יום שני, 11 ביולי 2011

ראיון עבודה ראשון ואחרון לתפקיד שימור לקוחות בבית השקעות פריזמה בר"ג


ראיון עבודה ראשון ואחרון לתפקיד שימור לקוחות בבית השקעות פריזמה בר"ג
בתחילת 2008 לאחר סיום העבודה בתיאום פגישות באילון גמל, ולאחר שראיתי מודעות דרושים באינטרנט, שלחתי במייל קורות חיים לסוכנות ביטוח קסם בסביון. כן יש דבר כזה בסביון, חפשו בדפי זהב. מנהלת משאבי אנוש בסוכנות הביטוח קסם  יצרה איתי קשר ולאחר ראיון טלפוני קצר קבעה לי ראיון בסוכנות ביטוח בסביון .

עובדי הסוכנות ביטוח הם בעיקר עובדי מיקור חוץ לחברות ביטוח ובתי השקעות ופחות עובדי הסוכנות עצמה שמכילה כמה עובדות בעיקר.

הראיון היה בשעות הבוקר 10 לערך. אין אוטובוס שמגיע ישירות לרחוב המסוים בסביון (גם לא קו 56 שנכנס לסביון או קו 76 בגני תקוה), ולכן העדפתי ללכת ברגל חצי שעה  לכל צד(ללכת יותר בריא מאשר לשבת ולנסוע).וזה טוב יותר מאשר ללכת ברגל 5 דקות לתחנת אוטובוס ועוד 5-10  דקות מתחנת האוטובוס לסוכנות בסביון ולנסוע באוטובוס 5 דקות, וכמובן גם זמן המתנה לאוטובוס שמגיע כל חצי שעה. 

הגעתי לסוכנות ביטוח, אמרתי לפקידת הסוכנות שבאתי לראיון. מנהלת משאבי אנוש עדין לא הגיעה, המתנתי בכסא. לאחר כמה דקות היא הגיעה, בחורה צעירה 30-40 לערך, קצת עגלגלה. התחלנו את הראיון,הראיון היה לערך 20-30 דקות. היא שאלה מספר שאלות מקצועיות על הניסיון התעסוקתי הרלבנטי  על הידע שלי בביטוח ובפיננסים,על התואר הראשון במנהל עסקים והצגתי את עצמי הכי טוב שיש.

היא אמרה לי שיש לה להציע לי 2 תפקידים: שימור לקוחות בבית השקעות פריזמה. ובתיאום פגישות לניהול תיקים באוצרות ששיך לבנק אוצר החיל. היא התאימה לי יותר את התפקיד של שימור לקוחות בפריזמה. עבודה של 8 שעות ביום משמרת בוקר או משמרת ערב בשכר 25 ₪ לשעה, שכר יחסית גבוה אז לעומת מוקדים אחרים גם פיננסים (קבלו 22-23 ₪ לשעה, שכר מינימום אז  19.70 ₪ לשעה).

מנהלת שימור הלקוחות בפריזמה הייתה של הסוכנות ביטוח והיא תיאמה לי ראיון איתה בסוכנות ביטוח בסביון בבוקר ,אבל לא באותו יום ולא בהמשך ישיר לראיון איתה כי המנהלת הייתה בעבודתה בפריזמה . ולכן נאלצתי להגיע שוב ברגל רק לראיון של 20 דקות. הראיון חזר על עצמו בצורה אחרת עם קצת שאלות שונות אך דומות. עברתי את הראיון גם איתה.

בסוף הראיון קבעתי עם מנהלת משאבי אנוש  שניפגש למחרת בבוקר בשעה 9 בפריזמה שכתובתה בקומות העליונות בבית איילון ביטוח בתחילת רחוב אבא הלל בר"ג  ליד מגדל אביב. באותו בוקר הגעתי כמה דקות לפני הזמן באוטובוס 68 שעצר בבורסת היהלומים בתחילת רחוב ז'בוטינסקי בר"ג.

עברתי בפעם אחת  2 רמזורי מעבר חציה ויש עוד רמזור.רמזור הולכי רגל המשיך להיות אדום, גם כאשר היה רמזור ירוק לרכבים שפונים שמאלה לכיוון רחוב ז'בוטינסקי בר"ג. היה נראה לי שיש טעות ברמזור וחציתי את הכביש באור אדום. לא יאומן ,אבל עצר אותי שוטר שחיכה בפינה וכתב לי דוח עם אזהרה ללא קנס כספי על שעברתי ברמזור אדום. הוא טען שהרמזור אדום עקב אפשרות של פרסה ומעבר הולכי רגל מפריע לנהגים, למרות טענותיי שיש טעות בהוראת הרמזור. כצפוי כיום וכבר לפני שנה-שנתיים זה השתנה , והרמזור ירוק ולא אדום.

בזבזתי זמן יקר והזמן הראה קצת לאחר 9.התחלתי לרוץ קצת עד לבנין. בבנין צריך להפקיד תעודה על מנת לקבל כרטיס כניסה לקורא האלקטרוני . עליתי במעלית, נכנסתי לאחר שצלצלתי בפעמון ואמרתי שבאתי לראיון אצל המנהלת. התיישבתי. דברו עם המנהלת ואמרו לי שתכף היא תגיע.בתוך כך גם מנהלת משאבי אנוש התקשרה אלי , ואמרתי לה שכבר הגעתי. כנראה שאצלה שעה 9 זה שעה גמישה.

היא הגיעה ב-9 ורבע לערך. היא נכנסה והלכנו למוקד של שימור לקוחות שהיה חדר קטן של 2 מטר על 4 מטר.לידו היה חדר של שירות לקוחות של פריזמה.במשמרת הבוקר היו במוקד השימור 5 עובדים לערך. חצי גברים וחצי נשים. לכל אחד היו 2 מסכים עם אפשרויות מעבר ביניהם והתקשרות הטלפונית הייתה ממוחשבת ללא טלפון כלשהו. החיוג באמצעות תוכנת מחשב. 

שמעתי מספר שיחות של הנציגים וישבתי בעיקר ליד נציג אחד דתי מבוגר במשך חצי שעה לערך. לנציג יש טלפון ושם הלקוח עם הסיבה למשיכת כספים. כאשר שמעתי אותו מדבר עם הלקוחות, קבלתי פריחה בשכל. הייעוץ הכי גרוע ששמעתי. והקטע הגרוע שיש אנשים שקבלו את הייעוץ הזה.

לדוגמא: אדם מבוגר שיש לו קרן השתלמות כנרת  והוא רוצה למשוך כספים מהקרן כדי לבצע קניות כמו: רכב, רהיטים לבית וכיוצא. הנציג אמר לו שכדאי לו לקחת הלוואת גישור מפריזמה. למה זה משתלם ,הרי משלמים ריבית? כי התשואה של קרן השתלמות כנרת הייתה 9-10% בממוצע לשנה והריבית על ההלוואה היא 5%, וכך הוא יכול להרוויח את הריבית באמצע וגם לא למשוך את הכספים. זה עבד, והאדם משך את בקשת משיכת הכספים מהבנק.

הנקודה שהשימור נכון, אבל הייעוץ ממש לא נכון בכלל.תשואות העבר לא מעידות על תשואות העתיד. ואת התוצאות אנחנו כבר יודעים. כנרת ב-2008 הפסידה 30% לערך מהמפולת באמצע 2008.כך שאם אותו אדם לא פרע את הלוואתו בזמן ומשך את הכספים ,הוא הפסיד הרבה כסף:גם לשלם ריבית על ההלוואה וגם הפסיד שליש מכספו בקרן השתלמות (אין מה לדבר שהוא הפסיד תשואה חיובית לעומת נכס חסר סיכון בבנק)  וצריך היה לחכות עוד שנה וחצי עם מעבר של קופות גמל וקרנות השתלמות לפסגות בית השקעות עד שהתשואה הגיעה לאפס מההפסד.

לאחר שבצעתי מספר האזנות לנציג, מנהלת משאבי אנוש הוציאה אותי החוצה מהחדר לחדר אחר, כדי שאחתום על חוזה העבודה. חוזה העבודה היה מורכב ממספר דפים. כאשר הסתכלתי על חוזה העבודה, חשכו עיני. זה חוזה עבדות ולא חוזה עבודה. גם בבתי השקעות אחרים אין חוזה עבודה כזה.

מדוע? יש התחייבות לשנה. למה אני צריך להתחייב לשנה? אפילו קורס אני לא עובר.אם אני עוזב לפני שנה יש קנס כספי בגובה משכורת חודש. אסור לי לעבוד בעבודה נוספת. יש סכנה לתביעה אם אגלה סודות מסחריים וכיוצא גם לאחר סיום העבודה שלי.ועוד ועוד

אמרתי לה שאני על חוזה עבודה כזה לא חותם. היא אמרה לי מה הבעיה? כולם חתמו וחותמים על חוזה עבודה כזה.אמרתי לה שאני לא ואני מצטער. בקיצור עקב אי חתימה על חוזה עבודה, לא יכולתי להתחיל לעבוד. והלכתי חזרה לבית באוטובוס.

אני ידעתי כבר לקראת סוף 2007 שפריזמה קרובה להתרסקות. תוצאות הקופות גמל וקרנות ההשתלמות היו גרועות מחודש לחודש ב-2007 ,והמצב לא השתנה מעבר לכך ב-2008 ,אלא נהיה יותר גרוע. לאחר הראיון כאן בפריזמה, באמצע פברואר 2008 התבררה הפרשה של מנהל השקעות בפריזמה שהשקיע באופציות בינואר 2008 וסמך על ציפיה לאפקט ינואר של עליות בבורסה, ולמעשה היה ירידות בבורסה מאמצע ינואר עד פברואר 2008. זה גרם והסב הפסדים כבדים של הרבה אחוזים בחודש לקופות גמל שבניהולו.  

ולכן סרבתי לעבוד בפריזמה. אני לא מתאר לעצמי מה היה קורה אם הייתי עובד עם התחייבות במחלקת שימור של פריזמה באותם חודשים ב-2008 כאשר פריזמה הובילה בתשואות שליליות עד זמן הפירוק והמכירה לפסגות.

מה לגבי הצעת עבודה של תיאום פגישות באוצרות בבנק אוצר החיל ? על כך בפוסט הבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה