יום חמישי, 7 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד רפרנט ביטוח חיים ופיננסים בסוכנות ביטוח באור יהודה


ראיון עבודה לתפקיד רפרנט ביטוח חיים ופיננסים בסוכנות ביטוח באור יהודה

באמצע 2011 שלחתי קורות חיים לתפקיד רפרנט ביטוח חיים דרך מודעות דרושים של אתר דרושים באינטרנט.  לאחר שבועיים לערך קבלתי טלפון ממנהל סוכנות הביטוח . בראיון הטלפוני המנהל עדין הסתפק לאיזה תפקיד אני יכול להתאים לו,הוא עדין לא סגור על כך.דיבר על תקופת ניסיון ולא כעבודה קבועה, יחד עם זאת הציע שאבוא לראיון אצלו בסוכנות ביטוח ונראה איך נמשיך מכאן. הסכמתי.

תפסתי את האוטובוס בזמן והגעתי לראיון בזמן בשעות הצהרים 15.00 והראיון נמשך עד 15.55. המנהל נתן לי לדבר חופשי ,ופתח בשאלה הפתוחה המפורסמת ספר לי על עצמך? נראה שהמנהל לא מראיין מקצועי. עיקר ההחלטה שלו לקבלת עובדים נובעת מהתרשמות.

המנהל לא התרשם מהמקצועיות שלי בתחום הביטוח (רפרנט ביטוח חיים, שירות לקוחות,מכירות ותיאום פגישות)- שנתיים זה מעט זמן ולא מכיר את כל חברות הביטוח אלא מקצתן.

הוא כן התרשם שאני גר קרוב למקום העבודה,מקרית אונו לאור יהודה, והתעניין האם אני נוסע ברכב או בתחבורה ציבורית. אמרתי לו שאני נוסע רק באוטובוס, לוקח מעבר לרבע שעה להגיע.

בנוסף  שהוא התרשם מכל הדברים המוספים שיש לי משאר העובדים הסטנדרטים בעיקר בתחום רשתות חברתיות(פייסבוק, טוויטר, לינקאדין בלוג בתפוז ובבלוגר מומחה בפורומים ובאתר שאלות ועוד) וגם יכולות ניהול כמו פרזנטציה וניהול משא ומתן.

זה היה הבידול והיתרון היחסי שלי לעומת שאר העובדים.  הוא אמר שהוא גם קבל קורות חיים מכל מיני יועצים עסקיים למיניהם ממדינת ת"א.

שאלתי אותו האם יש לו אתר אינטרנט? ענה שיש, אך הוא לא מתופעל. הוא עשה את האתר דרך חברת ניהול ושלם מספר שקלים לחודש דמי ניהול. אמרתי שאתר אינטרנט יכול לעשות לך את העבודה של גיוס לקוחות חדשים, בנוסף לפרסום ולקשר שלך עם הלקוח.

שאלתי אותו האם יש לו או לסוכנות ביטוח פרופיל ברשת חברתית כמו פייסבוק (גם דף אוהדים), טוויטר, לינקאדין וכיוצא ? אמר שאין כלל. אמרתי לו שרשת חברתית זה דרך חדשה  אפשרית להגיע לעוד לקוחות בשיטת מהפה לאוזן.

שאלתי אותו מה לגבי קופות גמל וקרנות השתלמות? (עסקתי בכך באיילון גמל) אמר שהוא לא פעיל בתחום. יש לקוחות שיש להם קופות גמל,אך לא נתן להם ייעוץ האם כדאי לעבור קופות גמל לחברה אחר או לשנות מסלול השקעה. שאלתי אותו האם חתם על הסכם עם בתי השקעות וחברות ביטוח על קופות גמל וקרנות השתלמות. אמר שכן חתם עם כמה וכמה בתי השקעות וחברות ביטוח,אך לא נעשה דבר בענין.

שאלתי מה לגבי משכנתאות? (תחום הנדל"ן רותח בישראל להלוואות) אמר שעכשיו הוא התחיל לעבוד עם חברת ביטוח לענין משכנתאות שיכלול רק הלוואות ולא גם ביטוח חיים או דירה. 

לבסוף נתתי לו להבין שאני יכול לטפל בכל התחומים הנ"ל שעד כה הוא הפקיר אותם ושהם יכולים להוסיף לו עוד כסף ועמלות ולקוחות חדשים.

שאל מה דרישות השכר שלי ?  עניתי בין 5000-6000 ₪ ברוטו לחודש למשרה מלאה.נראה לו גבוה. כאשר אמר לי שאני יעבוד כרגע במשרה חצי מלאה,אמרתי לו שהשכר דומה כמו למשרה מלאה רק חצי מהשכר 2500-3000 ₪ ברוטו לחודש. אמרתי לו שאני מוכן בתחילת העבודה לעבוד בשכר הנמוך בדרישתי 2500-2700 לחודש. בהמשך אני מצפה להעלאת שכר אחרי שהוא יראה את העבודה שלי.

בסוכנות ביטוח עבדו כמה נשים, והוא שאל אותי פעמיים איך בחור חרדי יכול לעבוד עם נשים? אמרתי לו שאין לי כל בעיה, בפרט שאני עובד בתחום חיים והן בתחום האלמנטרי.

לאחר שבוע מהראיון ,המנהל התקשר אלי ואמר לי שהוא התקשר אלי, כי הוא הבטיח להתקשר ואמר שמכיוון שחג שבועות בפתח הוא מעדיף שאתחיל את העבודה חצי שבוע לאחר שבועות. שזה יהיה עבודה בחצי משרה לתקופת ניסיון של חצי חודש עד סוף החודש. אם יתאים לשנינו אמשיך לעבוד.

שבוע לאחר שבועות הוא התקשר שוב ושאל אותי האם אני אוכל להתחיל לעבוד מחר ב8 וחצי בבוקר, עניתי שכן . התקבלתי לעבודה .העבודה בחצי משרה כמו שדברנו אז. שאלתי אותו איזה שכר הוא משלם. הוא אמר שאני התקלתי אותו ואמר שהוא מסכים לשלם מה שהצעתי בראיון 2500-2700 למשרה חצי מלאה. מכיוון שהתחלתי באמצע חודש,השכר צריך להיות חצי משכר חצי מלאה.

הגעתי בזמן ,והמנהל חזר על הדברים שחשובים לו בתחילת עבודה של כל עובד\ת בסוכנות ביטוח. אמר שהוא לא רודף ועוקב אחר העובדים, הוא מאפשר להם לעבוד ולהתנהל עצמאית. התברר לי שרפרנטית ביטוח חיים בסוכנות ביטוח יצאה לשמירת הריון ולחופשת לידה בהמשך ויתכן שאף יש סיכוי להתפטרות לטיפול בילד.היא אחת הסיבות שהתקבלתי לתפקיד גם באופן זמני.  העברתי כמה מיילים שהגיעו עד לפני שבועיים לטיפול המנהל. מייל אחד היה בהול לטיפול.

הגדרת התפקיד: עבודתי תתרכז בעיקר בקופות גמל והשתלמות, משכנתאות וגם ביטוח חיים.

עבדתי  יומיים בלבד רביעי וחמישי 4-5 שעות כל יום בסוכנות הביטוח .עבדתי בתחילה וסוף בצילום מסמכים בעיקר של צ'קים כאסמכתא להעברת הכספים. עבדתי כמה שעות על אתר האינטרנט של הסוכנות מטעם לשכת הסוכנות של  חברת בנית אתרים ארמדיל. ראיתי מה יש מה חסר ,מה צריך לשנות ורשמתי הכל על נייר. העלתי הכל על קובץ וורד ושלחתי למנהל. 

הצטרפתי למנהל לחברה בפ"ת שעשתה ביטוח מנהלים לעובדים במסגרת החוק פנסיה חובה. בנוסף לביטוח עסק שעשה בעלי העסק.בדרך הוא ניהל שיחות טלפון ובאחת מהם הוא נתן הצעה טובה יותר מסוכן ביטוח אחר לביטוח עסק (12 אלף לשנה כולל הצעות לשדרוג הביטוח). אמרתי לו בדרך וגם שחזרנו חזרה את מה שחסר באתר האינטרנט ומה צריך להוסיף ומה צריך לשנות,ועוד כמה הצעות עסקיות. המנהל  צנוע ולא מעוניין בפרסום שמו ותמונתו.

עזרתי במילוי טפסים של ביטוח מנהלים. וגם למחרת השלמתי בטפסים מה שהיה חסר ובדיקה שכל ההצעות ביטוח מנהלים נכונות. מפקח הרכישה של חברת הביטוח הגיע באותו יום, הקליד את הפוליסות והכל תקין.

מכיוון שמדובר באתר מתופעל ע"י חברת בנית אתרים ,יש אפשרות להיכנס לניהול האתר ולבצע שינויים. הוא ביקש שאבצע את השינויים הנדרשים. על מנת לדעת איך לתפעל את האתר ,לחברת ניהול האתרים היה מספר סרטוני הסברה. בתחילה לא היה רמקולים  כך שהיה קשה לשמוע, גם אחרי שהגבהתי עד למקסימום את הרמקול שמעתי בקושי. מכיוון שהדפדפן במחשב היה ישן  אקספולרר 6 ,לא היה תמיכה של תוכנת הניהול ולכן א"א היה לעבוד. במחשב אחר שהיה אקספלורר 8 והיה אפשרות לעבוד, לא היה רמקול פנימי בנוסף שהעבודה עליו איטית מאד.

באותו בוקר אחת העובדות בסוכנות הביטוח קבלה טלפון ממישהי באיזה סכסוך כלשהו ודקות ארוכות היא אמרה לה בטלפון מה שהיא חושבת עליה- קללות השמצות וגידופים שהאוזן לא יכולה לשמוע והיד לא יכולה לכתוב, איך אפשר לעבוד בצורה כזו?  

המנהל שאל אותי למה הוא לא מצליח לפרסם מודעת דרושים בלוח דרושים באינטרנט ?  הסברתי לו שמכיוון שהוא רשום באתר (הוא פרסם בעבר מודעות דרושים) ,הוא לא יכול לפרסם ללא רישום. אחרי הרישום לאתר,אפשר לפרסם כל מודעה, והפרסום יותר קל. עצה- עובד חדש שהתקבל לעבודה, אל תראו לו מודעת דרושים חדשה, למרות שהמודעה כוונה לתחום האלמנטרי ולא חיים.

בסוף שבוע החלטתי שאני לא ממשיך לעבוד אצלו. כאשר אני לא שמח בקבלת עבודה חדשה ואני מרגיש רע ,זאת אומרת שהעבודה לא מתאימה והמנהל לא התאים את העבודה כראוי.  ובמוצאי שבת שלחתי לו מייל מדוע אני לא מעונין להמשיך לעבוד בסוכנות הביטוח:
1.באתי לעבוד כרפרנט ביטוח חיים  ופיננסים והתקבלתי לעבודה לחצי משרה . לא באתי לעבוד כמזכיר (צילום וכתיבת מסמכים) ולא בתור בונה אתר אינטרנט למרות שיש לי ידע וניסיון בשניהם.
2.באתי לעבוד במקום שסומכים עלי ונותנים לי עבודה בתחום. ומאפשרים לי סביבת עבודה מתאימה  שאצליח (מחשוב ברמה נמוכה).
3.קשה לי לעבוד עם אדם שלא מחייך כלל .שכל הזמן בשיחות טלפון ואי אפשר לדבר איתו וצריך להמתין זמן רב עד שהוא מתפנה. עובד מצפה לקבל מנהל אנושי שיודע לחייך ולהפגין רגשות. בימים הראשונים חשוב לתת ליווי לעובד בפרט שהעבודה זמנית ולא קבועה ומרובת משימות בתחומים שונים.
4. המנהל לא קיבל  את עצות הפרסום שלי כולל המדיה החברתית ועוד עצות אחרות- בנוסף שאי קבלת העצות  מעידה לדעתי על פערים גדולים שלא ניתנים לגישור ועל חיכוך בעתיד.
5. לא היה חוזה עבודה ולא כל דף עם תנאי העבודה בניגוד לחוק –אני לא עובד ללא חוזה עבודה מסודר. לא קבלתי כרטיס עובד. והמנהל שלח אלי מכתב שאמר לי למלא את כרטיס העובד של מס הכנסה ואשלח לו. אחרת לא יוכל לשלם. כרטיס עובד צריך למלא ביום הראשון של העבודה ולא בסוף.
6. לא הראו לי לא את מקום השירותים ולא את מקום השתיה, ולא הציג  אותי מול העובדות ,כמו העובדת החדשה. 
7. המנהל ציפה שאבנה ואנהל את אתר האינטרנט תוך מספר שעות או כמה ימים. אתר אינטרנט לא בונים ביום ולא בשבוע. בפרט שזה תהליך שלא עושים כל יום. זה ממש לא שגר ושכח. חייבים לבנות בצורה הכי טובה שיש, וצריך לעקוב אחרי האתר האם מצליח או לא.אתר אינטרנט אמור לעשות לסוכנות הביטוח  הפניות ובקשות מלקוחות קיימים ופוטנציאלים כולל פרסום האתר. 
8. הצורה שהצגת אותי בפני מפקח רכישה של חברת הביטוח היא לא רצינית,במקום לומר הבאתי עובד שיגדיל לנו את המכירות של לקוחות קיימים ופוטנציאלים ויטפל בלקוחות קיימים של החברה שלך כדי שנוכל לעמוד בלחץ.לפני כן יכולת להציג אותי בפניו כאשר ישבתי בעמדה שלי ומפקח הרכישה ישב לידי כדי להכניס את הפוליסות וניגשת ואמרת לי מה קורה עם האתר וראית את המייל, ולא עשית זאת אלא רק במשרדך.
9. המנהל עשה תיאום ציפיות לתפקיד, אך רק את שלו. הוא לא שאל אותי מה אני מצפה. והרגיש לא בנוח כאשר אני אמרתי לו מה אני מצפה. תפקיד אמור להיות הדדי ולא קביעה של צד אחד. צד אחד קיים רק במקום אחד- עבדות.


תגובה 1: