יום ראשון, 31 ביולי 2011

סיפורי השראה ערן שטרן יוצא מהכלל


סיפורי השראה  ערן שטרן יוצא מהכלל
באתר ההשראה יומית של ערן שטרן  insight4u יש מספר סיפורי השראה. קישור לדף הסיפורים. באתר יש גם משפטי השראה של הגולשים. ציינתי את הקישור לסיפור ואת הלקוח\מסקנה בסופו. כי העיקר הוא לא הסיפור אלא הלקח\ המסקנה. בכל סיפור יש קישור לדף הסיפור. יש מספר סיפורים שלא ציינתי כאן והם פחות רלבנטים.

האיכר והאופה – מסקנה נכונה בסוף הסיפור

כוחה של מחנכת - היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה. זהירות! כאן בונים (או הורסים) בחינוך. דווקא מאדם שאת\ה לא כ"כ אוהבים יהיו התוצאות טובות יותר, מאשר אדם שאת\ה אוהבים

משהו על חיוך - מסקנה בסוף הסיפור. חיוך הוא נתינה פשוטה שלא עולה כסף. העקום היחיד שהוא ישר

הקפה של אלוהים - עצם הסיפור הוא הלקח מהמרצה

שתי בחירות- סיפור שהועבר במייל, על 2 קבוצות ילדים שעזרו לילד עם מגבלות לשחק במשחק. מציג את ההשפעה של כיבוד הילדים לילד השונה. חנכו את ילדיכם לכיבוד השונה והאחר

אין ארוחות חינם – מי שממוקד בדבר אחד ולא מסתכל גם באופן מרחבי סופו להיכשל. יש להפעיל בעיקר את השכל ולא את הדחפים הגופניים.  עוד לקח בכח ההרגל בסוף הסיפור.

הנגר – עשה זאת בעצמך - מסקנת הנגר בסוף הסיפור

לפתוח דלתות בלי פחד - יש לקח בסוף. יש לעיתים יותר סכנה מוודאות מאשר על אי וודאות

רגעים של צער ואושר- משל עם לקח בסוף

המעשה הטוב שלך היוםיחזור אליך בגדול! - דוגמא קלאסית של שלח לחמך על פני המים כי ברוב הימים(ולא קיצור ימים) תמצאנה. יתכן שגם מעשה החסד של הצעירה וחינוך ההורים שלה גרם לילד להיות רופא שמחזיר את גוף האדם ואת בריאותו למצבו הקודם

שני זאבים (יצרים) - הלקח בסוף

קולו של היקום – (יש סרטון ביוטיוב בדוגמא דומה). מקבלים מאחרים מה שנותנים ומתייחסים אליהם. הלקחים  בסוף

אגדה הודית - יש אדם שחי 70 שנה אך חי למעשה 20 שנה. ויש אדם שחי 50 שנה אך ניצל 50 שנה. עיקר החיים הם האיכות ולא הכמות

מלך הנקניקיות לפי הלקח בסוף, חשוב לאדם יחס ותשומת לב יותר מאשר כסף ואוכל

ברוכים הבאים להולנד  הלקח בסוף. הסיפור רלבנטי מאד לשינוי קריירה , אבל משפחתי ועוד, צפה לשינויים בחיים,לעיתים הם יותר טובים מהתכנון המקורי.

תמיד יש דרך טובה יותר

לקחים נכונים מאד בסוף , רלבנטי ליצירתיות ואמירת דברים דומה בצורה אחרת עם השפעה אחרת.

הלבנה

שפע העשיר לא נותן לו לראות בסבל העני. כאשר אדם לא עוצר במרוצת החיים,יש מספר אפשרויות לעצור אותו על מנת שיחשוב ויפעל אחרת.עצרו אתם קודם.

כשהכל נראה שחור!!!

התמקדות במה שאין ולא במה שיש. ולא מה אפשר לשנות ולשפר בחיינו

ארבע נשים למלך אחד

הסיפור הוא שיבוש מדרש חז"ל. לאדם יש 3 אוהבים - אהוב ביותר, אהוב, ופחות אהוב. יום אחד האדם עבר עבירה חמורה נגד המלך והוזמן למשפט. האדם ביקש מהאהוב הראשון לבא איתו והלה סירב. השני הסכים רק עד הכניסה. והשלישי הסכים לבוא וגם להמליץ עליו לדון אותו לכף זכות  הנמשל: - ה-1 כסף ורכוש. ה-2 משפחתו וקרובי משפחה, ה-3 תורה ומעשים טובים. הכסף הוא הכי אהוב לאדם גם יותר ממשפחתו(בטחון כלכלי). לפני מותו הוא פונה לכסף למשפחה ומעשים טובים. הכסף עוזב אותו במותו. קרובי משפחה מלווים אותו עד הקבר. ותורה ומעשים טובים מלווים אותו וממליצים עליו לזכות עד בית המשפט של מעלה.והלך לפניך צדקך ,כבוד ה' יאספך

הילדה והכובע

לא רק הגוף נותן יופי, אלא גם הרגשות והתחושות שלנו. כאשר אנו נסתכל על עצמנו בצורה חיובית,גם אחרים יסתכלו עלינו בצורה חיובית. כאשר אנו מסתכלים על עצמנו בצורה שלילית, תמיד נחשוב שגם אחרים מסתכלים עלינו כך, ואכן זה נכון לבסוף.

מה זאת אהבה?

הלקח- הכלה בליל הכלולות לא הלכה לישון מטורח היום, אלא ישבה ערה מספר שעות בלילה וסייעה לבעלה ללמוד בלילה ע"י החזקת נר ושמיעת לימודו (ולא בטוח שהיא הבינה את כל הדברים). ההתחלה החיובית עוד בליל הכלולות מעידה על המשך החיים המשותפים.

האם הזקן הסיני אכן חכם?  הלקח בסוף

מעשה בשני כדים - יש תיאור סיפור אחר דומה שמסופר על שני בנים לאב אחד. לאח אחד היה כד שלם ולשני היה כד חסר (או שלשניהם היה כד שלם,אך האח היה מפיל מים מהכד בדרך). שניהם הביאו מים מידי יום מהבאר לאביהם לשדה,אחד עם כד מלא מים והשני עם כד חסר. הבן עם הכד החסר לא הרגיש טוב עם חסרון המים מידי יום,אך לא יכל לתקן זאת. האבא טרח לשתול פרחים בצד החסר של הכד וכך שאיבת המים בכד החסר לא הלכו לבטלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה