יום רביעי, 6 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת ביטוח כלל גמל בפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת ביטוח כלל גמל בפ"ת

1. לקראת סוף שנת 2010 בסיום ההתמחות הראשונה בתואר השני במנהל עסקים (עדין אני סטודנט בהתמחות השניה) , שלחתי קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות בכלל גמל בפ"ת. בפרט לאחר ששמעתי שסטודנטיות בתואר ראשון במנהל עסקים התקבלו לתפקיד בכלל גמל למרות שיש להם ידע חלקי בביטוח ובשירות לקוחות ובסביבה מרובת תוכנות ומשימות.

התקשרה אלי רכזת כ"א מכלל גמל בקשר לתפקיד שירות לקוחות במוקד ולאחר ראיון טלפוני קצר הזמינה אותי לראיון.היא אמרה שלאחר הראיון אצלה, אעשה גם ראיון אצל ראש הצוות. תחילת עבודה מיידית והקורס מתחיל בעוד מספר ימים. שעות הקורס מ8 וחצי עד 4 וחצי לערך. ונמשך לאורך שבועיים שלושה ללא ימי שישי. משמרות העבודה בוקר וערב  6-8 שעות מידי יום, כאשר יש חובה של משמרות ערב (כמו כל מוקד אחר עם משמרות של חברת ביטוח).

הראיון נקבע לשעות הבוקר המאוחרות. כלל גמל נמצאת באמצע רחוב אבשלום גיסין בפ"ת. אין עדין תחבורה ציבורית ברחוב זה, ולכן צריך לרדת ברחוב ז'בוטינסקי סמוך לבית חולים בלינסון ולצעוד 10 דקות ברגל, למי שאין רכב. כלל גמל מארגנת בבוקר ובערב  הסעה מרוכזת מהחברה לרחוב ז'בוטינסקי ולהיפך.

הגעתי לבנין ועליתי במעלית לקומה 2. לא היה שם פקידת קבלה,אמרתי שבאתי לראיון אצל רכזת כ"א והפנו אותי לחדר שלה. אמרתי לרכזת כ"א ששמי איל ובאתי לראיון עבודה. קבלתי טפסים למלא ונתבקשתי להמתין.

לפניי היו עוד 2 מועמדות לתפקיד. אחת כבר לאחר ראיון והיא הלכה לעשות ראיון אצל ראש הצוות. ואחת עשתה ראיון עכשיו שגם לאחריו היא זומנה לראיון אצל ראש הצוות. רכזת כ"א התפנתה לעשות גם דברים אחרים, ומידי מספר דקות אמרה לי: אני תיכף מתפנה. 2 הבנות היו צעירות בגיל 23-25 לערך וסטודנטיות לתואר ראשון.

דלת רכזת כ"א שקופה בחלקה ואפשר לראות אותה ממול ואת גב המרואיינת, הראיון היה ללא שפת גוף חריגה כלשהי.על דלת רכזת כ"א (וגם כל דלת רכזת אחרת)  נכתב שמה עם התואר מנהלת הדרכה וכ"א. מה ההכשרה שלה בניהול משאבי אנוש ובהדרכה?סתם העצמה ריקה של התפקיד.

חיכיתי לפחות 40-50 דקות ממועד הזמן המקורי עד לראיון. מה יש לעשות כ"כ זמן בזמן ההמתנה? לאחר 10 דקות של מילוי טפסים (שהם ממילא לא רלבנטים לאף אחד,יש קורות חיים) אתה מתחיל לבהות בתקרה ולהסתכל על צילומי המוקד ולשמוע כל רחש ובחש מרכזת כ"א ומעובדים נוספים. למרות שהיו מספר ספרים במדף, לא לקחתי לקרוא (איזה טעות, לפחות הייתי מקבל משהו מהמקום)

רכזת כ"א לא הציעה שתיה כלשהי ולא היה מקום לשתות. למועט לציין שרכזת כ"א לא ציינה בראיון הטלפוני שאמתין כ"כ הרבה זמן ושיש עוד מועמדים באותה שעה. כאשר מזלזלים בזמן שלך ואת\ה מחכים הרבה זמן זה אומר שלא התקבלתי לעבודה.

סוף סוף הוזמנתי לראיון ולאחר מציאת קורות החיים היא הציגה את כלל גמל ואת התפקיד (כאילו שאני לא יודע) שאלה מספר שאלות שחלקן לא מקצועיות.לא קבלתי כל זימון לראיון אצל ראש הצוות, ואמרה לי שתתקשר לתאם ראיון מחר עם ראש הצוות. כאשר מתרשמים ממך מקורות החיים ואומרים לך מראש בראיון טלפוני שתוזמן לראיון ואתה לא מוזמן ,זה אומר ששיקול דעת מקצועי בראיון אישי אין כאן אלא הפליה. למועט לציין שהיא כלל לא התקשרה. מכיוון שטלפון רכזות כ"א בראיון הטלפוני הוא חסום בד"כ והן גם לא נותנות לך מספר טלפון לקשר (וברור למה) ,אי אפשר להתקשר אליהן חזרה.

2. לאחר פחות מחצי שנה לערך בתחילת 2011 אותה רכזת כ"א התקשרה אלי בשנית. אני המשכתי לשלוח קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות בכלל גמל גם חודש לאחר שלא התקבלתי ולא קבלתי טלפון. היא אמרה שכבר התחילו היום קורס והיא מגייסת עוד עובדים והעבודה מיידית וקשקשה עוד כמה דברים.

אמרתי לרכזת כ"א שכבר הייתי בראיון אצל כלל גמל ועדין לא קבלתי תשובה. היא שאלה מה שם רכזת כ"א שעשתה לי ראיון ? ואמרתי לה שאני לא זוכר (אם הייתי אומר לה שזו היא, הניתוק היה מיידי). היא אמרה שהיא תברר ותחזור אלי וניתקה את הטלפון ללא כל המשך (היא הבינה כנראה שלא כדאי להמשיך את השיחה, חסרת דרך ארץ). 

למותר לציין שהיא כלל לא חזרה אלי ולא יצרה קשר כלשהו עד היום הזה.  פרסמתי סטטוס בפרופיל שלי בפייסבוק תחת הקריאה שמקרים כאלו (עם חוסר היחס בעיקר) מזכירים לי את השואה ואת ההפליה בין יהודי לגוי וכאן בין חילוני לדתי. אישה מבוגרת אחת (חברה מהפייסבוק) לא נותרה אדישה ובקשה שאשלח לה קורות חיים,אולי היא תוכל לעזור. שלחתי לה וכמובן לא קבלתי ממנה שום הצעה (דתיים-חרדים אל תצפו לקבל עזרה משמאלנים).

תגובה 1:

  1. לצערנו משחקי הכוחות וריבוי האינטרסים בעולם הקפיטליסטי באים לידי ביטוי גם בראיון עבודה. גם כשלא מדובר בנציג בולט של קבוצת אוכלוסייה כזו או אחרת,ניתן לפסול מועמד על רקע מראה חיצוני, היסטוריה של מחלות גנטיות כלשהן וכדומה. ארגון=פס ייצור.

    השבמחק