אחד ואחת למדו מטעויות הסימולציה של השני הקודם לו.  

המנהל ביקש\שאל שנאמר לו תכונות שמתאימות לאיש מכירות (שטח), תוך כדי שהוא פוסל על הסף עם הסבר תכונות ורגשות. לאחר שהצטברה רשימה קצרה של עד 12 תכונות חשובות, המנהל נתן לכל אחד ואחת  לבחור תכונות שמתאימות לאיש מכירות. בנוסף הוא חילק אותנו למספר קבוצות,וכל קבוצה צריכה לבחור את התוכנות שמקובלות על כולם. ברור שלקבוצות לא היה הסכמה מלבד בקבוצה אחת.

המנהל טען שהוא יכול לדעת על כל אחד האם הוא מתאים להיות איש מכירות או לא. המנהל אמר שמי שמתאים לתפקיד ,יקבל טלפון להמשך תהליך. כצפוי לא התקבלתי לעבודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה