יום ראשון, 3 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת הכשרה ביטוח בת"א


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות  בחברת הכשרה ביטוח  בת"א

ב-2010  בסיום תואר שני במנהל עסקים  שלחתי קורות חיים  דרך לוח באתר דרושים באינטרנט למשרה שירות לקוחות בהכשרה ביטוח. התקשרה אלי ראש הצוות ולאחר ראיון קצר הזמינה אותי לראיון אישי. הכשרה ביטוח נמצאת ליד חוף הים בת"א ליד המלונות מול שוק הכרמל. יש גם בנין הכשרה ביטוח בי"ם. בנין הכשרה ביטוח הוא כ-5 קומות כולל קומות מרתף. מוקד השירות נמצא במרתף.

הוזמנתי לשעות הבוקר 11 לערך. הגעתי כמה דקות לפני הזמן , הודעתי לשומר הכניסה והוא יצר קשר עם ראש הצוות שהגעתי. וחיכיתי בחדר ההמתנה, טראש הצוות הגיעה. הלכתי אחריה וירדנו במעין מדרגות לשביל שיורד מטה.

במוקד השירות היו בקושי 5 נציגי שירות. והיא אמרה שהם זקוקים כרגע לנציג שירות אחד בלבד ושיהיה לאורך זמן .
בהתאם לכך השעות יכולות להשתנות בהתאם לדרישות ובהתאם ללקוחות ולעומס השיחות. היו במוקד אחד עוד 10 נציגים כנראה של תביעות ומכירות בעיקר. לא היה כל נציג\ה דתי במוקד.

הראיון ארך כחצי שעה לערך. ניכר היה מלכתחילה שראש הצוות לא מעונינת שאעבוד במוקד. שאלה שאלות מקצועיות,אך לא שאלות רלבנטיות יותר לתפקיד. את השאלה איך אני בעבודת צוות, היא שאלה לפני שאני יוצא החוצה ,וגם זאת בדרך אגב.

השאלה הידועה לגבי קידום בעבודה, תוך כמה זמן אתה רוצה להתקדם בעבודה? תשאלו מה הקידום משירות לקוחות- רפרנט ביטוח חיים ,תפקיד שכבר עשיתי אצל סוכן הביטוח יניב מוסקוביץ. קידום משהו משהו, לא רציני. עניתי שאני מעונין בתפקיד שירות לקוחות לטווח הארוך, ואם יהיה רלבנטי עבור הכשרה ביטוח תפקיד אחר בכיר יותר אשקול אם לקבל.

השאלה הידועה למה אני רוצה לעבוד בשירות לקוחות כאשר יש לי אפשרויות תעסוקה טובות יותר ובכירות יותר עם יותר שכר? עניתי שאני מעונין לעבוד בתפקיד תפעולי בתחום שירות ועם לקוחות, זה מה שאני אוהב ויודע לעשות ועשיתי זאת הרבה מאד שנים מחוץ לעבודה בעיקר ולא רק בעבודה.

באמצע הראיון התפרץ אחד העובדים ואמר שדבר עם פלונית והיא עדין לא מרוצה ממה שהשבתי לה בשיחה וגם שלחתי לה מסמכי הביטוח. ועוד כמה דברים לתזכורת. אמרתי לראש צוות שהדבר נובע מ-2 דברים או שהמוקדן לא שאל ותחקר כראוי את האישה מה היא באמת רוצה, או שיש אישה שלא יודעת מה היא רוצה והבעיה נמצאת בעיקר אצל סוכן הביטוח שעשה לה ביטוח ולא אצל המוקדן. אין צד שהאישה סתם לא יודעת . הניתוח כנראה לא מצא חן בעיניה. ראש צוות לא אוהב ביקורת על הצוות שלו ,גם אם זה נכון. 

בסוף הראיון ,ראש הצוות ליוותה אותי החוצה ,קשה קצת לדעת איך יוצאים עם מבוך כזה. מכיוון שאני נוסע באוטובוס 168 שיוצא מהכרמלית עד לקרית אונו כל שעה בשעות אילו. הייתי צריך לחכות כחצי שעה בתחנה. סה"כ הזמן המבוזבז 3 וחצי שעות. 

חייב לציין שבשנים קודמות גם זומנתי לראיון לתפקיד שירות לקוחות ,אך הדבר לא יצא לפועל  כי למדתי תואר ראשון וגם בתואר השני ושעות העבודה לא התאימו. גם נסיעה של שעה ויותר עם הליכה של כמה דקות לכל צד ועם המתנה לאוטובוס,וגם לא יכולתי לעבוד בשעות מעבר ל-19 בערב כי אין אוטובוס 168 והייתי צריך לנסוע ב-2 אוטובוסים במשך שעה וחצי לפחות – זה דרישה גבוהה מידי עבורי ,כי אין לי זמן לבזבז על נסיעה לעבודה בפרט אחרי העבודה. יש לי הרבה דברים אחרים לעשות (חוץ מלכתוב יומן של מראיין סדרתי).  



תגובה 1: