יום שישי, 29 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד מכירות בסוכנות ביטוח של בנק הפועלים בפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד מכירות בסוכנות ביטוח של בנק הפועלים בפ"ת
ב-2008 לאחר שעברתי את 2 מבחני הביטוח של משרד האוצר יסודות הביטוח וגמר פנסיוני , שלחתי קורות חיים לתפקיד מכירות טלפוניות בסוכנות ביטוח של בנק הפועלים ברחוב רוטשילד בפ"ת (ליד השוק). לאחר כמה ימים קבלתי טלפון מרכזת כ"א בסוכנות ביטוח ולאחר ראיון טלפוני קצר ,קבלתי זימון לראיון.

הראיון נקבע לשעות הבוקר המאוחרות. נסעתי בקו אוטובוס 76 שעוצר ממש ליד ולאחר בדיקת השומר עליתי במעלית לקומה 3-4. כאשר הגעתי התברר לי שאני לא היחיד שהוזמן לראיון עבודה ויש מרכז ההערכה. היינו 7-8 מועמדים לערך. חצי גברים וחצי נשים. הגברים לא צעירים(קרוב ל-30) והנשים צעירות (קרוב יותר ל-25). היו עוד 2 בחורים דתיים מלבדי עם כיפה סרוגה קטנה.

באותה קומה היה המוקד שירות לקוחות של סוכנות הביטוח (רק בחורים ובחורות צעירים בלבד,אין מבוגרים וגם לא 30+). יש מספר מקומות ישיבה,וקבלנו עוד כמה כסאות לשבת. המתנו יחד גם מעבר לזמן. מי שהעבירה וניהלה את מרכז ההערכה תהיה מנהלת הסוכנות ביטוח. היא הגיעה וגם לאחר כמה דקות הוזמנו לחדר ישיבות,אני התיישבתי מצד ימין באמצע, לא בהתחלה לידה. הגברים ישבו בסוף, הנשים ישבו בהתחלה.

המנהלת פתחה במונולוג ארוך על הסוכנות ,עליה ועל התפקיד. לקוחות יוצרים קשר בקשר לביטוח, או שאנו מקבלים רשימת לידים מהבנק וצריכים ליצור קשר עם הלקוחות ולמכור להם מוצרי הביטוח. יש חובה מהממונה על שוק ההון שהמוכרים בסוכנות יהיו סוכני ביטוח או יועצים פנסיונים. ולכן לאחר חצי שנה של עבודה, הסוכנות מכשירה אותך לכל מבחני הביטוח  של משרד האוצר (כולל אלמנטרי) וגם מקצועית א' של הרשות לני"ע. זמן ההכשרה לוקחת שנה לערך. מבחני הביטוח הן כל 3 חודשים. ומקצועית א' פעמיים בשנה:באמצע(יוני יולי) ובסוף (ספטמבר אוקטובר).

סוכנות ביטוח שייכת לבנק פועלים.עד לפני כמה שנים,הבנק יכל לתת משכנתא ולמכור ביטוחי משכנתא בבנק ע"י יועצי משכנתאות. נקבע שיש בכך ניגודי עניינים שהבנק גם נותן משכנתא וגם נותן ביטוח למשכנתא, וגם יש חוסר תחרות והלקוח משלם מחיר ביטוח גבוה יותר ואין תחרות ויכול לקבל מחיר טוב יותר מחברות ביטוח אחרות.  ולכן נקבע מאז שבנק לא יכול למכור ביטוח משכנתא חיים ודירה במסגרת הבנק אלא במסגרת סוכנות ביטוח של הבנק בלבד. יועצי המשכנתאות או שאר מנהלי לקוחות בבנק מעבירים את פרטי הלקוחות לסוכנות, והסוכנות יוצרת איתן קשר ומוכרת להם ביטוח.

לאחר מכן היה הצגה עצמית. התברר שמלבדי לאף אחד אין ידע בביטוח ולא עבד בתחום הביטוח. לכולם יש ניסיון תעסוקתי במכירות טלפוניות או פרונטאליות, אך לא בתחום הביטוח והפיננסים.

בעת ההצגה העצמית , צעירה אחת יצאה מהחדר החוצה כדי להטעין את זמן החניה ברכב שלה לזמן ארוך יותר,כי היא חשבה שמרכז ההערכה ייקח רק שעה- שעתיים לערך, ולפי דברי המנהלת הוא יארך יותר זמן. הנקודה שהמנהלת לא אישרה לה לרדת למטה כדי להאריך את הזמן. אם היא לא תטעין ,היא תקבל דוח של פקח עירוני על 100 ₪ לערך. כולם הבינו שהמנהלת וויתרה על מועמדותה, אך הבחורה ירדה והטעינה וחזרה לחדר. היא כמובן לא התקבלה. ראיתי אותה בראיון נוסף לאחר חודש-חודשיים בחברת ביטוח מגדל בפ"ת.

לאחר מכן דינמיקה קבוצתית. בדינמיקה הקבוצתית קבלנו דף עם רשימת לקוחות והיינו צריכים לדרג ע"פ סדר את הלקוחות שהיינו יכולים למכור להם כמה שיותר בקלות.הקשה קיבל ציון 1 והכי קל ציון 6.
בסופו של ויכוח ומו"מ , לא הייתה בינינו הסכמה לגבי המקומות הראשונים במגבלת הזמן.

המנהלת כמובן שאלה שאלות לגבי הדירוג של כל אחד. היה סימולציות מכירה  שצריך למכור למנהלת או למישהו בקבוצה מוצר\שירות כלשהו.הבחירה של המוצר\שירות היה ע"י המנהלת ולא אנחנו.       מי שחושב\ת שהסימולציה היתה קלה, טועה. היה מאד קשה. המנהלת שיחקה אותה לקוחה קשה והערימה מלא קשיים שלקוח רגיל היה מזמן קונה.

ולאחר הסימולציה,הייתה הפסקה של כמה דקות. ולאחר ההפסקה ראיונות אישיים. כל ראיון לקח  בערך רבע שעה ויותר.התור נקבע לפי המנהלת,ואני הייתי בין האחרונים לראיון, ולכן חיכיתי הרבה זמן. יש 2 מועמדים שוויתרו על מועמדותן והלכו לפני הראיון. עשיתי ראיון אישי.

למרות ההתאמה של ידע במכירות ,מכירות בתחום הביטוח, וכבר עברתי את מבחני הביטוח (כך שאני חסכתי את הוצאות ההכשרה של הסוכנות), לא התקבלתי לעבודה. לא יצרו איתי כל קשר טלפוני או במכתב שלא התקבלתי.

היה לי ראיון נוסף בשירות לקוחות באותה סוכנות ביטוח של בנק הפועלים ועל כך בפוסט הבא


תגובה 1:

  1. אם אתם באמת חושבים על ביטחון אז אל תשכחו גם
    ביטוח חיים ומשכתנתא
    זה הכרחי לכל מי שרוכש דירה וגם לבטחון אישי.

    השבמחק