יום חמישי, 28 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד בודק תוכנה לחברת ביטוח פניקס בחברת השמה ביולינק בר"ג


ראיון עבודה לתפקיד בודק תוכנה לחברת ביטוח פניקס בחברת השמה ביולינק בר"ג
באמצע או סוף  2009  כאשר הייתי סטודנט למנהל עסקים בתואר שני בקריה האקדמית אונו , מצאתי מודעות דרושים מטעם חברת ביולינק לתפקיד בודק תוכנה בלוח דרושים של ג'ובמאסטר וגם בג'ובנט.
ביולינק היא חברה בתחום ה-IT וגם היא חברת השמה לחברות אחרות בתחום. משרדי ביולינק נמצאים בר"ג ברחוב מנחם בגין מאחורי הבורסה. 

שלחתי קורות חיים  ולאחר זמן של שבוע לערך, קבלתי טלפון מרכזת כ"א בביולינק ולאחר ראיון טלפוני קצר,קבלתי זימון לראיון. עבודת מיקור חוץ כבודק תוכנה בחברת ביטוח הפניקס והמשכורת משולמת ע"י חברת ביולינק ואני עובד ביולינק ולא הפניקס. הראיון נקבע לשעות הצהרים המוקדמות. נסעתי בקו 68 והלכתי כ-10 דקות ברגל.

הגעתי לפני הזמן. עליתי במעלית לקומות העליונות ,צלצלתי בפעמון הכניסה ואמרתי לפקידת הקבלה (היו 3) שהגעתי לראיון עבודה עם רכזת כ"א. היא עשתה בירור בטלפון עם רכזת כ"א שהגעתי ואמרה לי שאני יכול לשבת בינתיים בחדר.

בינתיים הביאה לי טפסים למלא. ולאחר שמלאתי את הטפסים ,החזרתי אותם לפקידת הקבלה. ישבתי בכסא בר בחדר ששמש מעין חדר אוכל עם ברמן במשרה מלאה שמכין שתיה (בעיקר קפה וסוגיו ושייקים של מיץ פירות) קבלתי שתיה של מים וגם של פירות.

עד אז רכזת כ"א לא הגיעה.היא פשוט הגיעה לבר ולקחה שתיה, וכמובן לא אמרה לי מילה.  התרגיל הידוע של רכזת כ"א הוא לראות את המועמד\ת לפני שהיא מציגה את עצמה ולבדוק את קורות החיים בהתאם. רק מעיד על הפלייה ועל דעות קדומות. המתנתי לפחות 10 דקות, תוך כדי שהברמן מציע  לי עוד שתיה. החדר היה בצד המערבי של הבנין, כך שאפשר לנצל את הזמן ולהביט לנוף המדהים של המגדלים של ת"א ממול- מגדלי אקירוב ומגדלי יו ושאר העיר ת"א.

סוף סוף רכזת כ"א הגיעה, והובילה אותי לחדר ראיון (החדר לא היה שלה כמובא בהמשך) והגיעה עוד רכזת כ"א לראיון.החדר בצד המערבי של הבנין כך שאפשר היה לראות את המגדלים ממול. אני ישבתי  כמובן שרכזת כ"א הציגה סקירה קצרה על החברה ועל התפקיד. הראיון התחיל,הרגשתי בנוח יחסית. השאלות היו מותאמות להכנה ולהסבר מדוע אני מתאים לתפקיד ולא לשאלות של סגנון מדוע אתה לא מתאים.

אני יכול להעיד על עצמי שעניתי במקצועיות על השאלות (ניסיון תעסוקתי קודם והשכלה רלבנטית והיותי כסטודנט) ובעיקר לגבי ההתאמה שלי לבדיקות תוכנה:  קורס באבטחת איכות תוכנה- בדיקות תוכנה (תיאורטי ולא מעשי על תוכנות בדיקה) במסגרת התמחות במערכות מידע ב-2005 עם המרצה רם יוניש ר"צ בדיקות, שמרצה אותו קורס גם במטריקס. בנוסף כישורים של יסודיות, דקדקנות, סדר וארגון ועוד. וכמובן הבנה בתחום הביטוח.

בסוף הראיון ממש באמצע דבריי אמרה רכזת כ"א שאנו צריכים להתפנות לחדר אחר ,כי צריכים את החדר. עברנו לחדר אחר וסיימתי כאשר אמרתי שאני עושה הגהות לשוניות על ספרים, שאותם כישורים מתאימים גם לתפקיד בודק תוכנה.

בסוף הראיון נאמר לי שהם יעבירו אות קורות החיים לחברת הביטוח הפניקס ויעדכנו אותי בהמשך היום . בסוף היום, אני מקבל טלפון מאותה רכזת כ"א שאומרת לי שהתפקיד לא רלבנטי, כי חברת הביטוח פניקס כבר קבלה עובד כבודק תוכנה והיא לא צריכה עוד עובד. 

טענה כזו של רכזת כ"א היא לחלוטין תרגיל  של הפלייה.אותה רכזת לא יכלה לומר במיידי שאתה לא רלבנטי לתפקיד ,אלא חיכתה עד סוף היום וליצור הסוואה , כדי לומר זאת.  אם זה נכון שהחברה לא זקוקה לעובד, למה רכזת כ"א לא בררה זאת או שהחברה לא הודיעה לה לפני שהגעתי לראיון ?

כאשר התקשרה אלי עובדת מנציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה, ושאלה אילו חברות או מקרים של הפלייה נתקלת בחיפוש עבודה? אמרתי לה את הדוגמא הזאת. וכמובן שבנציבות דבר לא נעשה, ויתר על כן בתכתובת שניהלתי עם עובדת בנציבות, טענה העובדת שכלל אין תיעוד לשיחה זו.

מאז  ועד היום , לא קבלתי טלפון אחד מרכזת כ"א בביולינק  להצעת עבודה אחת אחרת, למרות שיש עבודות והמשכתי לשלוח לביולינק קורות חיים למשרות רלבנטיות. מה שמעיד על הפלייה וחוסר בחירה בי כעובד מתאים . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה