יום שני, 11 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד סדרן נסיעות ובק אופיס בחברת נסיעות לעובדי הייטק באור יהודה


ראיון עבודה לתפקיד סדרן נסיעות ובק אופיס בחברת נסיעות לעובדי הייטק באור יהודה
באמצע 2010 שלחתי קורות חיים לתפקיד של סדרן נסיעות בחברת נסיעות חדשה לעובדי הייטק. החברה הוקמה על בסיס הרפורמה במס,שגרמה שעובדי הייטק ישלמו יותר מס ולכן הם העדיפו לוותר על הרכב הצמוד. והם נוסעים בתחבורה ציבורית או בהסעות מרוכזות.  

הנסיעות בעיקר לעובדי הייטק ברמת החייל בת"א ובפארק אפק בראש העין וגם בהרצליה ובכפר סבא ורעננה.אין בינתיים למקומות אחרים, כי אין מספיק ביקוש.

העבודה בעיקר היא  קבלת מיקום העובד, שעות ההסעה ותיאום ההסעה עם נהג ההסעה לאותו מקום ונסיעה למקום העבודה רלבנטי גם הלוך וגם לשוב. כמובן יש ענין של תשלום וכספים, וביטול נסיעות או שינוי שעות ההסעה או מי שפספס את ההסעה וכיוצא.

קבלתי טלפון מהמנהל הצעיר ולאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון. משרדי החברה הקטנים נמצאים באור יהודה ליד בנין חאן הדקל באזור התעשיה הישן באור יהודה. בקומה התחתונה אין כלל שילוט על החברה וגם באותה קומה אין כלל אזכור לחברה, רק מי שעובד בקומה מכיר. בנוסף שגם על דלתות המשרדים אין שילוט. השילוט הוא בתוך המשרד הגדול כאשר הדלת פתוחה. מי שלא מסתכל לפנים החדר לא מוצא את המשרד.בנוסף שגם חדרו של המנהל לא מצוין כלל.  

הראיון היה בשעות 13-14 הצהרים. ניצלתי את מקום הראיון כדי לעשות קניות בכמעט חינם באור יהודה לאחר הראיון- מרחק של דקה הליכה משם. ממילא הבנתי שהסיכוי שאתקבל קלוש, אך אני לא יכול לסרב להצעות עבודה. הגעתי וכמו שכתבתי חפשתי את החברה באותה קומה ושאלתי עובדים. הקומה בנויה בצורת חית עגולה ומשרדי החברה נמצאים הקצה השני של הקומה. הלכתי עד הסוף ולא ראיתי שילוט על הדלת, חזרתי קצת לאחור ראיתי את השילוט הגדול. נכנסתי ואמרתי שבאתי לראיון אצל המנהל, הם הראו לי את החדר שעברתי אותו קודם.

הגעתי לחדר המנהל ואמרתי שבאתי לראיון. התיישבנו לאחר לחיצת ידים. הראיון ארך 25 דקות לערך. והוא נפסק לאחר שאמא שלי התקשרה אלי מהבית בקשר לקניות ושכחתי להעביר את הטלפון לרוטט, לא עניתי כמובן לטלפון. הבנו שהראיון צריך להגיע לסיום.

מדובר בחברת הסעות קטנה שפועלת כבר חצי שנה. יש לחברה אתר אינטרנט ומלבד הטלפון אפשר לפנות דרך אתר האינטרנט לנציגי השירות.  העובדים הם סטודנטים. יש 2 משמרות, משמרת בוקר ומשמרת ערב. ערב 13-14 עד 20 לערך משמרת בוקר מתחילה מ6.45-7 בבוקר.  השכר הוגן יחסית כ-23 ₪ לשעה.

המנהל לא היה מקצוען בראיונות בלשון המעטה. כמובן שנשאלתי על הניסיון התעסוקתי הרלבנטי. כמובן נשאלתי למה אני לא עוסק בתחום ההתמחות שלי ועוד כמה שאלות .

היו לו מספר שאלות בסיסיות שהוא שואל את על המועמדים.האחת ,  לאיזה טווח אתה עובד- קצר או ארוך. האם המשרה הזאת היא זמנית (כסטודנט לאורך תקופת הלימודים) או כעבודה קבועה. הוא מחפש כמובן עובדים יותר קבועים. השניה, האם יש לך ענין בעבודה בחברת הסעות? ועוד שאלה.

אמרתי לו שאני יכול לעבוד בכל עבודה ובכל חברה. כל עוד אני יודע לעשות את העבודה. יש לי כמובן הרבה ענין גם בדברים אחרים. אמרתי לו שלכל אחד ואחת יש תחומי ענין אחרים ושונים והם בד"כ לא כ"כ רלבנטים לעבודה שהם עובדים בהם אלא שונים. בנוסף גם שלא רלבנטי לך כמנהל ולתפקוד העובד בעבודה האם יש להם ענין בעבודה. ההנחה היא שמי שיש לו ענין בעבודה ,עובד טוב יותר. אך ההנחה לא תמיד נכונה. לעיתים מי שיש לו ענין לא עושה מספיק ומסתפק במה שיש,לא כן מי שאין לו ענין, הוא חייב לעשות תמיד יותר,אחרת הביצועים שלו ירדו בהכרח.   

בסיכום הראיון, הוא אמר שהוא מראיין עוד מועמדים אחרים, והוא יתקשר אלי ותחילת העבודה רלבנטית לשבוע הבא. הוא כמובן לא טרח להתקשר (סמלי לא?). לא התקבלתי לעבודה.  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה