יום ראשון, 24 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד סגן מנהל בחברת אופנה זארה ופול אנד בר בגוטקס באור יהודה


ראיון עבודה לתפקיד סגן מנהל בחברת אופנה זארה ופול אנד בר בגוטקס באור יהודה
בתחילת 2007 כאשר סיימתי את התואר במנהל עסקים, שלחתי קורות חיים מלוח דרושים באינטרנט של ידיעות לתפקיד סגן מנהל בחברת אופנה זארה ופול אנד בר. קורות חיים נשלחו לחברת אבחון מפ"ת שעשתה את סינון קורות חיים וגם את האבחון במרכז ההערכה.

יצרה איתי קשר המאבחנת ולאחר ראיון טלפוני קצר הזמינה אותי לראיון ולמרכז ההערכה.שלחה לי מייל עם כל הפרטים ונתבקשתי להביא קורות חיים מודפסים. הראיון נקבע לשעות הבוקר 9-10 במשרדי  גוטקס ברחוב יוני נתניהו באור יהודה (יש שילוט ענק).

גוטקס (חברה לבגדי ים) הייתה אז בבעלות לב לבייב וחשבתי שאולי יש סיכוי שיקבלו עובד דתי לחנות אופנה. כיום אין עובדים דתיים בחנויות אופנה וזה הפליה מכוונת וידועה שהרגולציה ובתי המשפט לא עושים דבר למגר תופעה זו. נכון אין לי ידע או ניסיון באופנה,אולם עבדתי ברשתות שיווק ויש לי תואר אקדמי של מנהל עסקים עם יכולת למידה מהירה.

תפקיד סגן מנהל הוא בתחילה נתינת שירות כמו כל עובד מוכר בחנות. צריך לדעת איך לקפל ולסדר את הבגדים. צריך לדעת לתת שירות טוב, צריך לדעת לעשות ספירת מלאי ולעשות הזמנות. צריך לדעת לעבוד על מערכת ממוחשבת של החברה. רצוי וצריך לדעת ספרדית (מקור חברת זארה בספרד) ועוד.וכמובן צריך לדעת לנהל עובדים ומוצרים. בהתאם ליכולות העובד הוא היה עובד בחנות יותר גדולה עם יותר עובדים. החנות הכי גדולה היתה בת"א בקניון רמת אביב (של לבייב לשעבר).  

הגעתי בזמן ושכחתי להביא את קורות חיים מודפסים. אמרתי למאבחנת שאוכל להביא לאחר מרכז ההערכה. כצפוי מלאתי טפסים. היו כ-30 מועמדים. מחציתם לא הגיעו בזמן ויש כמה שאיחרו כרונית.

המאבחנת חילקה אותנו ל-2 קבוצות ע"פ מיקום הישיבה.קבוצה אחת עם רכזת כ"א של זארה והקבוצה השניה עם המאבחנת הנ"ל. מאבחנת בחרה את הטובים ביותר כבר מתחילה.הקבוצה הטובה יותר שישבו בצד אחד (שהם הגיעו מוקדם יותר וגם היו יותר רציניים וטובים) נבחרה מראש ע"י המאבחנת. לא ישבתי בצד עם הטובים, ולכן אני נפלתי על קבוצת רכזת כ"א של זארה שהיו פחות טובים בהרבה..

הקבוצה עם המאבחנת נשארה במקומה בקומת הכניסה, ואנו עלינו קומה למעלה למעין חדר ישיבות ,היה צפוף והיו דוגמאות של בגדי ים. מרכז ההערכה התחיל בהצגה עצמית ואח"כ דינמיקה קבוצתית. רובם היו צעירים 23-26 לערך. בלטו בחור צעיר (עובד במסעדה) ובחורה אחת (עבדה כסוכנת נסיעות) ,כל השאר לא רלבנטים. ואומנם הם היחידים שעלו לשלב הבא.

באותו מרכז הערכה נשאלו כמה מועמדים למה הם סיימו את העבודה במקום העבודה הם השיבו – מיציתי. גם עובדים שעבדו בקושי שנה וגם בתפקיד תפעולי. לראשונה אני שומע את הטיעון הזה וגם מכל הרבה מועמדים בראיון אחד.

בדינמיקה קבוצתית היינו צריכים לדרג פעולות לפי סדר חשיבותן. מכיוון שהיה צפוף ו-15 מועמדים, טבעי היה שלא כולם יוכלו לדבר ולהשפיע. הבחור והבחורה התחילו להשתלט על הדיון ועל קביעת הדירוג של הפעולות,כמובן לפי הדירוג שלהם, כך שהדירוג הסופי היה קרוב לשלהן. ולא יאומן אך בסוף הזמן היה דירוג מוסכם.  

ניכר שרכזת כ"א הייתה חדשה בתפקיד ולא היתה מקצועית.רכזת כ"א שאלה שאלות גם בהצגה עצמית וגם לאחר הדינמיקה הקבוצתית. היא שאלה רק מספר שאלות זהות את כולם ומעט  שאלות לא דומות לכמה מועמדים בהתאם לתשובות, לא מעבר לכך.

לאחר מכן הייתה הפסקה. הקבוצה האחת עם המאבחנת עדין לא סיימה את דינמיקה הקבוצתית  ולכן הייתה לנו הפסקה ארוכה יותר.

לאחר ההפסקה היה איחוד הקבוצות לקומת הקרקע. דברה מנהלת ההדרכה של חברת זארה והציגה את חברת זארה ופול אנד בר ואת התפקיד עצמו  תוך תשובות לשאלות על התפקיד ועל העבודה. וצפינו בסרטון פרסום ארוך כל חברת זארה ופול אנד בר.

היו כמה שאלות ולכולם ענו באופן מקצועי, יכולתי להבחין לפי התשובה האם המועמד\ת נבחרה כבר לשלב הבא או לא. כאשר אני שאלתי שאלה ,האם אפשר לעבור מזארה לפול אנד בר? ענו לי בצחוק (כולל המועמדים) שמי שעובד בזארה לא עובר לפול אנד בר ולהיפך.

לאחר מכן כצפוי בוצעה סלקציה ונשארו רק 10 מועמדים לערך. אני שלא הייתי כלל נוכח בקבוצה אחת ידעתי מראש מי ייבחר הלאה ומי לא, וכמובן גם מהקבוצה שלי. יחד עם זאת אני חושב שהבחור והבחורה שעברו, לא ייבחרו לתפקיד לעומת השאר. אנחנו רק תפאורה לקבוצה האחת ולמי שיתקבל לתפקיד. כמובן שכל הקבוצה הלכה ושמעתי שאומרים שבאו לנסות וכנראה לא היה להם סיכוי להיבחר לכתחילה.


  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה