יום שני, 25 ביולי 2011

ראיון עבודה ראשון ואחרון לתפקיד שירות לקוחות בפלאפון


ראיון עבודה ראשון ואחרון לתפקיד שירות לקוחות בפלאפון
בשנת 2000 -2001 לאחר שעברתי על לוח דרושים ידיעות אחרונות ראיתי מודעה של פלאפון לתפקיד שירות לקוחות.שלחתי קורות חיים בפקס דרך המחשב ,לא היה אז שליחת קורות חיים דרך אתר אינטרנט. רכזת כ"א ממכון מיון אדם- מילוא יצרה איתי קשר והזמינה אותי לראיון - מרכז ההערכה.

מרכז ההערכה היה במכון מיון מילוא (לפני המיזוג עם אדם) שמקום מושבו היה ברחוב יצחק שדה פינת המסגר בת"א (כיום נמצא בשיכון דן בצפון ת"א ליד מכון פילת ברמת החייל). כיום אין מכון מיון (יש מאבחנת ממכון מיון) ואין מבחנים על מחשב (מקסימום יש מבחנים בחברת הסלולר שנקנו ממכון מיון), יש רק מרכז ההערכה –הצגה עצמית ודינימיקה קבוצתית.

מרכז ההערכה התחיל בשמונה בבוקר ונתבקשנו גם להביא תמונת פספורט עם קצת אוכל לצהרים. התמונה נועדה כדי להקל על בחירת המעומדים לפי פרופיל היופי שלהן, כי אחרת מבקשים תמונה לאחר שהמועמד\ת התקבל ולא לפני.  

ביצענו מבחנים פסיכוטכנים קלים  על מחשב. לאחר מכן היה מרכז הערכה ענק של 25 מעומדים ומועמדות כולם צעירים,רובם נשים. מרכז ההערכה כלל הצגה עצמית ודינמיקה קבוצתית ,לאחר מכן היה סלקציה וראיון אישי עם מי שנבחרה לתפקיד. כמו שאתם מתארים לכם זה לקח כמה שעות ארוכות

ראש צוות מפלאפון ומאבחנת ממכון המיון ניהלו את מרכז ההערכה. לראש הצוות היה עגיל באוזן (גם בזמנו זה היה חידוש,בחיים האישיים כן אבל לא בעבודה). נבחרה מועמדת שעבדה 3 שנים בסלקום ועוד מועמדת שעבדה במוקד שירות.ועוד 2 מועמדים. כל השאר היו תפאורה. לא התקבלתי לעבודה.

היו עוד כמה מועמדות טובות לתפקיד, כמו בחורה שעבדה כטלרית בבנק, שהייתה מאוכזבת שלא התקבלה ואמרה בסוף שאנחנו טובים ומתאימים לתפקיד, וסתם הזמינו אותנו. מי ששיקף דעה של מועמדים נוספים. כמובן שיש מועמדים שכלל לא מתאימים. 

בסוף 2002 בסוף קורס מחסנאי ממחושב במכללת נס ציונה מטעם משרד העבודה היה מספר שעות  לשיפור קורות חיים וראיונות עבודה. אמר לי המאבחן המרצה עם תואר שני (אז תואר שני היה נדיר והוא התבטא שיגיע יום שגם תואר שני לא יהיה כ"כ יוקרתי, כמו היום, והוא יצטרך להשיג תואר שלישי-דר') שפלאפון עובדים אנשים ונשים מוזרים ויוצאי דופן מהאוכלוסייה ,בלשונו הומואים ולסביות עובדים שם.

אז לא ידעתי שיש חברות מסחריות חילוניות גדולות שמפלות מועמדים דתיים לעבודה, ומאז אמרתי לרכזות כ"א שהתקשרו אלי והציעו לי עבודה בפלאפון,שפלאפון מפלות עובדים דתיים ואין כל טעם ללכת למרכז ההערכה ולבזבז מספר שעות. מספר רכזות כ"א אמרו לי שהן לא שמעו על כך ממועמדים אחרים , וחלקן אמרו ששמעו זאת מעוד מעומדות דתיות.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה