יום שלישי, 26 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד מכירות שטח בחברת כלל ביטוח בת"א


ראיון עבודה לתפקיד מכירות שטח בחברת כלל ביטוח בת"א
בסוף 2007 לאחר שעברתי את 2 מבחני הביטוח של משרד האוצר , שלחתי קורות חיים לכלל ביטוח לתפקיד מכירות שטח של ביטוח חיים ובריאות ומוצרים פיננסיים(קופות גמל וקרנות השתלמות). יצרה איתי קשר רכזת כ"א מכלל ביטוח, ולאחר ראיון טלפוני קצר, קבלתי זימון לראיון אישי בבנין בית רובינשטיין מול בית מעריב (בכלל מימון).

הראיון נקבע ל-9 בבוקר לערך, באחת הקומות התחתונות (3-4 כמדומני) בבנין. פגשתי באותו קומה עובדים מכלל שרק התחילו את יום העבודה בשתיית קפה ושיחות חולין, ובכללם ראיתי גם את הבחור (עם בעיה קלה)שכיכב בזמנו בתוכנית כלכלית של כמה דקות בערוץ 2.

ובדרך אגב גם אילי קליינמן (בילדות אילי סידי) שככבה באותה תוכנית וגם היום היא מופיעה ועובדת בכלל ,למדה איתי בתיכון בן צבי בקרית אונו. היא לא קבלה את הצעת החברות שלי בפייסבוק, וזה מובן. מגיעים לתהילה שוכחים את החברים הישנים.  

2 המראיינות הגיעו,אחת מהן היא רכזת כ"א ואחת מאבחנת. היא אמרה שהתפקיד לא מבוצע בכלל ביטוח אלא עבור סוכנות ביטוח מדנס. זה עבודת שטח עם פגישות,אני לא מתאם הפגישות כעצמי אלא יש מוקד תיאום פגישות שמתאם לי פגישות. הצגתי את עצמי בצורה הכי טובה שיש עם תשובות נכונות לשאלות הראיון. השאלות היו מקצועיות והתאימו היטב להכנה שעשיתי לפני הראיון.

התשובה שהפילה אותי מקבלה לעבודה הייתה שאמרתי שבתפקיד שעשיתי כאיש מכירות שטח (door to door) בחברת גרופון- חברת תקשורת בינלאומית לא השתמשתי ברכב, אלא הייתי מגיע בתחבורה ציבורית לאזור מסוים כמו הבורסה, ביאליק בר"ג, יגאל אלון בת"א ועוד. והייתי קובע פגישות וגם נפגש עם בעלי עסק ומציע להם להתקשר בטלפון בארץ ובחו"ל.  מלבד התפקיד הזה כאיש מכירות שטח,לא הייתי בתפקיד דומה בחברה אחרת.

כאשר הן שמעו את התשובה,הייתה להן מעין נפילת מתח הכתפיים נפלו והן הסתכלו אחת על השנייה עם חיוך קצר. נשאלתי עוד 2 שאלות שוליות כדי שלא אבחין שעקב התשובה לשאלה הזאת לא התקבלתי לעבודה.

וכצפוי , בסוף הראיון שמעתי מרכזת כ"א את המילים שאומרים לכל אחד ואחת בסוף הראיון: אנחנו מראיינים עוד מועמדים לתפקיד, אם התפקיד יהיה רלבנטי יותר עבורך ניצור איתך קשר.

כמומחה בשפת גוף ותקשורת לא מילולית הבחנתי שרכזת כ"א היא לא מקצועית והיא ממש מדקלמת את המילים תוך כדי עפעוף הריסים והסטת המבט למטה ולא לעיניי ממש כמו בראיון עצמו ופניה לא היו לה עוד חייכניות כמקודם. שפת גוף ברורה של אדם שאומר שקר.

לא התקבלתי לעבודה,  ולא יצרו איתי כל קשר טלפוני


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה