יום חמישי, 28 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות לחברת ביטוח מנורה בטלדור מחשבים בפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות לחברת ביטוח מנורה בטלדור מחשבים בפ"ת
ב-2007 לאחר מציאת מודעה בלוח דרושים בעיתון ידיעות , שלחתי קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות לחברת טלדור מחשבים ברחוב היצירה פ"ת. לאחר מספר ימים קבלתי טלפון מרכזת כ"א מטלדור ולאחר ראיון טלפוני קצר הזמינה אותי לראיון.

הראיון נקבע בשעות הבוקר המוקדמות 8-8.30. נסעתי בקו 68 עד צומת גהה ומשם הליכה ברגל של 7 דקות לערך. לצערי לא הגעתי בזמן ,איחרתי בכמה דקות. רכזות כ"א היו מדויקות בזמן וכבר התחילו את מרכז ההערכה.
נכנסתי ואמרתי לשומר בכניסה שבאתי לראיון עבודה. השומר היה צריך להתקשר לרכזת כ"א כדי לברר זאת על מנת לאפשר לי להיכנס. כמו כל החברות, אפשר להיכנס במעבר רק ע"י הצגת כרטיס חכם של החברה. לאחר עוד כמה דקות! רכזת כ"א הגיעה והובילה אותי לחדר מרכז ההערכה.

בחדר כבר הגיעו להתחלת הצגה עצמית של כמה מועמדות לעבודה. והמעומדת ה-4 בתור הציגה את עצמה. אני מצאתי מקום פנוי בצד השני והתיישבתי. כאשר התור הגיע אלי ,כמובן שהצגתי את עצמי בצורה הכי טובה שיש (ולכן לא התקבלתי,הסבר בהמשך). ההצגה העצמית של הנשים הצעירות לא היה משהו בלשון המעטה.

טלדור נותנת שירותי מיקור חוץ (אאוטסורסינג) להרבה חברות ומכאן גם לחברת ביטוח מנורה. העבודה במשמרת אחת בשעות עובד המוקד, בין 8-17. יש משרת אם עד שעות 14-15. המשכורת בשכר מינימום (21 לשעה), בחברת ביטוח מנורה משלמים 25 ₪ לשעה, ומכאן פער הרווח של טלדור.

מרכז ההערכה ניהלו 2 רכזות כ"א בטלדור. ומרכז ההערכה כלל הצגה עצמית, דינמיקה קבוצתית, סלקציה וראיון אישי. היו כ-10-11 מועמדים שרובן נשים,הגברים במיעוט. היו מספר נשים מבוגרות והשאר צעירות (אין נשים 30+).

דינמיקה קבוצתית היה דירוג של פעולות או מועמדים לפי סדר החשיבות מ-1 עד 6 לערך. (לא זוכר אם מדובר בפעולות שעושים במוקד שירות-סביר יותר שהיה, או דירוג מועמדים לתפקיד שירות). הצלחתי מאד במשימה והדירוג שלי זכה בקירוב לדירוג הכללי וגם כמובן הסכמנו על הדירוג הכללי.

לאחר הדינמיקה הקבוצתית היה הפסקה,ובעיקר לשתיה. לאחר ההפסקה היה סלקציה ורכזות כ"א קראו בשמותן של מספר המועמדות שנשארו. בחרו ב-5 מועמדות.אין גברים. מי שחושב שכל 5 המועמדות יתקבלו- טועה. אני מעריך שנבחרה 1-2 מועמדות בלבד. 

בהפסקה (לשם שינוי) הנשים דברו על הדינמיקה הקבוצתית ומי לדעתן יתקבל ותמשיך הלאה. חלק מהמעומדות אמרו שהן חושבות שהן לא התקבלו. המועמדת הצעירה הטיפשה ביותר שהייתה מועמדת לעבודה גם הבינה שיש לה סיכויים קלושים להתקבל,ושאר המועמדות ניחמו אותה.

אני חשבתי להיפך. הבנתי שהחברה ורכזות כ"א מעוניינות במועמדות צעירות  לא חכמות שמוכנות לעבוד בשכר מינימום ,וגם לא מבינות בביטוח וגם לא בשירות, שאין כל סיכוי שיקבלו קידום או שיקבלו העלאת שכר. ולכן דווקא לה ולאחרות יש סיכוי יותר להתקבל. אותה מועמדת נקראה ראשונה, אתם לא יכולים לתאר לעצמכם איזה אושר היה על פניה לאחר האכזבה קודם. כמובן שאחת הנשים המבוגרות גם נקראו.  

במרכז הערכה אחר של מגדל חברה לביטוח לתפקיד שירות לקוחות הכרתי בדיוק לפי ההנחה שלי 2 מועמדות צעירות ללא ניסיון בשירות וללא ידע בביטוח שהתקבלו לתפקיד בטלדור והחזיקו בו בקושי חצי שנה- שנה. תוך כדי תיאורן למה לא המשיכו בתפקיד מהסיבות שציינתי לעיל. אמרתי להן שמאותן סיבות שציינו להתפטרות שלהן  מטלדור,  הן אותן סיבות שגרמו שיקבלו אותן לתפקיד. 
     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה