יום שני, 25 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת אשראי ויזה כאל בגבעתיים


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת אשראי ויזה כאל בגבעתיים

ב-2009 כאשר התחלתי את התואר השני במנהל עסקים והייתי סטודנט, שלחתי קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות בויזה כאל בגבעתיים, דרך לוח דרושים באינטרנט. יצרה איתי קשר רכזת כ"א מויזה כאל ולאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון עבודה.

הראיון נקבע לשעות הבוקר. נסעתי בקו  אוטובוס 55או 56  והגעתי לויזה כאל .פניתי לפקידת הקבלה ואמרתי שבאתי לראיון. היא בדקה בטופס שלפניה ונתנה לי טפסים למלא.

באולם הקבלה יש סה"כ 4 כסאות. אין כל תמיכה בכתיבה והייתי צריך לכתוב את הטפסים על גבי עמודים גדולים תומכים של הבנין. הכתב כמובן לא היה כרגיל אלא מעוות . לאחר מילוי הטפסים,העברתי את הטפסים לפקידת הקבלה . כמובן רכז כ"א ומאבחנת לקחו כמה מהטפסים והתחילו לקרוא אותם.

מספר הכיסאות הקטן וכתיבת טפסים ללא משענת כלשהי לא השתנו לאורך השנים בויזה כאל וכנראה לא ישתנו ,פשוט זלזול במועמדים לתת להם לעמוד ,האם כך בויזה כאל בוחנים התנהגות של מועמדים ? להזכיר לויזה כאל  שחוק הכיסאות עבר בכנסת- צריך לאפשר לעובד\ת לשבת בכיסא ולא לעמוד.

בויזה כאל לא מתחילים בזמן אלא מחכים למאחרים כ-5-10 דקות לערך. כך שזמן העמידה ממושך יותר. כמובן בכל זמן ההמתנה לא ראיתי עובד\עובדת דתיים או ערבים או אתיופיים שנכנסים לעבודה בויזה כאל, אלא רובן חילוניות צעירות.

 היה מרכז ההערכה ולראיון הוזמנו כ-13 מעומדים. רוב נשים ומיעטו גברים,רובם צעירים. 2-3 30+. היתה מאבחנת ממכון מיון ורכז כ"א מויזה כאל. אותו רכז עבד לפני כן ב- 012 סמייל, הוא היה נוכח עם רכזת כ"א מראיינת ב-012 סמייל  במרכז ההערכה ב- 2007. לא עברתי אז את מרכז ההערכה. קישור למרכז הערכה ב-012 סמייל .         

הם הובילו אותנו לבנין ממול ולמקלט לחדר ישיבות.הישיבה סביב השולחן היה בצורת חית כאשר המראינים מויזה כאל בראש השולחן ממול הדלת. אני הלכתי בראש וכך יכולתי לבחור את המקום הנוח לי, אני ישבתי מצד שמאל בתחילה.

כצפוי מרכז ההערכה עם הצגה עצמית ודינמיקה קבוצתית.כולם היו לתפקיד שירות לקוחות. המאבחנת הנחתה את מרכז ההערכה, רכז כ"א שתק ורק כתב. כמובן שהם חלקו דף עם שמות וכתבו את ההצגה העצמית של כל אחד ואחת. כמו שציינתי בעבר,  אני יכול לדעת בתחילת מרכז ההערכה מי יתקבל לתפקיד עוד לא לפני שמישהו\מישהי יפתחו את הפה וידברו. ידעתי שזה לא אני , וסימנתי 3 צעירות בלבד.

לאחר שהצגתי את עצמי  בצורה הכי טובה שיש שאלה אותי המראיינת כמה שאלות שלאו דווקא קשורות לעבודה באשראי ושירות לקוחות אלא קשורות לעבר.דוגמא: למה אתה מעונין בתפקיד שירותי כאשר אתה יכול להתקבל לתפקיד ניהולי? 

התשובה שנתתי לשאלה שלה מה אתה אוהב בביטוח? כנראה לא התאימה לתשובה  המקובלת ואותה מאבחנת באמצע הראיון אמרה לרכז כ"א אמרתי לך שהוא מתחכם. פשוט לא יאומן. מאיפה המאבחנת מכירה אותי כמתחכם, אם מעולם לא עשיתי אצלה מרכז הערכה או ראיון אחד? פשוט דעה קדומה.

כמובן היו מספר מועמדים גברים ונשים שהציגו את עצמן גרוע, שאם יעשו ראיון בצורה כזו לא יתקבלו לאף עבודה. פשוט לא אמינים ולא יודעים לענות על שאלות כראוי,אלא מכשילים את עצמם בצורה שלילית.  

בדינימיקה קבוצתית חולק דף עם מספר פעולות במוקד שירות שהיה צריך לדרג אותן ע"פ סדר חשיבותן מ-1 הכי חשוב ל-6 הכי פחות חשוב. מכיוון שאני מכיר את דף הדירוג מכמה ראיונות עבודה שעשיתי בעבר, סיימתי ראשון והמתנתי. כמובן כתבתי את כל הדירוגים של כולם כאשר המועמדים נשאלו ע"י המאבחנת.

לא זוכר האם הגענו להסכמה או לא ,כנראה שלא. אני כרגיל הייתי פעיל והצלחתי להשיג כמה נקודות זכות. בסוף הדינמיקה הקבוצתית לא הייתה כל סלקציה כנהוג בויזה כאל. המאבחנת אמרה שיתנו תשובות בטלפון למי שהתקבל וגם למי שלא התקבל. מעולם ויזה כאל לא התקשרה אלי לומר שלא התקבלתי, סתם שקר גלוי.

והוסיפה ואמרה שאנו משוחררים מלבד צעירה אחת שתישאר כי היא רוצה לדעת עליה עוד פרטים שלא כתבה. כמובן שכולם בחוץ אמרו שהיא כנראה נבחרה לתפקיד והמאבחנת לא אמרה זאת בצורה מפורשת. אותה צעירה יפה  בגיל 22 לערך לאחר צבא וניסיון תעסוקתי מועט. אותה אחת הייתה גם בהערכה הראשונית שלי. אני חושב שעוד 2 בנות גם היו ראויות להתקבל. וכמובן אני.   




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה