יום ראשון, 24 ביולי 2011

ראיונות עבודה לתפקיד סדרן סחורה ברשתות שיווק


ראיונות עבודה לתפקיד סדרן סחורה ברשתות שיווק

1. לאחר סיום השירות הצבאי בסוף 96 ,הלכתי ללשכת תעסוקה בקרית אונו (לאחר מספר שנים עברה לאור יהודה וליהוד עד היום) ולא קבלתי כל עבודה. אז היה הפניה לחברות כ"א מועטות. פניתי לחברת תנופה כ"א בפ"ת במרכז העיר וקבלתי הפניה לעבודה כסדרן סחורה בתנובה פ"ת.יצרו עם תנובה קשר וקבעו לי ראיון עם מנהלת סדרניות בתנובה פ"ת.

הגעתי לראיון, הראיון נמשך כ-10 דקות בעיקר עם שאלה האם עשיתי צבא? (אני בחור דתי, וכנראה כל דתי אצל חילוני לא עושה צבא) וכמובן ציינתי את היכולות והכישורים שלי בצבא כמחסנאי (שאחראי על מספר מחסנים ענקיים ששווים עשרות מיליוני ₪) וספק אפסנאות. התקבלתי לעבודה.

התחלתי לעבוד בשופרסל מרום נווה בר"ג, ואח"כ עברתי באופן קבוע למגה בגבעתיים ברחוב כורזין פינת אלוף שדה. שם עבדתי כאחראי וראש צוות עם ביצוע הזמנה מידי יום. הייתי מוגדר גם כעובד מגה עקב שעותיי הרבות מידי יום (9-13 ביום). בכל חג הייתי גם מקבל שי קטן ממגה.

2.בסוף 98 לאחר הפיטורים מתנובה,פניתי ללשכת תעסוקה  וקבלתי הצעת עבודה לעבוד בתפקיד סדרן סחורה בסופר בני ברק ברחוב השומר. הגעתי למנהל העבודה , כאשר הוא ראה אותי (קצת שמן) הוא שאל האם אני יכול לעבוד בזריזות ? אמרתי לו שכן. עבדתי כמחסנאי בצבא וסדרן סחורה בתנובה עם הרמת וסידור מספר טונות של סחורה מידי יום. התקבלתי לעבודה. והייתי אחראי על שורה אחת מהחנות שהייתה הכי קשה שיש. החלפתי את הבחור שעבד בה וגויס לצבא. וגם עזרתי לעובדים בשורות אחרות כמו שורת השימורים. עקב עבודתי המהירה, המנהל היה נותן לי עבודה נוספת.

3. ב-2002  חיפשתי עבודה, חבר מבית ספר שעבד ברשת המרכולים החרדית בר-כל (ברכת הארץ) ברחוב הרב קוק בבני ברק אמר לי שהוא יכול להמליץ עלי על מנהל החנות שיקבל אותי לעבודה. הוא עבד שם אחר צהרים והיה מגיע וחוזר עם האופנים,רכיבה של כ-6-5 ק"מ מידי יום לפחות לכל צד.

החבר אמר שהוא דיבר עם מנהל החנות וזה אפשרי להתקבל. נסעתי בקו 68 עד מכון מור בבני ברק ברחוב ז'בוטינסקי והלכתי כמה דקות ברגל דרך רחוב רבי עקיבא בבני ברק. הגעתי לחנות וראיתי את מנהל החנות ,שאלתי אותו אם זה הוא? והוא ענן שכן ואמרתי לו שבאתי לעבוד והחבר שעובד כאן שהמליץ עלי. התקבלתי לעבודה. בחנות יש 2 קומות: קומת קרקע-  מכירה. וקומה 1 קומת אחסון. החנות נמצאת בבנין מגורים, כך שקומת האחסון מורכבת מ-2 דירות פרטיות יחד. יש מעלית שאפשר להוריד ולהעלות סחורה. עזרתי בהורדת סחורה לשאר הסדרנים. אני הורדתי בעיקר שימורים וגם סדרתי את מחסן השימורים עם הזמנה כאשר העובד הקבוע היה חולה. בנוסף לסידור ולמשא של סחורות הרשת שאנו היינו צריכים להרים ולסדר ולא סדרני החברות.

4. ב-2002 חיפשתי עבודה וקבלתי הפניה מלשכת תעסוקה לעבודה בחנות ירקות ביהוד ברחוב וייצמן ליד בנק פועלים. הגעתי והתקבלתי לעבודה. בעל הבית הוא צעיר דתי 30+ שחזר בתשובה הוא עובד בירקות.  העבודה: פירוק הסחורות מהמשאית בבוקר וסידור ירקות ופירות במדפים

קבלתי 20 ₪ לשעה ושכר המינימום היה 18 ₪. עבודה ללא חוזה עבודה וללא תלושי משכורות וללא דיווח לביטוח לאומי ולמס הכנסה- עבודה בשחור. מקבלים משכורת כל שבוע ולא מידי חודש. למרות שהתרעתי ואמרתי ללשכת תעסוקה שהוא לא עובד כחוק ומפר את החוק ,הפקידות בלשכה אמרה שהן יודעות זאת (שהוא לא מעסיק חוקי) אבל המשיכו לשלוח לו עובדים.

תבינו את האבסורד- אני יקבל סירוב עבודה מפקידת לשכת תעסוקה  וישללו לי את הקצבה החודשית של אבטלה או הבטחת הכנסה,  אם אני אסרב לקבל עבודה במקום שהמנהל מפר חוק ועובד בשחור.

העבודה הייתה רק מספר שעות בבוקר וזהו. היו לו עוד עובד שהמשיך לעבוד בצהרים ולעשות שליחויות. לאחר שהוא פיטר אותו אני החלפתי אותו ועבדתי עוד כמה שעות ועשיתי גם שליחויות לבתים עם אופניים, ולאחר שהאופניים התקלקל, עשיתי שליחויות ברגל תוך לקיחת מספר הזמנות. ולעיתים נסעתי גם באוטובוס. כמובן שמי שהלך להתקלקל או סחורה לא טובה, לקחתי לבית.       



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה