יום שני, 11 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד טלר בבנק הבינלאומי הראשון בת"א


ראיון עבודה לתפקיד טלר בבנק הבינלאומי הראשון בת"א

1. בינואר 2008 יצרו איתי קשר מחברת כ"א דנאל סניף דיזנגוף סנטר בקשר לתפקיד טלר בבנק הבינלאומי הראשון. לא יודע אם התקשרו אלי בעקבות קורות חיים ששלחתי לחברת כ"א למשרת טלר(נראה לי סביר יותר) או שהתקשרו אלי עקב חיפוש במאגר קורות חיים בחברת כ"א דנאל למשרה. 

לא עשיתי עדין כל ראיון בבנק הבינלאומי, ולכן נראה לי ברור יותר שאוכל להתקבל לעבודה, אחרי למידת הלקחים שעשיתי לאחר שלא התקבלתי לבנק לאומי לפני שנה.

אין מקרית אונו אוטובוס ישיר לדיזנגוף בת"א ולכן נסעתי בקו 56 לרחוב אבן גבירול בת"א ומשם 10 דקות הליכה ברגל. אפשר כמובן להגיע קרוב לדיזנגוף מקו אוטובוס דן מתל השומר, אך ממילא אני צריך ללכת ברגל 10 דקות מהבית עד תל השומר.

 הגעתי לסניף ופגשתי את רכזת כ"א הרלבנטית. יש בסניף 3 רכזות כ"א למטה +חדר מנהלת למעלה. ולאחר ראיון פרונטלי קצר עם רכזת כ"א, נתבקשתי לעבור מבחן אמינות. עשיתי ועברתי כמובן את מבחן האמינות.ולאחר מכן הופניתי ע"י רכזת כ"א לעשות מבחני מיון במכון פילת ברמת החייל בת"א.

כזכור לא עברתי את מבחן המיון במכון פילת לבנק לאומי,ולכן התכוננתי היטב למבחני מיון אילו כדי לא לחזור על אותן טעויות.יום מבחני המיון התחילו ב-8-8 וחצי בבוקר.התחלה במילוי טפסים פרטים אישיים, מבחנים כמותיים וחשיבה סטנדרטים על מחשב, עניה על שאלות התנהגותיות ואישיותיות, ציורים של עץ ובית ואדם, וכתיבה בעפרון קורות חיים (בדיקה ע"י גרפולוג),וציור צורות מסוימות כמה שיותר ובדיוק למקור בזמן מסוים (עד דקה לערך).מבחן זה עושים כולם ביחד ולא כל אחד לחוד. 

לאחר הפסקה קצרה התחילה הדינמיקה הקבוצתית. כזכור בדינימיקה קבוצתית בעיקר נכשלתי בפעם הקודמת במכון מיון פילת לתפקיד בבנק לאומי.ניהלו את הדינמיקה הקבוצתית 2 מאבחנות צעירות. הן כמובן הציגו את עצמן ואת מטרת הדינמיקה הקבוצתית וכללי הדינמיקה הקבוצתית.  

היו לערך 10 מועמדים, חצי גברים וחצי נשים לערך, הצגה עצמית: כל אחת ואחד הציגו את עצמן ואת התפקיד שהם מיועדים אליו.כמובן שהמאבחנות שאלו שאלות רלבנטיות לגבי התפקיד המיועד ולגבי ההתאמה לתפקיד.  אני ועוד אחד היינו מיועדים לתפקיד טלר אך בבנקים שונים. השאר לתפקידים שירות לקוחות בעיקר בחברות שונות.קובצנו יחד לחדר אחד כדי לעבור דינמיקה קבוצתית.

קבלנו משימה לדירוג אירועים בשירות לקוחות מהכי חמור וחשוב 1 עד להכי פחות מחור וחשוב 6. את אותו דף יש בהרבה חברות בהרבה מרכזי הערכה. שהחמור ביותר הוא אדם שמקבל פרס עובד מצטיין אבל נחשד במסירת סודות החברה לחברה מתחרה. אני דרגתי אותו ראשון.

לאחר סיום הדירוג כל אחד ואחת אמרו מה הדירוג שלהם למאבחנות  ואני רשמתי הכל, מומלץ מאד. התחילה הדינמיקה הקבוצתית והוסכם להתחיל מהחשוב ועד לפחות חשוב ולא מהסוף הפחות חשוב להכי חשוב. התברר לי שכמה מועמדות חושבות שהדירוג השלישי שלי צריך להיות ראשון.אני בתחילה ניסיתי לשכנע, אך קבלתי את הדירוג כראשון.

כאשר התחיל הדירוג השני, אותם מועמדות רצו לדרג עוד דירוג שלהן, שלא היה הדירוג שלי הראשון. ישר התפרצתי ראשון והסברתי ושכנעתי את כולם למה הדירוג שלי הראשון הוא הראוי להיות השני. דעתי התקבלה. וכך הייתה הדרך הסלולה להמשך הדירוג ולעמידה בזמן שנקבע לדירוג המוסכם.

למרות שהדירוג לא היה הדירוג שלי ,וגם לא של אף אחד ואחת מהמועמדות, עברתי בהצלחה את הדינמיקה הקבוצתית. 2 מעומדות ומועמד ציינו בתשובה לשאלה של המאבחנת למה הם דירגו אחרת מדירוג הקבוצה שנקבע בפרט שדירוג מספר 2 של הקבוצה היה אצלם דירוג 5-4 , שאני הצלחתי לשכנע אותן שהדירוג הזה ראוי ואירוע חשוב יותר.

יש לציין שהטעות של חשיבות האירוע שמדורג אצלי ראשון  נובעת ממילה יחידה שהופכת את המשמעות- נחשד. האם זה אמיתי או רק רכילות? אם זה אמיתי זה ראשון, אם זה רכילות זה נמצא בסוף ומכאן המחלוקת. אני פרשתי זאת כיותר אמיתי מאשר רכילות וחייבים להגן על סודות החברה אפשר להגיע לנזק כספי גדול, הגדלת התחרות והורדת המכירות וההכנסות של החברה לטובת המתחרים ואף לפיטורי עובדים ולבסוף יש גם אפשרות לפשיטת רגל.

הייתי במספר מרכזי הערכה כאמור עם אותם אירועים ותמיד הייתה מחלוקת בין המועמדים מה המשמעות האמיתית והנכונה של האירוע. כידוע אי אפשר לשאול את המאבחנת או רכזת כ"א וגם לא לפני הדינאמיקה הקבוצתית. אין תשובות לשאלות והבהרות לאירועים, המועמדים צריכים לדרג כפי הבנתם בלבד. 

לא היה מבחנים נוספים כמו ראיון עם פסיכולוג מעבר לדינמיקה קבוצתית. דינמיקה קבוצתית עשינו באמצע היום והפסקנו את המבחנים. לא היינו אמורים לסיים את המבחנים לפני הדינמיקה הקבוצתית. לאחר הדינמיקה הקבוצתית המשכנו את המבחנים.  מי שסיים את המבחנים יכל ללכת לדרכו.

יום למחרת מתקשרת אלי רכזת כ"א מדנאל כ"א ומבשרת לי שעברתי את המבחן לטלר. והיא אמרה שהיא מעבירה את הפרטים לבנק הבינלאומי להתחלת עבודה. עבר יום יומיים חצי שבוע ואין תגובה מדנאל כ"א. התקשרתי אליה ואז היא אמרה לי שמשרת הטלר לא רלבנטית בבנק הבינלאומי בת"א.הם כבר קבלו עובדים לתפקיד או הקפיאו את המשרה. הייתי פשוט בהלם. עד שעוברים את מכון המיון,לא מקבלים עבודה. שאלתי האם אין משרה דומה בבנק אחר בינתיים?הרכזת כ"א אמרה לי שלא.

מבחני מכון המיון בפילת לא היו לשווא. אותם מבחנים שמשו אותי גם למרכזי הערכה לבנקים אחרים כמו דיסקונט ומזרחי לתפקיד בנקאי טלפוני ויועץ משכנתאות. מכון מיון עושה שימוש חוזר באותם מבחנים אם לא עברה שנה. ומרוויח פעמיים כאשר הוא מקבל תשלום מהחברה על חוסר עשיית מבחנים ע"י המועמד.

2. באמצע 2009 לאחר שהייתי באמצע תקופת הלימודים תואר שני בקריה האקדמית אונו  ועדין למדנו בקמפוס מנהל עסקים באור יהודה, הייתי בדרך ללימודים באוטובוס. קבלתי טלפון מרכזת כ"א בדנאל כ"א והציעה לי עבודה כטלר בבנק. אמרתי לה שכבר עברתי בהצלחה לפני שנה ורבע לערך את מבחני המיון במכון פילת לטלר ועברתי בהצלחה. היא טענה שעבר הרבה זמן מזמן מבדקי מכון המיון  ולכן אי אפשר להשתמש בתוצאות אילו כעת.

אמרתי שאוכל לעשות את המבדקים שנית, ואז היא אמרה שהם לא שולחים מי שעבר מבדקי מיון לתפקיד לעשות שנית ולסיכום אמרה אם יהיה משהו רלבנטי,אתקשר אליך. וכמובן שאף רכזת כ"א מחברת דנאל כ"א לא התקשרה שוב.

ולסיכום האם חברת כ"א דנאל מחכה עד שהמבחנים לא יהיו רלבנטים? לא מובן לי,למה לא הציעו לי כל משרה אחרת מתאימה בבנק אחר? האם דנאל קבלו דרישה מהבנקים שהם לא מקבלים עובדים דתיים בסניפים חילונים בבנק?  ממש לא מובן.

כל חברות כ"א מלבד דנאל כמו: מנפאואר, תגבור, חבר הו אנושי ועוד,שבאתי אצלן לראיון ואמרתי שעברתי את המבחנים במכון מיון לתפקיד טלר ולא קבלתי עבודה ,היו בהלם ובתדהמה.
בפוסט הבא אתאר איך קבלתי עבודה כטלר בבנק מזרחי דרך מנפאואר כ"א. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה