יום שני, 11 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד בנקאי טלפוני עם הכשרה ליועץ השקעות באזור בבנק פועלים


ראיון עבודה לתפקיד בנקאי טלפוני עם הכשרה ליועץ השקעות  באזור בבנק פועלים

לא קבלתי עד היום טלפון אחד מבנק פועלים לשום משרה בבנק. למרות ששלחתי עשרות פעמים קורות חיים גם דרך אתר הבנק וגם דרך לוחות דרושים וגם דרך חברות כ"א,וגם דרך חברים וחברות שלמדו איתי בתואר השני בקריה האקדמית אונו, בשיטת חבר מביא חבר. בפרט שכל אחד ואחת עובדים במחלקה אחרת בבנק. בפרט שעברתי את מבחני הביטוח וההשקעות וגם תואר שני בהתמחות מימון ושוק ההון. בנק פועלים מחפש עובדים כאלו, ויתר על  כן הוא מוציא פחות כסף על הכשרה של הבנק , כי כבר אני השקעתי את הכסף וההכשרה.

יולי 2011  בשבוע שעבר גם שלחתי קורות חיים דרך אתר דרושים לתפקידים בבנק פועלים כמו בנקאי טלפוני ומסלול ליועצי השקעות. היום ממש קבלתי טלפון מרכזת כ"א מבנק פועלים בקשר לתפקיד מסלול ליועצי השקעות. היא אמרה שיש קורס מיידי שמתחיל החודש למשך חודש וחצי בשפיים(בשרון) שמתחיל בשעה 8 בבוקר. צריך להיות בתפקיד בנקאי טלפוני בבנק פועלים באזור(ליד חולון)שנה וחצי. לאחר חצי שנה בתפקיד בנקאי טלפוני לומדים יום אחד למבחני יועצי השקעות בנוסף לעבודה.

היא שאלה האם זה רלבנטי עבורי? אמרתי שכן. ובררתי מיד מה השעות המחויבות במוקד הטלפוני. היא אמרה שיש משמרות בוקר וערב ומתחיל מ-6-7-8 בבוקר עד לקרוב לחצות לילה.משעה 22 יש הסעות לבית.

אמרתי לה שמשמרת ערב אין לי בעיה להגיע וגם לחזור. אך משמרת בוקר אני לא יכול להתחיל בשעות 6 או 7.אין לי רכב ואני צריך לנסוע באוטובוס לפחות שעה וחצי ,וזה מוקדם מידי עבורי ,כדי לוותר על שעות שינה חיוניות לתפקיד, ובנוסף שכאדם דתי אני צריך להתפלל וגם בציבור. ושעות עבודה שמתחיל בשעות 6-7 בבוקר לא מאפשר זאת.

היא אמרה שיש גמישות לגבי שעות המשמרות,אך אין גמישות אם עובד\ת לא יכולים להתחיל משמרת בוקר ב-6-7 בבוקר. ולכן אם אני לא יכול להתחיל משמרת בוקר בשעות אילו ,זה לא רלבנטי וא,א להמשיך בתהליך.

שאלתי אותה אם היא קראה את קורות החיים שלי ? והיא אמרה שכן. אמרתי לה שאני עם תואר שני במנהל עסקים בהתמחות מימון ושוק ההון (ומשאבי אנוש) עם מעבר במבחני הביטוח ואתיקה וני"ע וחסר רק מעבר במקצועית א' לצורך קבלת יועץ השקעות ויועץ פסיוני,עם המלצות מחברים שלמדו איתי בתואר שני ,ללא צורך בהכשרה פרטנית של הבנק וכבר יש לי מעבר בבחינות ואני לא צריך להמתין שנה וחצי עד נובמבר כדי לעבור מבחן מקצועית א'.

רכזת כ"א שיחקה אותה ראש קטן ואמרה שהיא לא קובעת את תהליך ההכשרה וכך נקבע בבנק פועלים. וכך גם השיחה הסתיימה.

כמובן שהמשך התהליך לא היה קליטה ישירה עם ראיון אישי בבנק פועלים , אלא מבחני מיון במכון מיון אדם מילוא. ממש לא מעונין להתחיל מבחני מיון עם מכון מיון מפלה שעד היום קבלתי ממכון המיון רק המלצה שלילית.

בנוסף בשורה התחתונה בנק פועלים יצר משוכה מלאכותית למועמדים דתיים וחרדים שלא יוכלו לעבוד במוקד הטלפוני והוא כנראה לא מעונין בעובדים דתיים-חרדים. כמה עובדים שעובדים במוקד בהווה ובעבר אמרו לי שיש מספר דתיים (שקרובים לחילונים) שעובדים במוקד.

בחור דתי וחרדי צריך להתפלל בבוקר גם בציבור. עבודה במשמרת 6-7 בבוקר שהיא גם תנאי לקבלה לעבודה רק בבנק פועלים כאשר במוקדים טלפונים אחרים מתחילים בשעות מאוחרות יותר בבוקר 7חצי -8 בבוקר ולא מוקדם יותר. בנוסף גם קורס בשעה 8 בבוקר ומסתיימת ב-17 ומעלה שמועבר בשפיים בשרון ולא בגוש דן יוצרת עוד קושי להגעה בזמן למי שלא נוסע ברכב פרטי.אין הסעות מרוכזות לעבודה ואין גם הסעות מרוכזות לשפיים בזמן הקורס.

העובדה שאין גם מוקד ייעודי לדתים חרדים גם באזור עם שעות עבודה מותאמות ,העובדה שיש בחורים דתיים עם תואר שני במנהל עסקים עם התמחות מימון ושוק ההון ועם מעבר בבחינות ביטוח ורשות לני"ע  לא מתקבלים כלל לעבודה (גם לא כטלר), ובעלי תעודת בגרות ללא תואר וסטודנטים שנה א-ב במנהל עסקים וכלכלה מתקבלים לעבודה במוקד הטלפוני בבנק פועלים (רק שלא מוקדמים בתפקיד) - מעידה על ההפליה המבנית של הבנק שנמשכת לאורך השנים.

אני אישית סגרתי את החשבון סטודנט שלי בבנק פועלים. אני לא מעשיר בנק מפלה שלא מוכן לקבל אותי לעבודה גם עם המלצות בשיטת חבר מביא חבר (בנוסף שבסניף לא הציעו תנאים טובים יותר משאר הבנקים אלא תנאים פחותים בהרבה). לא ממליץ לפתוח חשבון פרטי או עסקי בבנק פועלים. ממליץ לפתוח בבנקים הקטנים יותר כמו יהב ואיגוד וכיוצא.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה