יום חמישי, 7 ביולי 2011

הצעות לארוחות בוקר בריאות עם צרכנות


הצעות לארוחות בוקר בריאות עם צרכנות
זמן ארוחת בוקר- יש חובה לאכול ארוחת בוקר בפרט לילדים.לא לחכות לארוחת עשר.וכל שכן לא לחכות לארוחת צהרים. יש לאכול בשעות 7-8 בבוקר. מאז הילדות ועד היום אנו במשפחה אכלנו ארוחת בוקר בשעות 7-8 בבוקר ולכל היותר 8 וחצי.
בד"כ בשבת וחג אוכלים מאוחר (קימה מאוחרת מהשינה או תפילה בבית כנסת, לא מדבר כאן על הצעירים החילונים שמבלים בליל שבת רוב הלילה וישנים כל השבת) בסביבות 10-11 ויותר ארוחת בוקר. אנו גם בשבת מתפללים מוקדם ואוכלים מוקדם בשעות 7.30-8.30 בהתאם לסיום התפילה בקיץ או לחורף (בקיץ מסיימים יותר מוקדם).

קימת בוקר- מומלץ לקום מוקדם בבוקר מידי יום כל יום. 5-7 בבוקר כל אחד לפי טבעו ,יש מי שעיקר השינה היא בשעות 4-6 בבוקר ולכן רצוי שיקום לאחר מכן. ויש מי שעיקר השינה בהתחלה ולכן יכול לקום מוקדם יותר. כל קימה מאוחרת היא הפסד,כפשוטו.בשינה אדם לא פועל דבר רק כאשר הוא ער.כל בני האדם שווים כאשר הם ישנים: מהחכם והטיפש, העשיר והעני, המלך והעבד. מסופר על נפוליון קיסר צרפת שישן רק שעה אחת ביממה, שנשאל על כך אמר, שאני ישן אני לא נפוליון קיסר צרפת אלא ככל האדם ורצוי למעט בזה.  עיקר מעלת האדם כאשר הוא ער ולא שהוא ישן ורצוי למעט זאת.מעלת האדם לא נופלת כ"כ כאשר הוא ישן,כי בקרוב האדם יהיה ער ומלבד זאת השינה תורמת לערנות בשאר היום. 

ארוחה מומלצת בבוקר - כללה את התפריט הבא המומלץ שמורכב מאבות המזון פחמימות,חלבונים ושומנים: אני ממליץ לקנות ולאכול ביצים גדולות ולא קטנות.
חובה ביצה עין\חביתה\מקושקשת\קשה (או כל סוג ביצה אחרת,אפשרי חביתת ירק-ביצה אחת עם ירקות) עם תבלינים (מלח,פלפל שחור, פפריקה מתוקה או חריפה, כורכום. הכל לפי הטעם,קצת מלח מומלץ עם ביצה) במחבת עם שמן קנולה או זית או אפשרי גם ללא שמן (תלוי במחבת). לאכול את הביצה עם קצת ירקות כמו: מלפפון,עגבניה,פלפל ירוק או אדום,אפשר לעשות סלט ירקות. אפשרי ומומלץ להוסיף לביצת עין חתיכות בצל קצוצות או מספר ראשי שום מטוגנים במקצת.
לילדים מומלץ ואפשרי לעשות ביצה יחד עם חתיכת בשר כמו נקניקיות,ונקניק,השילוב מאד טעים. אפשר שקשוקה שמכילה ביצים עגבניות מרוסקות או רסק עגבניות פלפל ירוק או אדום. אפשר להוסיף גם גבינה צהובה על השקשוקה.
אפשר פיצה שמכילה בצק כמו לחם, ירקות: עגבניה מרוסקת או רסק עגבניות פלפל ירוק או אדום,(אפשרי להוסיף גם זיתים,תירס, פטריות,לא לזניה-דג) וכמובן גבינה צהובה.
אוכלים את הביצה או השקשוקה  עם מספר פרוסות לחם שחור\לבן\חלה.
שתיה חמה של חלב (אפשרי חלב עם מים) עם קקאו. אם אוכלים בשר עם ביצה בבוקר אפשרי לשתות תה או מים. מי ששותה קפה,מומלץ לשתות לפני הארוחה,לא באמצעה וכל שכן לא בסופה.
אפשרי גם להוסיף פרוסה עם גבינה לבנה או קוטג', או גם לבן או יוגורט לבן או עם פירות.
היום אני מוסיף מידי פעם גם קצת קורנפלקס או ברנפלקס לארוחה.

אבות המזון: לחם- פחמימות,ביצה- חלבונים, שמן-שומנים, ירקות - וויטמינים ומינרלים.
ארוחת בוקר זו  משביעה ומזינה  עד ארוחת הצהרים גם לבני אדם שמנים וכל שכן רזים.לילדים ארוחת בוקר היא חובה ומסייעת להתפתחות הגוף ולזיכרון ולשכל בלימודים ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה