יום רביעי, 13 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד בק אופיס בחדר עסקאות בורסה בבנק מזרחי בת"א עם ניתוח


ראיון עבודה לתפקיד בק אופיס בחדר עסקאות בורסה בבנק מזרחי בת"א עם ניתוח
ב-2010 שלחתי קורות חיים למשרה  בק אופיס בחדר עסקאות בבורסה ת"א בבנק מזרחי.
חזרה אלי לאחר שבוע-שבועיים, רכזת כ"א של בנק מזרחי. וערכה לי ראיון טלפוני. נשאלתי כמובן על הפרטים הבסיסיים.כאשר היא הגיעה לשעות עבודה, הן לא התאימו לי.שעות עבודה היו קשיחות בעיקר אחרי צהרים ללא אפשרות שחרור. וכסטודנט אני אמור ללמוד ולעשות מבחנים אחרונים בצהרים.

כמובן שבנק מזרחי לא מוכן להתגמש בשעות העבודה לעובדים גם אם העובדים מתאימים ומצוינים, הבנק חושב שעובדים מצוינים מוצאים חופשי,ממש לא (מצטער,כסף לא קוטפים מהעץ כמו פרי). אבל הבנקים ממילא מתפשרים מראש ובוחרים על עובדים לא איכותיים שלא יודעים לתת שירות ולתפעל מערכת בנקאית גם לאחר קורס של חודש וחצי.  

בשורה התחתונה התפקיד לא רלבנטי עבורי כרגע. היא שאלה לבסוף אם השעות היו מתאימות, האם היית מעונין בתפקיד? עניתי כן. לא הייתה הבטחה לחזור אלי בעוד כמה חודשים ,או להתאים לי תפקיד אחר בבנק מזרחי שיכול להתאים לשעות העבודה ולהתאמה שלי לתפקיד.

אם אתה מומחה בשוק ההון ,אתה יכול להתאים רק לשוק ההון ולעסקאות. אתה לא יכול להתאים לתפקיד אחר. אם אתה בעל תואר שני, אתה לא יכול להתאים לתפקיד זוטר כמו בנקאי טלפוני.
בבנק מזרחי אין כל הכשרה של עתודה או ייעוץ השקעות ופנסיוני כמו בבנק לאומי ובנק פועלים.
הבנקים לא שואלים את עצמם איך אנו יכולים להתאים את הבנק לדרישות עובד איכותי יותר, ומצד שני איך העובד האיכותי מוכן להתאים ולהעצים את עצמו לטובת הבנק.

בעבר לתואר שני היה יתרון יחסי מאד על תואר ראשון, והבנקים נתנו עדיפות וגייסו בעלי תואר שני במנהל עסקים ובכלכלה, לעומת תואר ראשון. היום המצב התהפך, אין יתרון יחסי למי שסיים תואר שני לתפקיד זוטרים יחסית. ואדרבא בעל תואר שני לא מתקבל לתפקיד לעומת תואר ראשון.  המטרה כמובן לחסוך בעלויות של משכורות  עם עובדים פחות איכותיים ולתת שירות פחות טוב ללקוחות שלהם, בפרט כאשר מדובר בחוסר תחרות בבנקאות.

אני כנראה אחכה עד הזקנה לשינוי המיוחל,הדברים לא ישתנו בבנקים באחריות. אל תעבדו ותפתחו חשבון בבנק פועלים,לאומי או דיסקונט או בינלאומי- השירות גרוע ,ההצעות הפיננסיות פחות טובות ואתם משלמים יותר עמלות. בבנקים הקטנים תוכלו לקבל שירות יותר טוב עם פחות עמלות וגם הכסף שלך יכול להרוויח יותר. הבנקים הקטנים זקוקים להון, והם מוכנים לתת יותר מאשר הבנקים הגדולים שלא חייבים לגייס הון דווקא ממך. הם חושבים שהם עושים לך טובה שהם נותנים לך ריבית.


2 תגובות:

  1. שלום לך אדון חרדי,
    בזמן האחרון נתקלת לצערי מספר פעמים בבלוג שלך.
    אני רוצה לגלות לך סוד שמור שרק מעטים זוכים לדעת אותו: הסיבה שאינך מתקבל לאף תפקיד,זוטר ככל שיהיה, בשום מקום.
    היא בגלל שאתה מתנשא ושחצן.אתה בטוח שאתה חכם ואיכותי כל כך לעומת מועמדים שבקושי יודעים לקרוא ולכתוב.
    זה שיש לך תואר שני (אנחש שבמקצוע תפל שכולם לומדים) שאתה לומד ( בטח במכללה טיפשית שהקבלה בה מותנית ביכולת לאיית את שמך) לא הופכת אותך לאיכותי!
    אני בטוח שאת השחצנות שלך המראיינים מזהים מכל נשימה שלך.
    אמליץ לך להתחיל קודם לחיפוש העבודה בעבודה על מידת הגאווה ואולי אחר כך תצליח למצוא עבודה ראויה.

    השבמחק
  2. שחצנות וגאווה הם לא רלבנטים לעבודה ולא לקבלה לעבודה. מטרת החברה היא להרוויח כסף וכמה שיותר. ולכן צריכים לבחור עובדים שיכולים להגדיל את הרווח ולהקטין את ההפסד. אי בחירה נובעת מחוסר מקצועיות של משאבי אנוש והפליה מובנית נגד דתיים-חרדים. במשך חצי מהחיים התנדבתי לעזור בעיקר למאות ואלפי תלמידים וסטודנטים. בנוסף -כנראה לא קראת את קורות חיים (איכותי)שלי . לבסוף,אתה לא חייב לסבול לקרוא את מה שאני כותב ומשתף.

    השבמחק