ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת ביטוח הפניקס בת"א
בתחילת 2008 חברת כ"א ל.מ סניף רוטשילד בת"א הציעה לי תפקיד של שירות לקוחות בחברת ביטוח הפניקס.מכיוון שלא הייתי בראיון עבודה כלשהו בחברת ביטוח הפניקס עד היום, והייתי גם מאוכזב מאד מחברות ביטוח אחרות שהזכרתי כאן (הראל,מנורה,ביטוח ישיר,AIG, כלל) הסכמתי.
מה פירוש הסכמתי? אתה לא רוצה לעבוד? הכוונה שבמוקדי שירות לקוחות וגם מכירה מחפשים בחורים צעירים חסרי ניסיון תעסוקתי בתחום וגם חסרי ידע בתחום (ביטוח ,סלולר ועוד) וגם חסרי השכלה (בגרות זה מקסימום). מי שגם מבוגר גם בעל ניסיון תעסוקתי עשיר וגם בעל ידע וגם בעל השכלה (תואר ראשון ומעלה) מוצא את עצמו בחוץ ולא מתקבל לעבודה. כך שידעתי מראש שהסיכוי שאתקבל קלוש, אך בכל זאת נתתי הזדמנות לחברת הפניקס- למשאבי אנוש ולראש צוות במוקד.
משרדי חברת הפניקס נמצאים בבנין גבוה בגבעתיים ליד פלאפון וערוץ 10 ליד דרך השלום ,וכיום משנת 2009 גם יש משרדים בגבעת שמואל ליד כביש גהה מול קוקה קולה בבני ברק, בעיקר מוקדים של שירות לקוחות ומכירות.
מרכז ההערכה היה בחדר בסניף רוטשילד ל.מ בת"א ולא בחברת הפניקס עצמה בת"א או גבעתיים. היה קצת כיבוד ושתיה. הכיבוד כלל כמה סוגי מאפה כמו עוגיות ועוגות מוכנות ,כמה סוגי שתיה קלה (קולה וספרייט) ומים כמובן. זה מרכז ההערכה היחידי והחברה היחידה שהיה בו כיבוד כלשהו ברמה כזו. בחברה אחרת שהייתי כמו מבטח סיימון או בזק בינלאומי ,הכיבוד היה מיועד בעיקר לעובדים ולא לאורחים.
מרכז ההערכה התחיל ב-12 בצהרים לערך ונמשך מספר שעות 15.3-16 למי שהמשיך עד הסוף. זה כנראה הסיבה לכיבוד שלא יכולנו לאכול ארוחת צהרים מסודרת בזמן רק אחרי מרכז ההערכה.לא יודע למה התחילו קודם או למה לא אחר כך.
מרכז ההערכה נוהל ע"י מנהלת סניף ל.מ בת"א וע"י ראש צוות בחברת ביטוח הפניקס. באותו סניף בל.מ עובדת גם רכזת כ"א (לא זוכר את שמה) שלמדה איתי באותו מחזור בקבוצה אחרת תואר ראשון במנהל עסקים בקריה האקדמית אונו. היא לא הציעה לי עבודות ולא נתנה כל יחס מיוחד לעבודות חדשות. היא אמרה לי תתקשר אלי ולא אני אליך. בכמה פעמים שהתקשרתי היא לא הייתה ולמרות שהשארתי הודעה, היא לא חזרה אלי (כנראה אין עבודות שמתאימות לי)
רכזת כ"א הנ"ל ראתה שהגעתי למרכז ההערכה ,לקחה אותי החוצה וגם לחדר פנימי ונתנה לי כמה טיפים להצלחה. היא לא חידשה לי דבר כמחפש עבודה מקצועי , ידעתי והכרתי את הטיפים שהיא אמרה לי. בקשתי ממנה להמליץ עלי לתפקיד לאחר מרכז ההערכה (אם אגיע כמובן לשלבים הסופיים וגם לא יתנו תשובה מיידית אלא דרך הטלפון) בפני המנהלת וראש הצוות.
במרכז ההערכה היו כ-12-14 מוזמנים מכל הגילאים: צעירות וצעירים, "מבוגרים" כמוני 30+, וגם מספר נשים מבוגרות 40-50 לערך.ישבנו בצורת חית עגולה. למרות שהחדר צופה לרחוב רוטשילד העמוס, לא היה רעש מהרחוב.מאד רלבנטי שבמרכז ההערכה או ראיון לא יהיה רעש מבחוץ.
יש התחייבות לשנה בתפקיד. אני לא מפחד מהתחייבות ומוכן להשלים שנה בתפקיד ואף מעבר לכך (שנה וחצי-שנתיים עד הקידום לאורך או לרוחב) ,אני מפחד שהחברה לא עומדת בהתחייבות. התפקיד מאפשר לך להתמקצע בתחום השירות וגם לרכוש ניסיון תעסוקתי מוכח בקורות חיים.
השכר 22 ₪ לשעה ,והשכר עולה כל חצי שנה-שנה בעוד שקל. אז שכר מינימום היה כ-20 ₪ לשעה. המוקד פתוח מ-8-20 . שעות העבודה 8 שעות מ-8 בבוקר עד 4 בצהרים. יש משרת אם או מי שמתחילה יותר מאוחר 10-18. ויש מעטים שמתחילים ב-12 עד 20. במוקד יש רוב מוחלט של נשים מיעוט גברים ,3 לעומת 30. הגיל הממוצע במוקד הוא 22-25. "המבוגרים" בגילאים 26-29 הם בעיקר ראש צוות וגבר או אישה אחת או שתיים. אין עובד\ת מעל גיל 30.
את רכזות כ"א מענין פירוט תפקיד שירות לקוחות או מכירות בקורות חיים, ולא מעניין אותן תיאור של מאסטר בשירות ללא פירוט תפקיד בחברה מסוימת. אתם צריכים תפקיד אחד של שירות לטווח שנה לערך, על מנת לומר וגם להוכיח שאתם הכי טובים בשירות וגם יאמינו לך. אם אין לך פירוט בחברה מסוימת, התיאור שלך לא יתקבל.
לאחר הצגה קצרה של מנהלת הסניף ושל ראש הצוות בפניקס וכמה דברים מנהליים, מנהלת הסניף אמרה בתחילה שחברת הפניקס עוברת עוד חצי שנה-שנה לערך מת"א לגבעת שמואל, כך מי שלא מתאים לו המקום מבחינת מרחק ואוטובוסים ,מוזמן לצאת עכשיו. אחת אחרת אמרה שהיא באה בכלל לתפקיד אחר , ואחת אחרת טענה שהיא חשבה שזה ראיון אישי ולא מרכז ההערכה.
מרכז ההערכה כלל: הצגה עצמית, דינמיקה קבוצתית, סימולציות שירות , וראיון אישי. מי שעבר כל זאת ראש הצוות תתקשר אליו\אליה ותזמין אותם לביקור במוקד ולהאזנות לשעה-שעתיים במוקד מנציגת שירות מנוסה. נציג שירות במוקד הוא דבר נדיר ,יש יותר נשים. לנשים לא כ"כ אכפת שיש האזנות. גברים טוענים שזה מפריע להם לתת שירות.
התחיל ההצגה העצמית של כל אחד ואחת ,לא אפרט כאן את התיאור של אחד ואחת שהיו במרכז ההערכה. רק אומר את העיקר. בחור שעבד בתפקיד תביעות בחברת מנורה , ערביה מבוגרת מיפו שעבדה לשעבר בבנק יחד עם עוד 2 נשים מבוגרות שעבדו בבק אופיס בבנק לאומי. בחורה שעבדה בשירות לקוחות בהראל.
דינמיקה קבוצתית , חילקו אותנו למספר קבוצות , 3-4 בקבוצה. נתנו מספר דירוגים קצר (עד 4 דירוגים) בקשר לתפקיד שירות לקוחות ומה עושים קודם. 2 קבוצות הסכימו :אחת למרות שהיו חילוקי דעות מהותיים ,ואחת לא היו חילוקי דעות כ"כ והייתה הסכמה מהירה. אצלנו היה גם "הסכמה" על הדירוג.
אחד או אחת מכל קבוצה אמרו את הדירוג המוסכם של הקבוצה לאחר שנשאלו ממנהלת הסניף לפי סדר.אנחנו היינו 4 בקבוצה.הבחורה מהראל קפצה בראש כמייצגת הקבוצה ולהפתעתנו אמרה את הדירוג שלה. אמרנו למנהלת הסניף ולראש צוות שזה לא הדירוג שלנו אלא שלה והצגתי את הדירוג שלנו והשאר בקבוצה הסכימו איתי . מי שחשב שאותה בחורה עם ניסיון תעסוקתי רלבנטי תתקבל לעבודה ,טעה בגדול.
לאחר הדינמיקה הקבוצתית ,יש הפסקה של כמה דקות ,ועל מנת להחליט מי יישאר ומי יילך. אמרתי לבחור שעבד בתביעות, תראה איך יאמרו לנו שאנו לא ממשיכים.והוא הסכים איתי. להפתעתנו הורידו החוצה 6 מועמדים לערך ואנחנו המשכנו עם עוד כמה צעירים וצעירות והערביה המבוגרת.
עשינו מספר סימולציות שירות מתחום הביטוח. אחד היה נותן השירות והשני הלקוח, כל אחד קבל פתק והנתונים שעליו. הבחור מהתביעות עבר זאת בקלות רבה - בקשר לקבלת דואר מהלקוח התובע- הפתרון לשלוח דואר שליחים מהיר לקבלת הדואר. גם אני הצגתי יכולת שירות משופרת , בעיקר עקב מר גדעון רייכר המרצה שלי לתקשורת - איך נותנים שירות ועונים ללקוחות לא מרוצים.
לאחר הסימולציה היה עוד הפסקה של כמה דקות , ולאחר עוד סלקציה נשארנו 5 בלבד. אני,הבחור מהתביעות עוד אישה 30+, הערביה המבוגרת, ובחורה צעירה אחת. היה ראיון אישי לכל אחד ואחת , אני נכנסתי רביעי. בינתיים נצלתי את ההזדמנות בהפסקות גם לשתות בעיקר וגם קצת לאכול וגם לדבר עם הבחור מהתביעות שנכנס אחרון (הוא וויתר על מקומו וזמנו) .
הערביה וגם הצעירה אמרו לבסוף שקשה להם להגיע לגבעת שמואל בהמשך, ולכן הן לא המשיכו בתהליך לקבלת עבודה. יתכן של.מ תציע להן עבודות אחרות בפרט שעברו מרכז ההערכה ונמצאו מתאימות ,ותוכלנה להצליח במרכז ההערכה אחר של חברה אחרת, או אף ללא מרכז ההערכה כלשהו רק ראיון אישי.
ראש צוות הפניקס כנראה לא פחדה מניהול עובד\ת מבוגרים יותר כמו שאר ראשי צוותות צעירות במוקדים אחרים, וכנראה שהיא הייתה מעוניינת בעובדים מבוגרים ומנוסים יותר במוקד. העובדה שהתקבלו לעבודה 4 מבוגרים וצעירה אחת בלבד ולא להיפך.
בראיון אישי שאלו אותי מנהלת הסניף וראש הצוות את השאלות הידועות. הפתיחה הידועה היא שעד עכשיו הצגת את עצמך היטב בפני מועמדים אחרים ,עכשיו תציג את עצמך ותאמר לנו כאן את האמת. למה אתה- לאחר תואר ראשון במנהל עסקים עם מעבר בבחינות ביטוח עם ניסיון בשירות ומכירות בביטוח- מעונין לעבוד בשירות לקוחות בשכר נמוך ? האם אתה עובד לטווח הארוך או לטווח הקצר- האם המשרה הזאת זמנית ותעבור למשרה אחרת כאשר יציעו לך? מה סיבת העזיבה מאיילון גמל ודקלה ביטוח? האם יש לך ממליצים ?
השבתי בטוב טעם ודעת על השאלות. ולקחתי כממליצה את המנהלת שלי רעות מנהלת מוקד הטלמיטינג באיילון גמל. ראש הצוות בחברת הפניקס טרחה והתקשרה אליה ובלבלה לה את השכל חצי שעה ,ככה רעות אמרה לי לאחר מכן.
ראש הצוות התקשרה אליי למחרת והזמינה אותי למוקד השירות בחברת הפניקס ברחוב לבונטין בת"א .לשעבר שם היה בנין הפניקס של מוקדי השירות ובק אופיס וגם מרכז הדרכה בקומת מרתף ,היום כבר לא.
הגעתי ב-10 בבוקר למוקד ,עשיתי האזנות. ראיתי את הבחורה 30+ אך לא ראיתי את הבחור מתביעות, כנראה וויתר על התפקיד. גם את הבחורה לא ראיתי בהמשך ,כנראה וויתרה אחרי ההאזנות.
התקבלתי לעבודה במוקד שירות הפניקס בת"א. אך לא המשכתי לעבוד שם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה