יום שני, 11 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד מתאם פגישות באוצרות ניהול תיקים בבנק אוצר החיל בר"ג


ראיון עבודה לתפקיד מתאם פגישות באוצרות ניהול תיקים בבנק אוצר החיל בר"ג

בהמשך לפוסט הקודם על תפקיד שימור לקוחות בפריזמה ועל סירובי לחתום על החוזה עבודה.    לאחר כחודש לערך מסירובי לחתום על החוזה ולעבוד בפריזמה,התקשר אלי מנהל הסוכנות ביטוח קסם בסביון ושאל אותי מה הבעיה שלי עם חוזה העבודה, ולמה אני לא רוצה לעבוד ? הסברתי לו שמספר סעיפים רבים בחוזה העבודה לא מתאימים לי. הוא אמר לי, אם כך תבוא ונכתוב חוזה עבודה בשבילך בתנאים שמתאימים לך, וגם אני מעוניין לדבר איתך על כך.

הסכמתי לכך. כאמור בפוסט הקודם הלכתי חצי שעה ברגל לסוכנות ביטוח קסם, חיכיתי מעט עד שמנהל  הסוכנות ביטוח קסם הגיע, ואז הוא עשה לי עוד ראיון עבודה קצר לכל דבר ועניין  בנוסף לראיון שעשיתי עם מנהלת משאבי אנוש ועם המנהלת בפריזמה.

חזרתי להיות מיועד לתפקיד של תיאום פגישות באוצרות- בית השקעות חברת בת של בנק אוצר החיל, שמנהל תיקי השקעות ללקוחות בנק אוצר החיל בלבד, שהם בעיקר אנשי צבא.

בסוף הראיון איתי, מנהל סוכנות ביטוח קסם אמר למנהלת משאבי אנוש של הסוכנות שתעבור איתי על חוזה העבודה ותתקן אותו לפי בקשותיי ולפי דרישות המינימום של הסוכנות ביטוח קסם.

הסכמתי ועברתי איתה על החוזה עד לניסוח חוזה עבודה מוסכם על שנינו. הוספתי בחוזה שאני מעוניין בקרן השתלמות ופנסיה לאחר חצי שנה ואפשר להוריד לי את הכספים גם מצידי וגם מצד המעסיק (כי למעסיק אין חובה לתת קרן השתלמות) משכר הבסיס שלי שהיה 25 ₪ לשעה גם בתיאום פגישות באוצרות.

למנהלת משאבי אנוש לא היה חוזה עבודה בקובץ במחשב, ולכן היא כתבה ידנית על חוזה עבודה קיים עם תיקונים וכתבה את החוזה המתוקן בקובץ מחשב. החוזה התקצר לעמוד וחצי בלבד לעומת 5-6 בחוזה המקורי.היא הדפיסה אותו כדי שאקרא את החוזה ואחתום.עשיתי הגהה על החוזה היו מספר טעויות דפוס עם חוסר פסיקים ונקודות -טעויות שיכולות להיות מהותיות בחוזה,והיא הדפיסה בשנית.

הייתי מרוצה מחוזה העבודה וחתמתי על החוזה עוד לפני שעשיתי ראיון באוצרות. וזאת על מנת להימנע להגיע שנית ברגל לסוכנות ביטוח קסם,כאשר אתקבל לעבודה.

באוצרות היה כבר עובד אחד בתיאום פגישות מטעם הסוכנות ביטוח קסם ורצו עוד עובד אחד. נקבע לי למחרת בבוקר ראיון עבודה באוצרות. אוצרות נמצא בקומות העליונות בבנין בנק אוצר החיל ברחוב מנחם בגין בר"ג מאחורי הבורסה לצד צפון ליד מלון סיטי טאואר בר"ג. המנהלת נתנה לי את מספר הטלפון הנייד של מנהל אוצרות (גיל לוי?) בעל רישיון של מנהל תיקים,שאצלו אעשה את ראיון העבודה.

הגעתי בזמן ועליתי במעלית. צלצלתי בפעמון ונכנסתי. היו בקבלה 4 עובדים. כאשר ראו אותי,הבעת פניהם הביעה התפלאות ותמיהה והרגשתי שהם אומרים לעצמם מה עושה כאן בחור דתי?  אמרתי להם שבאתי לראיון עבודה אצל מנהל אוצרות. לראשונה אפשר לומר שאני רואה תדהמה גלויה על פני מספר גברים שאני בא לראיון.ואתייחס לכך לקמן.  

נתנו לי לשבת קצת כמה דקות , עד שזומנתי להיכנס לחדר של מנהל אוצרות לראיון. היה איתו בראיון עוד מנהל באוצרות. התברר שאותו מנהל באוצרות הוא אחיין של דודה שלי (אשתו של אחיו של אבא) מצד האבא, זה התברר מכך שהוא ראה את שם המשפחה מהדב ושאל אם אני מכיר את הדוד ? ועניתי שכן הוא הדוד שלי. לאחר ראיון קצר שכלל בעיקר את התמחותי בתיאום פגישות באיילון גמל ואת היכולת לשחזר את ההצלחה גם בתיאום פגישות להשקעות, מנהל אוצרות אומר לי שאני צריך לרדת למשאבי אנוש של בנק אוצר החיל ולמלא טפסים ולעבור מבחן אמינות.

ירדתי קומה לבנק אוצר החיל ,נגשתי לרכזת כ"א בבנק אוצר החיל שנתנה לי טפסים ,מלאתי מספר טפסים, ואח"כ הובלתי לחדר בודד עם מחשב כדי לעשות מבחן אמינות, ועשיתי מבחן אמינות. מבחן אמינות של בנק אוצר החיל שונה משאר מבחני אמינות של בנקים וחברות ביטוח ובתי השקעות אחרים,הוא יותר קשה והלשון לא כ"כ ברורה.

חזרתי שוב לאוצרות. כאשר נכנסתי פנימה ראיתי את הפנים של הגברים והם כבר לא היו מופתעים אלא היו יותר נינוחים, הבנתי כבר שהסיכוי להתקבל קלוש יותר. כנראה הם הפעילו לחץ על מנהל אוצרות לא לקבל אותי לעבודה בפרט המנהל הישיר.

למחרת בערב מתקשרת אלי מנהלת משאבי אנוש ואומרת לי שלא התקבלתי לאוצרות. שאלתי אותה מה הסיבה? היא ענתה כי לא עברתי את מבחן האמינות. לא האמנתי, הרי עברתי עד כה כמה מבחני אמינות כולל של מכוני מיון ,אז איך לא עברתי מבחן אמינות זה? אמרתי לה שאני חושב שזה לא קשור למבחן אמינות אלא לדברים אחרים. טענתי להפליה ושלא מעונינים באוצרות להעסיק דתי שם.  

לאחר שנה ב-2009  לאחר שפריזמה הציגה תשואות שליליות הכי נמוכות שאפשר משאר בתי השקעות ולא שהתפרקה סופית ולקראת מכירה לפסגות, שלחתי מייל למנהלת משאבי אנוש.כתבתי לה שאני מקווה שעכשיו היא מבינה למה לא הסכמתי לעבוד בפריזמה ואם יש לה משרה רלבנטית עבורי,אשמח לקבל. היא שלחה תשובה שהיא מאחלת לי הצלחה. והסוכנות לא תציע לי עבודה נוספת. ואכן הסוכנות ביטוח קסם בסביון לא הציעה לי עבודה עד היום.

מלבד אוצרות האם קבלתי עבודה אחרת בבנק אוצר החיל ,על כך בפוסט הבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה