יום שני, 11 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד טלר בבנק מזרחי בפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד טלר בבנק מזרחי בפ"ת
בפוסט הקודם תיארתי איך עברתי את המבחנים במכון מיון פילת למשרת טלר בבנק הבינלאומי ואיך חברת כ"א דנאל לא עשתה דבר.

בסוף ינואר 2008 לאחר שבוע- שבועיים הייתי בסניף מנפאואר סניף רוטשילד בת"א. הייתי בראיון אצל רכזת כ"א. ולאחר כמה מילים הערכה שלה אלי למה אני לא מתקבל לעבודה(אחרי עשרות ומאות ראיונות טלפונים אישיים ומרכזי הערכה ב-2007)- מלא בטחון עצמי וגאווה עם מקצועיות- ולאחר שאמרתי לה שעברתי את המבחנים לתפקיד טלר בבנק, היא הציעה שאוכל לעבוד בתפקיד טלר במנפאואר, היא צריכה לברר האם יש משרה פנויה רלבנטית.

לאחר הראיון באותו יום, היא  התקשרה אלי ואמרה לי שיש משרה פנויה כטלר בפ"ת בבנק מזרחי. היא צריכה ממני טופס אישור למכון מיון פילת שאני מאפשר להעביר את תוצאות המבחנים וההערכה לבנק מזרחי. לא היה לי פקס ,ולכן שלחתי לה אישור במייל (ללא חתימה ידנית)על המייל ששלחה לי לאישור. אמרתי לה שזה מספק. זה המייל שלי ומבחינת חוק המחשבים זה קביל לאישור.
גם מבחינת מכון מיון זה היה בסדר ומנפאואר קבלה את התוצאות ממכון המיון והעבירה לבנק מזרחי כולל את קורות החיים שלי.

קורות חיים והמבחנים היו מספיק טובים לבנק מזרחי ורכזת כ"א תיאמה לי ראיון אישי עם מנהל הסניף ועם מנהלת בנקאות פרטית בסניף. הסניף נמצא במרכז העיר פ"ת. הראיון היה לקראת בשעות הצהרים לערך.הגעתי מקרית אונו לפ"ת בקו 76 והלכתי קצת ברגל. היה קצת חם והיה מיזוג בבנק. לא היו הרבה לקוחות. המתנתי מעט. באותו סניף עבד בחור שעבד בבנק מזרחי בסניף גני תקווה ועבר לפ"ת (לא מבין אילו עובדים טיפשים מקבלים לבנק?)

הראיון היה בחדר המנהל בקומה השניה. הראיון ארך 20-30 דקות לערך. המנהל היה דתי עם כיפה סרוגה, נמוך ורזה.(היה ממש דומה למנהל בבנק מזרחי במרכז ההערכה לתפקיד יועץ משכנתאות בבנק מזרחי במכון מיון אדם מילוא בת"א).

בראיון תיארתי את היכולות והכישורים שלי בתחום- תואר ראשון במנהל עסקים, עבודה עם לקוחות,עבודה על מערכות מחשוב,שירות מצוין. יעיל ואפקטיבי ומקצועי בתחום. המנהל אמר שעם תואר ראשון במנהל עסקים אפשר להיות מנהל סניף בנק.(כנראה אמר זאת על עצמו) והוסיף שעדין אין לי התמחות בנושא של אשראי ובנקאות.

המנהלת שתקה לאורך הראיון וישבה לצידי מאחורה. דברתי רק מול המנהל ולא התייחסתי כלל אליה השאלה ששאלה לבסוף היא האם אני יודע לעבוד בצוות.  היו עוד הרבה שאלות מקצועיות רלבנטיות,אך איני זוכר. לאחר מילות שלום ופרידה יצאתי מהסניף

לאחר יום מהראיון התקשרה אלי אותה רכזת כ"א ממנפאואר ואמרה לי שמנהל הסניף מאד התרשם ממני לטובה. ואני צריך לעבור מבחן ממוחשב.מעין קורס מזורז על מחשב של כמה שעות על תיאור התפקידים של טלר בבנק. לאחר הלימוד יש שאלות במבחן. מי שלא עובר את מהמבחן, לא יכול להתקבל לתפקיד, וכל שכן מי שלא עושה את המבחן.

ניסיתי לעשות את המבחן על המחשב שלי ובקריה האקדמית אונו,אך ללא הצלחה כי לא היה קול במבחן רק תצוגת מצגת כתובה. אמרתי את הבעיה הזאת לרכזת  כ"א ממנפאואר, והיא הציעה שאני אעשה את המבחן בסניף מנפאואר בראשל"צ. שאלתי ואמרתי לה האם אין סניף אחר יותר קרוב לביצוע המבחן? היא אמרה שלא וזה הסניף היחיד שאפשר. אמרתי לה שאין לי רכב ואין לי כל תחבורה ישירה לראשל"צ מקרית אונו (התברר לי אחרי כמה חודשים שזה לא היה נכון, היה תחבורה ישירה של קו 139 לראשל"צ מקרית אונו), ואני צריך לנסוע ב-2 אוטובוסים הלוך וחזור למשך כמה שעות וגם המבחן כמה שעות ולאחר כל הטלטולים שעברתי עם הראיונות, אני לא מוכן להיטלטל שוב.

היא ניסתה לשכנע אותי שזו המבחן האחרון ואתה מתקבל לתפקיד והטלטול כדאי. לא הסכמתי גם לאחר טלפון שני למחרת מאותה רכזת כ"א ממנפאואר. היא אמרה שללא המבחן לא אוכל להתקבל לתפקיד וחבל לפספס זאת. אמרתי שאני מצטער ושיתקבל מועמד אחר. אם יש להם תפקידים רלבנטים יותר וקרובים יותר, אוכל לקבל את התפקיד.

בחברת כ"א מנפאואר זעמו כנראה על הגישה הזאת, ולא התקשרו אלי ולא הציעו לי שום תפקיד כלשהו ולא כל תפקיד דומה במשך השנה, למרות שהמבחנים רלבנטים לאותה נקודת זמן (ולא לאחר מכן), ואני בטוח שהיו להם תפקידי טלר רלבנטים באותה שנה. 

זה אחד מהעבודות היחידות שכאשר אני מסתכל במבט לאחור,אני אומר שיתכן מאד שעשיתי טעות שלא קבלתי את ההצעה ולא הלכתי לעשות את מבחן הידע במנפאואר סניף ראשל"צ, בפרט שבשאר השנה עשיתי עוד עשרות ראיונות ומרכזי הערכה. אך ההרגשה האישית הנקודתית הביאה אותי לסף שבירה זמנית בלי לשאת בתוצאות העתידיות.  
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה