יום שני, 4 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד בק אופיס בקלי שוקי הון בת"א


ראיון עבודה לתפקיד בק אופיס בקלי שוקי הון בת"א

1.בתחילת 2007 עוד שעבדתי בדקלה ביטוח בשעות הערב, חיפשתי מקום עבודה גם בבוקר. שלחתי קורות חיים לתפקיד בק אופיס בקלי שוקי הון ,שהיא סוכנות להסדרים פנסיונים ולא רק אחת הסוכנויות  ביטוח הגדולות בישראל. העבודה הייתה בתחום הביטוח. חברת השמה ברחוב החשמונאים בת"א ביצעה את המבדקים.

לאחר שהגעתי לקומת חברת ההשמה ניגשתי לפקידת הקבלה ואמרתי שבאתי לראיון. מי שמוזמן כתוב לה על דף. נתנה לי טפסים ושאלונים ובקשה שאמלא בחדר הסמוך. בחדר הסמוך יש כ-10 כסאות עם מספר שולחנות למילוי טפסים.

קבלתי מספר טפסים עם מילוי פרטים אישיים וקורות חיים, וגם מאות שאלות! (נהוג לשאול כן גם במכון מיון, אך עם עשרות שאלות בלבד) בעיקר שאלות התנהגותיות ואישיותיות.צריך לבחור בין מספר אפשרויות. האפשרויות הן לפי סקלה, ולא תשובות כן או לא.

לאחר מילוי הטפסים כשעה לערך,מסרתי אותן לפקידת הקבלה, והמתנתי לראיון אישי ע"י רכזת כ"א בחברת ההשמה. מכיוון שהיו עוד מועמדים לראיון לתפקידים אחרים, לא כולם מיועדים לתפקיד אחד אלא למספר תפקידים בחברת ההשמה, המתנתי כרבע שעה לערך.

המראיינת אישה מבוגרת יחסית 40+. היא שאלה את השאלות הידועות. אני חושב שאני נפלתי בעיקר בשאלה זו : מה אני רוצה לעשות עוד כמה שנים, ולאן אני רוצה להתקדם? עניתי שאני מעונין להתקדם למשרת סמנכ"ל ולכן למדתי מנהל עסקים עם מספר התמחויות כאשר גם השאיפה להתחיל תואר שני במנהל עסקים. להזכירך אני מיועד לתפקיד תפעולי ולא ניהולי.
לא עברתי את הראיון ולא הופניתי כלל לראיון בקלי שוקי הון.

2.לאחר מספר חודשים, קבלתי זימון מקלי שוקי הון להגיע אליה לראיון לתפקיד דומה של בק אופיס עם שירות לסוכנים. הגעתי לראיון במשרדי החברה ברחוב המסגר בת"א. הבנין מאובטח ע"י שומר, וגם הכניסה הייתה ע"י פעמון ופקידת קבלה,אמרתי שבאתי לראיון עבודה.

התקבלתי ע"י רכזת כ"א והתחיל הראיון, רכזת כ"א תיארה את התפקיד והתחילה לשאול שאלות מקצועיות. לא זוכר מה היו השאלות, אך התוצאות היו שלא התקבלתי לעבודה.

3. באפריל 2008  שלחתי קורות חיים לקלי שוקי הון לתפקיד רפרנט ביטוח חיים. התקשרה אלי מנהלת המוקד ולאחר ראיון קצר קבעה איתי זמן לראיון ב-16.00 בערב למחרת. משרדי קלי שוק הון היו בבנין סונול ברחוב מנחם בגין בת"א (עברו מרחוב המסגר לבנין מרווח וטוב יותר).

הגעתי לפגישה והתברר לי שהמנהלת לא יכלה להיפגש באותו זמן והיא שלחה לי הודעת SMS שהתקבלה רק אחרי שעה ממועד הראיון ב-17.00 כאשר הייתי באוטובוס. הוא נשלח בשעה 14.00 לערך . דוגמא למה קורה כאשר חברות הסלולר לא מתפקדות ולא שולחות מייד את ההודעות. המנהלת התקשרה אלי יותר מאוחר וקבענו ראיון ליום אחר באותה שעה לערך,וספרתי לה את הסיפור של ההודעה.  

הגעתי לראיון קצת לפני הזמן , פקידת הקבלה המבוגרת אמרה לי להמתין. במקום ההמתנה על השולחן היו מאמרים וכתבות על קלי שוקי הון. ניצלתי את 10 דקות ההמתנה כדי לקרוא ולדפדף בין הכתבות, להכיר יותר את מקום העבודה. חובה לדעת את מקום העבודה, מנהלים ומוצרים וכיוצא וכמובן על תיאור התפקיד שלך עצמו.

המנהלת הזמינה אותי לחדר שלה לתחילת ראיון. היא הציגה את עצמה ואת קלי שוקי הון ואת המוקד לערך 10- רבע שעה. דבר כזה לא קרה לי בשום ראיון כלשהו. בראיון צריך יותר לשמוע את המרואיין ופחות את עצמך. אבל נראה לי שהיא רצתה שאשמע סיפור שיווקי על קלי שוקי הון.

כמובן בשאלה הראשונה שהיא שאלה אותי, אני נשנקתי עם כל הרוק והליחה שהיו לי בגרון במשך רבע שעה שהיא דברה,וזה נמשך גם בשאלות הבאות, היה ממש לא נעים, גם כוס מים לא עזר. האם מישהו\מישהי חושב שאדם כזה יכול לתת שירות טלפוני? נראה שיש לו בעיה כרונית (ולא בגלל שדברתי רבע שעה). האם יש לו ניסיון בבק אופיס? התשובה לא. האם יש לו מספיק ידע בביטוח  למרות שהוא עבר את 2 מבחני הביטוח של משרד האוצר: יסודות הביטוח וגמר פנסיוני? ממש לא מספק צריך יותר לימוד מעשי. אין אפשרויות לטעויות ולשירות לא טוב.

המנהלת עמדה על כך שיש קורס מרוכז  להשלמת פערי הידע על ביטוח ועל השינויים בין כל חברת ביטוח שכולם חייבים ללמוד. מי שעדין לא עבר את מבחני וידע הקורס,לא יכול להתחיל לעבוד עם לקוחות.

השאלות והתשובות המקצועיות והצגה עצמית טובה שלי כבר לא היו כ"כ רלבנטים בנוסף שהכיסוי לראיון לא היה כ"כ טוב. כך הפסדתי את התפקיד בקלי שוקי הון. לא התקבלתי לעבודה. לא זכור לי האם קבלתי טלפון והודיעו לי על כך, אך זה כבר לא רלבנטי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה