יום רביעי, 13 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד בנקאי טלפוני בבנק מזרחי בת"א


ראיון עבודה לתפקיד בנקאי טלפוני  בבנק מזרחי בת"א

לאחר שליחת קורות חיים לתפקיד בנקאי טלפוני לבנק המזרחי, קבלתי טלפון מחברת כ"א בקשר לתפקיד. לאחר ראיון טלפוני קצר וללא ראיון פרונטלי, הוזמנתי למרכז הערכה במכון מיון פילת ברמת החייל בת"א. מקום העבודה הוא במוקד טלפוני ברחוב אלנבי בת"א. קורס כחודש.

מרכז ההערכה כלל מספר מבחנים פסיכוטכנים פשוטים על מחשב (שעתיים לערך). הצגה עצמית, דינמיקה קבוצתית, סלקציה, וסימולציה וראיון אישי.

היו 6-7 מועמדים.רובם גברים. 3 סטודנטים שנה א' במנהל עסקים או כלכלה. ובחור 30+ כמוני שעבר בעבר כמנהל עם משכורת גבוהה(מעל ל-10 אלף). בחורה אחת צעירה.
ניהלה את מרכז ההערכה מאבחנת צעירה ממכון המיון פילת ורכזת כ"א\מנהלת מבוגרת (40+) מבנק מזרחי.

ברור לך שמי שמקבלת את ההחלטה על סינון מועמדים היא המנהלת בבנק ולא המאבחנת במכון המיון. ברור לי מתחילה שבנק מזרחי מחפש עובדים פחות מקצועיים ופחות עם ידע עם צפי לטווח ארוך לפחות עד סיום הלימודים עם אפשרות קידום. הבנתי מראש שהסיכוי שאני והבחור נתקבל קלושים, ולא משנה כמה אנו טובים בהצגה עצמית או בדינמיקה קבוצתית. כבר סימנתי בחור אחד או שנים בלבד שיש סיכוי גבוה שיתקבלו.

לאחר ששמעתי את שאר המועמדים בהצגה עצמית, לא חשבתי שהבנק מחפש עובדים כ"כ לא איכותיים,אבל זה מה שהיה והוצג.2 הסטודנטים הייעודיים להתקבל היו ועבדו בעיקר בטלר בבנק פועלים מחברת כ"א ללא אפשרות קידום ועזבו לאחר שנה-שנה וחצי.

לאחר הצגה עצמית, בדינמיקה קבוצתית היה דף עם כ-12 בחירות מכירה. כל אחד היה צריך לבחור פריט שהוא צריך למכור.בחירת מכירה שהיא מבחינת מכירת קרח לאסקימואים. לא מבין את הרלבנטיות של סימולציית מכירה בתפקיד שירות כמו בנקאי טלפוני. כנראה שלבנק מזרחי התפקיד בנקאי טלפוני הוא יותר מכירתי ופחות שירותי( למי שמתפלא למה השירות פחות טוב עד גרוע ). ציפיתי לסימולציית שירות.

כל אחד היה צריך לשכנע את הקבוצה במכירת הפריט וכמובן להשתתף אצל אחרים למה לא לקנות. כמובן שניצחון המוכר יהיה אם מישהו יקנה, או אם יהיה פחות התנגדות. אני בחרתי למכור אח (תנור חי עם אש ועצים) בשבט אפריקאי שכמעט לא קר בחורף וכל שכן לא  ימות השנה. זה הייתה המכירה הכי קלה לעומת השאר. אחד היה צריך למכור רכיבת חמורים ברמת אביב ג' במקום רכבים.  

מי שחושב שיש סיכוי למישהו למכור מוצר כזה ולזכות להסכמה ,גם אם הוא המוכר הכי טוב בעולם, צפוי לאכזבה. גם אם שכנעת אותי לקנות, אני לא אקנה. זה מציג אותי רע כלפי המאבחנת והמנהלת. אני כמובן השתתפתי בכל מועמד ושאלתי שאלות והתנגדויות לגבי המוצר.

אני כמובן התנגדתי בצורה קטלנית דווקא ל-2 המועמדים הצפויים  להתקבל, 2 מועמדים כלל לא ידעו למכור. כמובן שאני מכרתי בצורה הכי טובה שיש ועניתי לכל ההתנגדויות ,היו מספר התנגדויות כצפוי בעיקר מ-2 הסטודנטים הנ"ל. וכמו שציינתי אף אחד לא הסכים לקנות שום מוצר מאף אחד.

לאחר הדינמיקה הקבוצתית ,יצאנו להפסקה של כמה דקות. לאחר ההפסקה היה סלקציה מי נשאר ומי לא המשיך בתהליך. אני והבחור התבשרנו ראשונים שאנו לא עוברים לשלב הבא. אני התבשרתי בתחילה  וחיכיתי דקה ולא ירדתי מייד ושמעתי שהמאבחנת הזמינה לדיבור את הבחור 30+ ואמרה לו את אותם מילים שאמרה גם לי. זה לא היה בחדר מסוים, זה היה בלובי, מספר מטרים ליד היה פינת קפה עם שאר המועמדים.

כמובן ששאלתי למה לא התקבלתי ואני לא ממשיך, האם לא הייתי מספיק טוב? לא קבלתי כל תשובה מהמאבחנת. התשובה נמצאת אצל המנהלת. חזרתי לחדר כדי לקחת את התיק, לא אמרתי למנהלת דבר וחצי דבר. אני לא נותן לרגשות להשתלט עלי גם ברגעים אלו. ואין מה להתווכח עם מנהלים מפלים. ההוראה על ההפליה לא נעצרת במנהלת אלא מגיעה לדרגים ניהולים גבוהים יותר.כמו כל עובד ועובדת, המנהלת רק ממלאת פקודות מהממונה עליה.  

הבחורה גם בהצגה עצמית וגם בדינמיקה הייתה גרועה, אך היא נשארה לאחר הסלקציה. לא קשה לי לדעת מי התקבל בסוף ומי לא בהמשך.

לאחר שלא התקבלתי לתפקיד בנקאי טלפוני  בבנק מזרחי , התקשרו אלי מספר פעמים רב מחברות כ"א להצעה של אותו תפקיד בנקאי טלפוני בבנק מזרחי. אמרתי כמובן שהייתי במרכז הערכה במכון מיון לפני תקופת זמן, ובנק מזרחי לא מעונין בעובדים מבוגרים ומקצועיים  עם תואר אקדמי כמוני,אלא בצעירים סטודנטים חסרי ניסיון וידע.

מאז כמובן אני כבר לא מקבל כל הצעות לא מבנק מזרחי ולא מחברות כ"א לתפקיד בנקאי טלפוני, בפרט אחרי שהתחלתי ללמוד תואר שני ואני כבר בסיום. כנראה שבעל תואר שני לא מתאים להיות בנקאי טלפוני, הוא לא יכול לבצע את העבודה....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה