יום חמישי, 14 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בלאומי קארד בבנין קונקורד בבני ברק


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בלאומי קארד בבנין קונקורד בבני ברק

0. כללי - בלאומי קארד היא חברת האשראי שהייתי בה הכי הרבה פעמים לראיונות עבודה. אחריה ויזה כאל, וישראכרט רק פעם אחת בלבד.

ראיונות עבודה בלאומי קארד היו רק לתפקיד שירות לקוחות.למרות ששלחתי קורות חיים לתפקידים אחרים, לא קבלתי כל טלפון, גם לא לתפקיד מכירות, למרות שהייתי בשנת 2007 איש מכירות .

למרות שבסוף 2006 סיימתי תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות כפולה מערכות מידע ושיווק, לא קבלתי כל טלפון וזימון לראיון לתפקיד פיננסי כלשהו, למרות שכמה מחבריי ללימודים מתואר ראשון במנהל עסקים  התקבלו ללאומי קארד  לתפקידי אשראי בחברה ללא ניסיון קודם.

חברים ללימודים במנהל עסקים עבדו כמנהלים בלאומי קארד, לא קבלתי מהם כל המלצות לעבוד בחברה והם לא יכלו לדבר איתי מחוץ לבנין גם כאשר הייתי בקורס בפלאפון ב-2009. כנראה יש פחד שלא יראו אותם בקרבת אנשים דתיים, זה לא טוב לתפקיד וליחסים החברתיים, בפרט שהם נמצאים עם חברים חילונים מהעבודה

לאומי קארד נמצאת בבנין קונקורד ברחוב בן גוריון בבני ברק מול קניון איילון ואצטדיון ר"ג. מי שבא לראיון ,מודיע לפקיד\ת קבלה שבא לראיון. מקבל מספר טפסים למלא, וצריך להמתין עד שיוזמן לראיון ע"י רכזת כ"א. יש רק 4 כסאות\כורסאות לשבת, כך שאם יש יותר מועמדים, הם צריכים לעמוד.

בנוסף העובד תמורת תעודת זהות או כל תעודה מזהה אחרת מקביל כרטיס כניסה. כאשר רכזת כ"א מגיעה ,עולים במעלית לקומה 2 לערך וכולם נכנסים לקומה ע"י כרטיס עובד של רכזת כ"א או ע"י הכרטיס הזמני שלהם.

ראיונות עבודה עיקריים שלי בלאומי קארד היו ב-2007 וב-2008. בעיקר מרכזי הערכה, ופעם אחת ראיון אישי.מרכזי ההערכה נערכים בחדר ישיבות בקומת המוקדים.מרכזי ההערכה נערכים תמיד בבוקר ולא בצהרים. בכמה פעמים שהייתי שם לא ראיתי דתיים במוקדים שמכילים למעלה מ-100 נציגים (מלבד פעם אחת שראיתי מבוגר חרדי אחד במוקד). רובם ככולם היו צעירים 22-25 לערך. ראש צוות ומנהלי משמרת קצת יותר מבוגרים. יש ראש צוות צעירות 24 לערך. וכמובן אין עובדים 30+.

חלק מראיונות העבודה קבלתי ע"י שליחה ישירה של קורות חיים ללאומי קארד וחלק מהצעות רכזות כ"א מחברות כ"א. רכזות כ"א תמיד התפלאו לאחר הראיון שלא התקבלתי ושאלו אותי למה אני חושב שלא התקבלתי. הן נתנו דוגמאות למועמדות לתפקיד שהתקבלו. וזה רק חיזק את הטענה שלי (לעצמי) שהבחירה במועמדות צעירות בעיקר בלאומי קארד היא לא מקצועית.  

1. תחילת 2007 ראיון עבודה ראשון מרכז ההערכה עם 10 מועמדות, 2 גברים. כולם צעירות,אני המבוגר היחיד, 30+. מרכז ההערכה כולל :הצגה של רכזת כ"א ושל התפקיד והתנאי עבודה בלאומי קארד(לפנק עאלק) לעומת מוקדים אחרים לא רק פיננסים בחברות אשראי. הצגה עצמית של כל אחד. דינמיקה קבוצתית ,סלקציה וראיון אישי (למי שנשארת בעיקר).

כבר לפני ובמהלך ההצגה העצמית של המועמדות הבנתי מי המועמדות שיתכן שיתקבלו לתפקיד. לא רציתי להפנים שאני לא אתקבל, עדין האמנתי בפעם הראשונה בחברה שבחברה(משאבי אנוש ורכזת כ"א) יש בחירה מקצועית לתפקיד.

לא זוכר את פרטי הדינמיקה קבוצתית כ"כ, אך זו הייתה בחירת עצמים וחפצים  ולא דירוג של פעולות. חולקנו ל-4 קבוצות. 2 קבוצות לא הצליחו, והיו פשוט לא טובות בלשון המעטה.הקבוצה שלי כמובן הצליחה ועוד קבוצה. 
בסלקציה לאחר ההפסקה ולאחר דינמיקה קבוצתית, כולם לא התקבלו לתפקיד, מלבד בחורה צעירה בגיל 20 שרק השתחררה מהצבא וחזרה מטיול בחו"ל עם ניסיון תעסוקתי של פחות מחצי שנה, היא המועמדת המתאימה לתפקיד בלאומי קארד. אני לא מתאים...

2. סוף 2007 לאחר שליחת קורות חיים בשנית ומספר פעמים ,קבלתי טלפון ולאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון. להפתעתי או לא היה ראיון אישי אצל אותה רכזת כ"א.חשבתי שמשהו ישתנה אצלה לאחר מרכז ההערכה האחרון, אך מתברר שלא. הראיון ארך 20 דקות לערך ,שבו יכלה לשאול אותי את השאלות שמציקות לה ולקבל תשובות. בעיקר השאלות  מה אני מחפש בשירות לקוחות ולא בתפקידים אחרים ?, האם אני אעבוד לטווח הארוך ? איזה אפשרויות קידום אני מעונין? ועוד.  התשובות המקצועיות שנתתי לה כנראה לא הספיקו  לקבל אותי לעבודה. לפני ולאחריי היו רק מועמדות צעירות מאד לעבודה. לא היו גברים.

מישהי שמסיימת את הראיון צריכה להודיע לבאה בתור שתכנס לראיון, במקרה הזה הייתי אני הבא בתור. לפני שעליתי במעלית ושנכנסתי לראיון אצל רכזת כ"א , אמרתי לבחורה שישבה לידי ומילאה  את הטפסים ושנכנסה אחרי לראיון, שיש לה סיכוי גבוה להתקבל לעבודה. ושתיקח ברצינות את הראיון באופן מיטבי ותתכונן.היא כמובן חשבה שאין לה כ"כ סיכוי עם הניסיון התעסוקתי הדל ועם חוסר השכלה , אך זה בדיוק מה שלאומי קארד מחפשת. מה אתם חושבים שהיא לא התקבלה? טעיתם!

3. תחילת 2008 עוד מרכז ההערכה היו רק 7 מועמדים רובם גברים. תהליך הצגה עצמית חזר על עצמו. לא זוכר בוודאות מה היה בדינמיקה הקבוצתית, נראה לי שהיינו צריכים לדרג פעולות בשירות לקוחות ולדון בהם להסכמה. לאחר מרכז ההערכה היה הפסקה של כמה דקות ולאחריה סלקציה. אני נשארתי עם  עוד 2 גברים ובת.

היה סימולציה. אחד היה נציג שירות בלאומי קארד והשני לקוח. המקרה הזכור הוא ללקוח שנמצא בקניות לחג או לשבת  או נמצא בלילה בתחנת דלק ואין לו כיסוי במסגרת האשראי והוא צריך דחוף כסף על מנת לשלם. או בחור שלקח הלוואה אבל אין לו כיסוי בבנק והוא רוצה עוד הלוואה מנציג השירות.או נמצא בבנק ואין לו אישור למסגרת אשראי והסניף נסגר בקרוב ועוד.

לפני מרכז ההערכה קראתי קצת על אשראי ומה אפשרויות הטמונות בו. לפי זה עניתי ללקוח כנציג שירות על הפתרונות האפשריים. (קבלת כסף תמורת נקודות בכרטיס אשראי, ריבית גבוהה יותר כמו: 5 ₪ תמורת הלוואה של 500 ₪ לשבוע! אחוז לשבוע מדהים, בפרט שללקוח 5 ₪ לא נשמע הרבה, אך במונחים פיננסיים זו ריבית קצוצה ועוד טענות ופיתרונות).

היה צריך לתת פתרון ללקוח. מצד אחד לא לוותר ללקוח ולתת את מבוקשו שזה לרעת החברה. ומצד שני אי אפשר לא לתת משהו ללקוח. אפשר היה לתת פתרון חלקי מוסכם על 2 הצדדים.

לאחר מכן היה הפסקה. ראש צוות במוקד הגיעה,ראתה אותנו,  ודברה בחדר סגור עם רכזת כ"א מלאומי קארד שניהלה את מרכז ההערכה.לאחר ההפסקה הבת הצעירה שנתנה פתרונות טובים נשארה,למרות שהיא ללא השכלה וללא ניסיון תעסוקתי רחב אבל עם יכולות שירות טובים. וזה בחירה מוצדקת,

אך בחירת גבר האחר שהמשיך בתהליך ממש לא ,וכל שכן שאני התבשרתי שאני לא ממשיך בתהליך ולא התקבלתי לעבודה. ברור לי שראש הצוות לא מעוניינת בי ככפיף יותר גדול ממנה בהרבה ושהוא גם דתי.לזכות רכזת כ"א יאמר שהיא נהגה באופן מקצועי לחלוטין,ראש הצוות הצעירה בכלל לא.

4. עוד ראיונות טלפונים ומרכז הערכה שאני לא זוכר.

6-5. באמצע 2011 חודש לאחר חודש , קבלתי פעמיים טלפון מרכזת כ"א  בקשר לתפקיד שירות לקוחות בלאומי קארד. הן שאלו, האם זה נכון שאני מחפש תפקיד בשירות לקוחות גם לאחר תואר ראשון פיננסי ואמרתי שכן. שניהם עשו את אותו ראיון טלפוני מובנה  ללא כל שינוי.

היא מתארת מה תנאי החברה ושואלת האם זה מתאים למועמד. האם אתה יכול להיכנס לקורס במיידי? האם שעות הקורס מתאימים? האם יש לך אילוצים אחרים בקורס?מה הניסיון והידע בשירות בעיקר במוקד?האם השכר לשעה מתאים ?

ולסיום הראיון שאלה ממני שאתן לה מספר תכונות מוכרחות של איש שירות לקוחות. עניתי: יכולת הקשבה, מקצועיות ויכולת הסבר ושכנוע וסבלנות. וכמובן לאחר הראיון אומרות את המילים השחוקות הבאות: אנחנו בתהליך גיוס ויש לנו גם ראיונות עם מועמדים אחרים. האם תהיה מועמד רלבנטי ייצרו איתך קשר היום. כמובן שלא קבלתי עד היום שום טלפון באותו יום. לכל רכזת כ"א שאומרת לי זאת אני אומר לה שאמרו לי זאת כבר עשרות פעמים ואף אחד לא חזר.

רכזת כ"א לא מקצועית אמרה לי ,זה בדיוק מה שאמרתי לך ,אם יהיה רלבנטי,ייצרו איתך קשר.(כנראה לא היה רשום בנייר תשובות אחרות, והיא השיבה את אותו משפט שסיימה) וחזרה על הטענה הזאת פעמיים. פשוט מדהים עם מי אני צריך לדבר על העתיד שלי בקריירה  בחברה עסקית.   

בראיון טלפוני מובנה רכזת כ"א צריכה להיות מקצועית כדי לזכור את השאלות שהיא צריכה לשאול את המועמד ללא כל ניר כתוב.
אצל רכזת כ"א לא מקצועית (בחברת כ"א וגם במכון מיון) מרגישים ושומעים דרך הטלפון  שהיא קוראת את הדברים מהכתב, אפילו שומעים את רשרוש הניר. ברור שהיא צריכה לרשום על ניר או על קובץ מחשב את תשובות המועמד.

חלק מתהליך קבלה לעבודה זה ראיון טלפוני ולחלק הוא מהמעסיקים הוא רלבנטי לשלב הבא ולהכנה של שאלות (מתקילות וחשובות בעיקר)לראיון למועמד לעבודה.רובן לא כותבות,אלא העיקר האם המועמד עובר ראיון או לא והאם מתאים לדרישות הבסיסיות של התפקיד.אם כן,עובר לשלב הבא. הבחירה תיעשה במרכז ההערכה או בראיון האישי.  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה