יום שני, 25 ביולי 2011

ראיון עבודה נוסף לתפקיד שירות לקוחות בויזה כאל בגבעתיים


ראיון עבודה נוסף לתפקיד שירות לקוחות בויזה כאל בגבעתיים
לאחר שנה או פחות  לערך ממרכז ההערכה הקודם שמובא בפוסט הקודם , ב-2010 עדין הייתי סטודנט לתואר שני במנהל עסקים , שלחתי קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות בויזה כאל בגבעתיים, דרך לוח דרושים באינטרנט. יצרה איתי קשר רכזת כ"א מויזה כאל ולאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון עבודה.

הראיון נקבע לשעות הבוקר 9 לערך. נסעתי בקו  אוטובוס 55או 56  והגעתי לויזה כאל .פניתי לפקידת הקבלה ואמרתי שבאתי לראיון. היא בדקה בטופס שלפניה ונתנה לי טפסים למלא.
בעמדת הקבלה עמד אותו רכז כ"א שהיה במרכז ההערכה הקודם. הוא אמר לי שהוא מזהה אותי ואמרה לו שהוא צודק והוא זכור אותי ממרכז ההערכה בחברת 012 סמייל בפ"ת לפני שנה וחצי.

כצפוי המתנתי בעמידה ומלאתי טפסים בעמידה ללא משענת. לאחר מילוי הטפסים,העברתי את הטפסים לפקידת הקבלה.ואותו רכז כ"א לקח כמה מהטפסים כולל שלי והתחיל לקרוא אותם.

היה מרכז ההערכה ולראיון הוזמנו כ-9-10 מעומדים. רובם גברים ,מיעוט נשים. חצי צעירים 20+ וחצי קרובים ל30+. אני הייתי הכי מבוגר. המועמדים לא היו מעומדים לתפקיד אחד של שירות לקוחות כמוני , אלא גם למכירות ולגביה (מחצית היה שירות לקוחות). היתה מאבחנת ממכון מיון ורכז כ"א מויזה כאל.

הם הובילו אותנו לבנין ממול ולשם שינוי מרכז ההערכה היה בחדר הדרכה ולא חדר ישיבות.הישיבה הייתה על כסאות עם משענת כתיבה שהיו מסודרים בצורת חית. אני הלכתי בראש (כמו כל הפעמים) וכך יכולתי לבחור את המקום הנוח לי, אני ישבתי מצד שמאל בתחילה (לא הראשון ממש אלא אחד שנים מההתחלה).

הצפוי המאבחנת הובילה את מרכז ההערכה בפתיחה ואח"כ עם השאלות, רכז כ"א שתק רוב הזמן מלבד הצגת עצמו.
מרכז ההערכה  התחיל עם הצגה עצמית של כל אחד ואחת. דינמיקה קבוצתית היה כצפוי דף עם תיאורי מועמדים- במי היית בוחר לעבודה. דירג מהטוב ביותר(1) עד ללא מתאים לתפקיד ולעבודה(6).

אי אפשר היה לתת דף עם פעולות במוקד שירות או מכירה,כי לא כולם לאותו תפקיד ויש קושי באבחון. אם היה דף עם דירוג פעולות במוקד שירות או מכירה, אז בהכרח שהאבחון לא מקצועי ושגוי ונקבע מראש ללא קשר לתוצאות של דינמיקה קבוצתית ולדירוג של המועמד\ת. 

אני כצפוי סיימתי ראשון כמומחה במרכזי הערכה עם חזרה של דירוג דף דומה מספר רב של פעמים(מכיר את הדפים בע"פ). יש מספר מצומצם של דפים שכולם משתמשים בהם. מי שנמצא הרבה פעמים במרכזי הערכה מכיר אותם. יחד עם זאת, בכל מרכז ההערכה יש דירוג שונה לגמרי של הפעולות או המועמדים בהתאם לסוג המועמדים.ולכן דירוג נכון ומוסכם במרכז הערכה אחד לא בהכרח שיהיה דומה  וכל שכן זהה במרכז הערכה אחר.

לא היה הסכמה לגבי הדירוג בעיקר הדירוגים הראשונים ולא עמדנו ביעד הזמן של הדירוג. הפערים בין המועמדים היו גדולים (וזה כצפוי, כל אחד ואחת מיועד לתפקיד אחר ולצפי אחר בפעולותיו) , זה כבר הבחנתי בתחילה שרשמתי את הדירוג של כל אחד ואחת וידעתי שהפשרה והוויתור צריכים להיות גדולים לכל אחד ואחת. אני כמובן הייתי פעיל וניסיתי לפשר ולקרב את הסכמת הדירוג.

לאחר סיום הדינמיקה הקבוצתית והשאלות של המאבחנת יצאנו להפסקה של כמה דקות. באותה הפסקה הבחנו בצעירים שעשו קורס לתפקיד שירות לקוחות. כולם ללא יוצא מהכלל היו רק צעירים מאד גילאים 20-23 לערך ולא מעבר לכך, ורובם גברים.

 לאחר ההפסקה היה שלב חדש במרכזי הערכה (נתקלתי בו פעמייים בלבד). המאבחנת שואלת שאלות שקשורות לתפקיד או לאישיות של מעומד. השאלות לא מיועדות למועמד ספציפי,אלא לכולם.כל אחד ואחת יכלה לענות ללא בקשת רשות או הצבעה.  השאלות הם מבחן השלכתי, לכאורה התשובה שלי קשורה למועמד אחר, ולמעשה מה שאני עונה,קשור לעצמי.

המאבחנת שאלה שאלות מספר שאלות  בנוסח  איך מתמודדים עם לקוחות קשים? מה אתה אוהב בתפקיד של שירות\מכירה? מה אתה לא אוהב בתפקיד ? מה הסיבות שיכולות להיות שלא תוכלו לעשות את התפקיד של על הצד הטוב ביותר ? מה אתם עושים כאשר אתם לא יכולים לענות ללקוח תשובה כראוי ? ועוד.

כצפוי לא כולם השתתפו. יש שהשתתפו בחלק מהשאלות ויש שהשתתפו ברוב השאלות כמוני. המאבחנת אפשרה תגובה של כמה מועמדים בלבד עד שהמאבחנת עברה לשאלה הבאה. אני הייתי פעיל מאד ובד"כ אני פתחתי את התגובות. יחד עם זאת כדי לא להשתלט על הדיון וכדי לאפשר לאחרים גם לענות, במספר שאלות לא הגבתי בתחילה ומספר שאלות לא יכולתי להגיב ,כי כבר הגיבו אחרים והמאבחנת עברה לשאלה הבאה.

כמומחה בשפת גוף ותקשורת לא מילולית , כאשר אני הגבתי לשאלות, המאבחנת וגם קצת הרכז כ"א הגיבו באי נוחות בגופן באומרן אתה ממילא לא מתקבל לתפקיד,אז למה אתה מגיב? תופעות דומות לכך ראיתי בעוד מרכזי הערכה של שפת גוף של מאבחנות ואפשר לזהות זאת בקלות. מאבחנות לא שולטות על שפת הגוף שלהן. מי שמצליח לזהות יכול לדעת מי התקבל ומי לא ומה דעת המאבחנת על המועמד\ת.

בסוף השאלות נגמר מרכז ההערכה ללא כל סלקציה וללא כל ראיון אישי עם אף מועמד ונאמר לנו שמי שימשיך בתהליך יצרו איתו קשר טלפוני. כאשר זה נאמר תהיו בטוחים שאף אחד ואחת לא התקבל לעבודה.

החברה לא רוצה מראש לומר למועמדים שלא התקבלו לתפקיד בחברה,והיא שומרת את הזכות לקבל אותם בעתיד. המועמדים נמצאים בעמדת המתנה לעומת מועמדים אחרים במרכזי הערכה אחרים.  אם לא יהיו מועמדים טובים יותר, יתכן שיקבלו מועמדים ממרכזי הערכה קודמים. לרוב זה לא קורה ומעדיפים מעומדים במרכזי הערכה הבאים.   

המתנתי עד שכל המועמדים יצאו, המאבחנת ורכז כ"א ישבו בכיסאותיהם ולא יצאו החוצה יחד עם כולם. אמרתי להם את מה שאני חושב עליהם ועל חברת ויזה כאל בקשר להפליית מועמדים.

למרות שאני מתאים לכל דרישות התפקיד ואף מעבר,אני לא מתקבל לעבודה בחברת ויזה כאל והתייחסות שלכם מראש לפני מרכז ההערכה כבר פסלה את מועמדותי לתפקיד. אני מקווה שבעתיד חברת ויזה כאל לא תפלה בין מועמדים ותקבל אותי לעבודה (כמו את שאר הדתיים והחרדים). וחבל שאתם משתפים פעולה ובוחרים מועמדים לא מתאימים (צעירים ללא ניסיון וללא ידע בשירות\מכירה) רק כי אי אפשר לבחור מועמדים מתאימים דתיים- חרדים לתפקיד.

המאבחנת והרכז כ"א לא הגיבו כלל לדבריי, גם לא בשפת הגוף וישבו כמו גולם, לא ציפיתי כלל שיגיבו,וכצפוי הם לא אמרו שהדברים שאני אומר לא נכונים והם שקר ואנו בוחרים מועמדים מתאימים לתפקיד. יצאתי מהחדר.   לא התקבלתי לעבודה ולא יצרו איתי כל קשר טלפוני.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה