יום שני, 18 ביולי 2011

יצירה ושיווק מוצרי ידע ,איך עושים זאת נכון?


יצירה ושיווק מוצרי ידע ,איך עושים זאת נכון?

קיצור הרצאת  וובינר גילעד פולק  אודיו דידקט עם עירית שריר
נכתב ללא עריכה  as is . לינק לאתר  http://www.audio-didact.co.il/

סוגי מידע- ידע מקצועי ,מודל ייחודי , ידע יישומי עם דוגמאות .
סוגי מוצר- ספר , דיסק, DVD, מוצר דיגיטל – קובץ אודיו (שמע),ווידאו ,קובץ שיושב באתר ברשת האינטרנט בצורה מאובטחת.

למי מתאים מוצר ידע? התשובה הפשוטה - לכולם. והשאלה שכל אחד ואחת שואלים היא למה שיבואו אלי יותר לקוחות עם אני אצור ואשווק מוצרי ידע?

יש מספר תשובות לכך , וחלקן העיקריות מובאות לקמן:
1.יכול להביא תנועה לאתר האינטרנט,
2.יכול  להביא יותר לקוחות ויותר מכירות וכסף.
3.הכרה בך כמומחה ואיש מקצועי יותר ובך ליצור בידול לעומת המתחרים.
4.מעביר את הלקוח הפוטנציאלי מנקודה אחת של התענינות ומודעות  לנקודה של לקוח מרוצה ונאמן .
5.משכפלים את הזמן, ואפשר ללמוד על מוצריך בזמן שלהם. זמן= כסף, ידע= כסף .אפשר לעשות זאת בפורמטים  שונים בהתאם  לנוחות שלך.

מוצר ידע רלבנטי בעיקר לעסק ולא לאדם הפרטי. אם אין לך התלהבות וחשק מהמוצר שלך , לא מומלץ לעשות ,כי לא תסיים את הפרויקט.מה הסיבה שבד"כ שאין חשק והתלהבות להפקת מוצר ידע ? אין חשק , כי לא יודעים מדוע ולמה ומה הערך של המוצר שלך.

לאחר שאתה רוצה להוציא מוצר דיגטלי כאמור, איך אתם מתמודדים עם התהליכים הבאים והטעויות.
טעויות בשלב ההפקה
1.לא לעשות כלל , יש צורך לצאת מאזור הנוחות,
2/אופן האריזה והעיצוב- חובה מבנה מסוים. בחירת אריזה ועיצוב שלא מתאימים לפורמט ולפלטפורמה.
3.בחירת ספק לא נכונים. חייבים להיות יצרתיים.
4.עריכת חומר לא מובנה ולא מתאים – יותר מידי חומר, פורמט לא מתאים .
5.בחירת פורמט אחד בלבד- יש אחד שרק קורא ספר, יש אחר שרק שומע ,ויש אחר שרק רואה ושמוע בווידיאו.וכאשר מוציאים מוצר ידע רק בפורמט אחד ולא יותר מאחד-שנים,בעצם מוותרים על קהל יעד אחר.שיכול להיות הלקוח שלך ואתה מפסיד הכנסות.
הצמדות למידע מסוים אחד ולא רבים, רק טקסט או רק שמע או רק ווידיאו. צריך לשלב במספר פורמטים

טעויות בשלב השיווק – 
1.לא לבנות תוכנית שיוק מקיפה למוצר היעד ולקהל היעד – בחירת שותפים, ערוצי הפצה, הגדרת  קהל יעד , ההבדל בין מוצר לקהל יעד לבין לרשתות ספרים .
2.הצמדות לערוץ שיווקי אחד בלבד- חנויות ספרים, הרצאות, פרסום האתר . לשלב את הספר,המוצר שלך בהרצאת אורח של מישהו אחר. כל שכן מי שמרצה ,אפשר למכור את המוצר.
3.דיסק ספר מחייב הנעה לפעולה, לרשימת תפוצה באתר או בבלוג ,לקבל עוד טיפים ותכנים נוספים. 4.לתקשר,ולעשות קבוצת מיקוד האם המוצר מתאים, וההערות על המוצר. יש סטיגמה ששיווק זה דבר קשה ונוגע במקומות רגישים.
אפשר לפנות לתנשמת הוצאה לאור. להוצאת ספר.לעזרה בהוצאת ספר לאור.


מספר הצעות לשיווק מוצרי ידע שלך
1.ארגונים וועדי עובדים. מתנות לעובדים ,יש תועלת לארגון .תזונה ,עובדים בריאים יותר ללא חולים עם תפוקה גדולה יותר. אפשר מתנה עם חסות –משולש התועלות .
2.חלק מערכה אחרת ,כבונוס או מתנה. קונים ממך במחיר מסובסד, אך יש רווח קטן ויש הפצה שלך תכנים שלך. והופך אותך למומחה ,עם חשיפה לעוד לקוחות. בנוסף אם יש הנעה לאתר שלך ושם לקוחות קונים ממך עוד מוצרים או נרשמים לרשימת תפוצה ועוד. בפרט שהערכה נודדת לעוד כמה לקוחות לכל אחד. ספר אחד נקרא ע"י  מספר לקוחות פוטנציאלים.  גם כאשר הם לא קונים בכסף והם קראו בחינם בהשאלת הספר. אח"כ יש מודעות אליך ויש סיכוי שבעתיד הם ירצו את השירותים שלך וישתתפו בהרצאות ובסדנאות שלך.
3.מוצר משלים של נותן שירות אחרים- כמו תזונה ועור הפנים ,שת"פ עם קוסמטיקאית או מסאג'סטית.
4.וובינרים – מי שמעביר את וויבינר, מוכר בשיחה או מפנה לאתר שלו למוצר או מדריך חינמי ,או סדנא. וויבינר הוא מוצר - דרכו מעבירים הרצאות ,וכן מוצר שיווקי להפיץ את המוצרים.

שיווק הוא פתרון לכאב של הלקוח ,בנינו מוצר שיכול לחסוך כאב של לקוחות, ככל שיש יותר לקוחות ,כך ייטב. אם הפתרון משכנע את הלקוח בכאב שלו ,הוא כן יקנה את המוצר בכסף. אם הפתרון לא נותן מענה לכאב של הלקוח, הלקוח לא יקנה. ולכן צריך לדעת מה הכאב של הלקוח ולהתאים את המוצר לפתרון לכאב של הלקוח.


אם אין תוכן ארוז ומרוכז שלך ,כי אתה לא מעונין\קשה לך\אין לך חשק וכיוצא, מישהו אחר,בד"כ המתחרה שלך יתן פתרון לכאב של הלקוח וירוויח כסף ויתכן שיקח גם את לקוחותיך. יש מספר פתרונות בשוק. השאלה ממי הלקוח ירכוש? האם ממך או מהמתחרה.הלקוח יהיה חייב לפתור את הכאב ולמצוא פתרון ולכן יקנה בסוף מוצר שיתן פתרון.


הרבה יותר קל לדוג דגים בבריכה שלך ולא בבריכה של השכן. לקבל לא מהלקוח או הספק, זה גם בסדר. תבינו מה לא בסדר בפניה שלך. לחבר את השת"פ לענין-אינטרס. לא רק בכסף, אלא כמה הוא יכול להרוויח. במה הוא מעונין ? איזה מוצר הוא כן יסכים, כאשר מתקשרים ללקוח או לספק ומציעים את המוצר,יש  תגובה מידית ואוטומטית של לא ולא. כאשר שואלים לאחר מכן ,באיזה צורה כן תסכים למוצר? כאן הוא צריך לחשוב  על התשובה ומעורר את הענין ,ולכן יתן תשובה טובה יותר ולא ינתק את הטלפון או השיחה.


איך הופכים את המוצר המידע לכסף ?


הופכים ידע למדיה  - איך עורכים סקר בקהל היעד והלקוחות ?


בנית תהליך שיווקי  והגדרת מקומות בתהליך המסננת השיווקית .- רשימת תפוצה ורישום הלקוח.


אפשר לתת ללקוח ולמי שנרשם ברשימת תפוצה : ספר ,וידיאו, קובץ אודיו. לא לתת את כל בבת אחת בתחילה - יש לתת הגדרה ומבוא, וכן הלאה. לתת קצת מידע כל פעם בהודעה אחת. מתחיל בקטן ומסיים בגדול. ש הודעות וידע שאפשר לשלוח לאורך שנים ,בהפרשי זמן מוסכמים של יום\שבוע\חודש. ככל שיש לך יותר ידע ,כך אפשר לשלוח ידע לאורך זמן עם מודעות ללקוח עליך במשך אותו זמן.


עליה בסטטוס ויצירת בידול – הלקוחות יהיו מוכנים לשלם מחיר יותר גבוה  עם העשרה של תוכן ללקוח. בתחילה אפשר למכור ספר 50 ש"ח , דיסק שמע 100 ש"ח. קורס דגיטלי 300 , ולסיים בקורס וסדנא ב-1000 ש"ח ועוד.  לתת ללקוח את כל הסודות על מנת שייהיה מומחה וירוויח כסף.


אחד הסודות בעסק כולל גם במוצר ידע הוא שחייבים להתמיד ,ולא לקבל לא כמחסום ראשוני,גם כאשר יש רבים שאומרים לא. תתעודדו מאמירת כן ותתחילו כבר ביצירה והפקה ושיווק מוצר ידע  שלך, אני נותן לך את הצעד הראשון של עידוד ותמיכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה