יום שני, 4 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד מכירות בחברת ביטוח AIG בפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד מכירות בחברת ביטוח AIG בפ"ת
באמצע 2007 לאחר ששלחתי קורות חיים לחברת ביטוח AIG , התקשרה אלי רכזת כ"א מחברת AIG ולאחר ראיון טלפוני קצר, היא הזכירה שיש התחייבות לשנה בתפקיד. ההתחייבות היא עבור קורס של 3-4 שבועות. מכיוון שהיה לי רקע בביטוח(מכירות ביטוח ומעבר בבחינת יסודות הביטוח) וגם במכירות, וגם לראשונה שמעתי שיש התחייבות בעבודה תפעולית ,לא הסכמתי להתחייבות וניסיתי לנהל משא ומתן עם רכזת כ"א לגבי הקורס ולגבי התחייבות,האם אפשר לקצר וכיוצא.

רכזת כ"א לא הסכימה ולא הועיל דבר כדי לשכנע אותה, לרכזת פשוט אין סמכות והחלטה והיא צריכה לעשות בדיוק מה שאומרים לה ולא מעבר. לא מדובר כאן על עובד טאלנט ,כך שאפשר לוותר על עובד גם אם הוא מתאים ולמצוא עובדים אחרים פחות טובים אבל עובדים בחברה עם התחייבות. כאשר אתה לא מסכים, אתה לא מתקבל לעבודה.

לאחר חצי חודש לערך התקשרו אלי מחברת כ"א  והציעו לי את אותה עבודה ב-AIG. לאחר שעשיתי סקר שוק וראיתי שכמעט בכל העבודות התפעוליות יש התחייבות ,הסכמתי.חשבתי אז שהתחייבות לא תקפה ולא יוכלו לחייב אותי בתשלום כלשהו. כיום וכבר לפני כמה שנים, יש פסיקה של ב"ד לעבודה שכל התחייבות לעבודה לפרק זמן ללא נתינת ערך מצד החברה, החברה לא יכולה לגבות תשלום על הפרת ההתחייבות. ככל שהקורס מקצועי יותר והעובד פחות מקצועי, כך הערך יותר גבוה. ברור שככל שעובדים יותר בחברה,כך תשלום עבור הפרת ההתחייבות פחותה ובטלה. אם יש תשלום כאשר עובד\ת עבדו במשך חודשיים שלושה ופחות מכך, מעיד על חוסר יושר ותום לב.  

חברת כ"א שלחה קורות חיים שלי ל-AIG  ,ולמחרת התקשרו אלי מ-AIG ושאלו אותי מה השתנה שהסכמתי להתחייבות. כנראה היה להם עדין  רישום שהתקשרו אלי, תירצתי תירוץ פשוט כלשהו ,וקבלתי זימון להגיע למחרת לראיון עבודה במרכז הערכה ברחוב הסיבים בקרית מטלון בפ"ת. 

זה היה ראיון ראשון שלי ב-AIG. מרכז ההערכה התחיל בצהרים ב-12 וחצי לערך.כצפוי הוא לא נערך בזמן. כי הרי מנהלת מרכז ההערכה צריכה לאכול צהרים.היא לא תוכל ב-3 בצהרים ארוחת צהרים היא לא תתפקד.לא מבין למה קובעים זמן שהוא לא ריאלי ובאמצע זמן ארוחת צהרים, האם זה מתאים למועמדים או לרכזת כ"א? בד"כ אני מסרה להגיע לראיונות אלו עם זמן זה. אני מגיע לראיון רק אחרי ארוחת צהרים,או שעה לפחות לפני.

מרכז ההערכה נערך בקומה העליונה ,בחדר ישיבות כלשהו. ניהלה את מרכז ההערכה רכזת כ"א מבוגרת. עם עזרה מנהלית של רכזת כ"א. כצפוי המועמדים היו נשים צעירות בלבד 20-22. הבנים היחידים היו אני ועוד בחור צעיר בגיל 25 לערך שעבד כבר בחברת ביטוח ורצה להתחיל תואר אקדמי.
אני והבחור ישבנו בסוף השולחן, והבנות בתחילת השולחן משני צדדיו.  

בהצגה עצמית כצפוי התברר לי שאותן נשים צעירות אין כ"כ ניסיון במכירות אם בכלל, עבדו בתפקידים תפעוליים שוליים לתקופת זמן קצרה של שנה שנתיים. ובנוסף שאין להן כל ידע בביטוח או במכירות או עבודה במוקד וכיוצא. ואני מסופק אם יש להן בכלל בגרות או השכלה כלשהי.  

לאחר הצגה עצמית היה שלב דינמיקה קבוצתית. כצפוי צריך לדרג מה עושים במוקד בתחילה לפי החשיבות מתחילה ועד סוף. כצפוי הדירוג של הבנות לא היה מקצועי בעליל. אני והבן לא הסכמנו איתן וניסינו לשכנע,אך ללא הועיל. הסכמה על הדירוג צריכה להינתן תוך זמן מסוים,אחרת הקבוצה נכשלת במשימה. ולכן הבנות החליטו שהן לא צריכות את ההסכמה שלנו (למרות שכולם צריכים להסכים על הדירוג כולל הבנים ולא רק הבנות) והן התחילו לנהל משא ומתן רצחני על הדירוג תוך ניצול שכולן יושבות קרוב .

אנחנו נכנסנו קצת להלם והזכרנו לבנות שללא הסכמה שלנו,הדירוג והמשימה לא תושלם. אך הבנות המשיכו בדירוג. הבחור שראה כך התערב וניסה להצטרף להסכמה לדירוג ,הוא אולץ לקבל את תכתיבי הבנות לדירוג. כמו שאתה מבינים מי שהתנגד לדירוג היה רק אני. כי על דירוג לא מקצועי ,אני לא יכול להתפשר. למה אני למדתי תואר ראשון מנהל עסקים, כדי לדרג משימות בעבודה כמו צעירה שאין לה בגרות ?
לאחר דינמיקה הקבוצתית היה הפסקה של כמה דקות. ניצלתי את ההזדמנות לשתות קפה וחלב. בד"כ שאני יודע שהסיכוי להתקבל לעבודה קלוש , אני מנצל את השתיה במקום העבודה עד הסוף. לאחר ההפסקה , כצפוי רכזת כ"א אמרה שאני לא ממשיך הלאה ולא התקבלתי.  כאשר שאלתי למה? לא קבלתי כל תשובה, רק בקשה שאפנה את המקום , כי היא רוצה להמשיך בתהליך. המשך התהליך היה סימולציות. אמרתי לבחור שאין לו סיכוי להתקבל ,יחד עם איחול הצלחה.

לפי מספר רב של ראיונות שעשיתי ב-AIG , מתקבלים בחברת AIG פרופיל עובד\ת כזה: צעיר\ה גילאים 20-25 (30+ וכיוצא סיכוי קלוש) . ללא ידע או ניסיון בביטוח או פיננסים. לא בעלי תואר ראשון כלשהו. אפשרי ורצוי שיהיה עם תעודת בגרות או סטודנט שנה ראשונה-שניה ,אבל זה לא חובה כ"כ. לא חובה בכלל שידעו לתת שירות או למכור, העיקר שעבדו בתחום שנה שנתיים לערך גם בתפקיד זוטר.

כאשר יש קבוצה של 30+ במרכז ההערכה אין עדיפות מסוימת למי מהם. אולם אם 30+ נמצא במרכז ההערכה עם צעירים, הסיכוי שלו קלוש עד אפסי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה