שאלות לפרשת אמור בספר ויקרא
1. מדוע כ"ג אסור באלמנה וכהן הדיוט מותר?
2. האם כ"ג מטמא למת מצוה חסר באבריו או לא ומה ס"ד?
3. "לנפש לא יטמא בעמיו", יטמאו צ"ל?
4. האם מותר להשתמש בכהן ואיזה אופנים מותר?
5. מה סמיכות הפרשיות בין אחרי מות קדושים אמור ?
6. סמיכות אוב וידעוני לפרשת כוהנים?
7. "דבר אל אהרון"ולא הזכיר בניו ואמר איש מזרעך?
8. ויאמר ה' ולא וידבר?
9. הכהנים בני אהרן ולא להיפך
10. איזה אנשים בת כהן יכולה להינשא?
11. האם כוהנים יכולים להיטמא לנשיא או לרב מובהק בדורו?
12. למה בכהן הדיוט הקדים האם לאב ובכ"ג האב לאם?
13. איזה מציאות יש למת מצוה בכ"ג?
14. "מן המקדש לא יצא" מה המחלוקת בין ר"מ לר"י? ולכ"ע אסור להתקרב למיטה וקשה משבת שמותר לשנים לקרוא לאור הנר כי מזכירים אחד לשני וכאן לא אומרים שהמלוים או שומר מיוחד יזכירו לכ"ג?
15. "קדושים יהיו ולא יחללו" וצ"ל להיפך כי קדוש לא מחלל?
16. מה טעם בנות אהרן מטמאות למתים?
17. האם מכריחים כהן הדיוט להיטמא למת מצוה ואיך עושים זאת?
18. מה דיני הקדימות לכ"ג הדיוט ונזיר?
19. האם כהן הדיוט מטמא לאשתו מן האירוסין ולגרושתו?
20. "והכהן הגדול מאחיו" במה היה גדול?
21. מה התיקון לחילול השם?
22. האם חודש מקודש שב"ד היו שוגג או מזיד או מוטעה ומנין למדים?
23. "באש תשרף", מנין לומדים שאינה במיתה של היקף עצים ומדורת אש?
24. "אחותו הבתולה הקרובה אליו אשר לא היתה לאיש" מה ממעטים ומרבים בכל הפסוק?
25. אמור ואמרת להזהיר גדולים על הקטנים וקשה שקטן אוכל נבילות וטריפות אין ב"ד מצווה להפרישו?
26. מה טעם כ"ג נושא בתולה בלבד? האם בכלל גרושה ואלמנה מן האירוסין?
27. מה הטעם שמקריבים בהמה לאחר 8 ימים? מה הטעם שאותו ואת בנו לא שיך בזכר ובנו?
28. האם ארוסות אוכלות בתרומה מדין דאוריתא או דרבנן ומה תקנו חז"ל ומדוע?
29. פ-כא, פס- יז,כא. למה רש"י צריך להשמיע פעמים שמאכל קרוי לחם?
30. האם כ"ג קונה אשתו בביאה?
31. מנין רמז ש-יח לחופה?
32. מנין רמז ליהושע כ"ג שנזרק לכבשן האש?
33. תושב ושכיר- נרצע וע"ע קנין שנים. וקשה נכתוב שכיר ונלמד תושב מק"ו שלא אוכל בתרומה?
34. "וזרע אין לה" האם נחשב זרע פסול ובני בנים, ואיך לומדים, ומה השוני מבן אין לה?
35. איזה חומרה יש בקדשים מבתרומה ולהיפך?
36. "נתוק וכרות", נלמד כרות מק"ו מנתוק?
37. "בכל מושבותיכם", ערש"י וקשה שבמושבותיכם לקמן נוקט חד עמדה- בחו"ל?
38. מתי היתה פרשת המקלל? ערש"י ,וקשה שהדגלים והמטות היו בשנה השניה?
39. "כי אם לשארו הקרוב" למה הקדים אשתו לאביו ואמו?
40. "לא יטמא בעל בעמיו" למה צריך 2 פסוקים?
41. "את אביה היא מחללת" למה לא גם את אמה?
42. "אותו ואת בנו", אותה צ"ל? "שור או שה", פרה צ"ל?
43. לב"ש שמגרשה שמצא בה ערות דבר, לא צריך פסוק לאסור לכהן גרושה, שהיא בכלל זונה?
44. מה הטעם שבקדשתו-"כי את לחם אלוקיך מקריב"? ובאכילת תרומה "כי לחמו הוא"?
45. כהן שמטמא למתים ונושא אשה האסורה עליו, האם עובד עבודה ואוכל קדשים ותרומה או לא?
46. האם מי שאכל תרומת כהן חמץ בפסח צריך לשלם?
47. ויקוב ויקלל ,למה פעמים?
48. "כל אשר מום בו לא תקריבו", ע מגילה כט וריש ע"ז בנוח וריש פסחים בכהן שנמצא בו שחץ פסול?
49. "מועדי ה"ערש"י. ומשמע שתושבי חו"ל עושים פסח וזה הפך מתוס בריש פסחים?
50. "פרי עץ הדר",מנין יודעים שזה אתרוג? למה הריבוי הערבי נחל וכפות תמרים(שלוקח אחד)?
51. "ובקוצרכם לא תכלה", פתח ברבים וסיים ביחיד?
52. "כי בסוכות הושבתי" הולכתי צ"ל?
53. מדוע הוכפל מנחת העומר (2 עשרונים ולא 1)? "עורת או שבור" עור צ"ל?
54. מה הסמיכות בין הקרבנות והחגים?
55. מה הסמיכות בין החגים למנורה?
56. ומנין רמז לחנוכה בפרשה?
57. מנין רמז להקדש שמוציא מיד שעבוד?
58. מנין רמז למתענה שמקריב קורבן?
59. האם כהן שנושא אשה פסולה מחחלתו מכהונה לעולם או לא ומה הדין בכהנת?
60. האם אשה בתולה מעוברת אסורה לכ"ג?
61. האם כ"ג יוצא למלחמה והאם מותר ביפת תואר?
62. "איש איש מזרע אהרון"."איש איש כי יקלל", "איש איש מבית ישראל", ומה הריבוי בכפל?
63. "ביום הראשון" ראשון לחשבון עוונות, מה ההסבר?
64. ומנין רמז לאדם שקורא לחבירו עבד שהוא עבד?
65. "יקרחה קרחה" ולא יקרחו? האם מי שגלח זקן ופאות כשר לעבודת המזבח והאם עבודתו פסולה?
66. האם חלוצה מותרת לכהן מדרבנן או מהתורה? האם כ"ג חולץ או מיבם ומדוע?
67. אשה הפסולה לכהן- האם עוברת על לאו או לא? האם קידושין ונישואין תופסין בחיבי לאווין?
68. האם עבד כנעני שנקנה ע"י עבד עברי אוכל בתרומה אצל אדון כהן?
69. מנין מדויק מהתורה דין המשנה שכהן הנושא נשים בעבירה פסול למזבח עד שידירנה הנאה?
70. האם עבדים מנכסי מלוג של אשת כהן אוכלים בתרומה? ומה הדין לחציו עבד וחציו בן חורין?
71. מנין רמז לישראל עם הארץ שנושא בת כהן שמגרש או מת או בלי בנים?
72. האם גוי או עבד פוסלים בת כהן מתרומה וקדשים או לא ומנין לומדים?
73. "מנחתו 2 עשרונים סלת" מדוע שינה את העשרון לפני הסלת ולא כבשאר מקומות?
74. מדוע מוזכר יציאת מצרים רק בסוכות ולא בשאר? מה סמיכות פרשיות בין הלחם למקלל?
75. "אשה לה ריח ניחוח" ובשאר מקומות "אשה ריח ניחוח לה" ומדוע השינוי?
76. מכה נפש בהמה ישלמנה" וכו, מדוע לא נכתב בפרשת משפטים? בגלל שרבו קלל השם מה הקשר?
77. "ורגמו בו כל העדה", ואח"כ "ורגמו אותו אבן" וגם לא הוזכר מיתה?
78. ובנ"י עשו כאשר צוה ה את משה" מה עשו ומה שבחן? (מלבד רש"י, עין משך חכמה ואור החיים)
79. מה התרו במקלל וכש"כ למ"ד לפני מ"ת היה? מנין לומדים שיו"ט קרוי שבת?
80. למה הוצרכו לספור 7 שבועות דוקא ומדוע לפני מ"ת? מדוע לא מברכים שהחינו על ספירת העומר?
81. לפי שיטת הירושלמי מה ההבדל בין זכרון תרועה ויום תרועה?
82. מדוע נכתב מעשה המקלל, היה ראוי להסתירו לכבוד השם? למה לא מוזכר שמות בעלי הריב?
83. למה מוזכר שם אם המקלל אחר המעשה ולא לפני? וישב מדוע נכתבו שמות האמהות במלכים?
84. למה מקריבים קרבן חטאת במועדים? מה למדים ממשפט אחד יהיה לכם? סמיכות נוקב שם למכה נפש
85. מדוע בעל מום לא יכול להקריב? ומנין שישראל מצווין שלא יקריב כהן בעל מום?
86. מנין שלא נותנים תרומה לעם הארץ?
87. עין ברבינו בחיי על 4 המינים והסוכה – הפלא ופלא!!!
88. עין באור החיים על בת כהן שאוכלת תרומה על דרך הדרש והמוסר – הפלא ופלא!!!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה