יום ראשון, 3 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד תביעות בכלל בריאות וחיים בבית סונול בת"א


ראיון עבודה לתפקיד תביעות בכלל בריאות וחיים בבית סונול בת"א

באפריל 2011 לאחר פרסום הטור שלי ב-ynetעל חיפוש עבודה ,שלחתי קורות חיים לכלל ביטוח. למרות שאני מאוכזב מכלל ביטוח וכלל ביטוח לא קבלו אותי בקביעות לאורך השנים לכל התפקידים האפשריים, אני עדין חושב שיתכן שמשהו השתנה בחברת הביטוח לטובה מתישהוא.

התקשרה אלי רכזת כ"א מכלל ביטוח בקשר לקורות חיים, ולאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון עבודה אצל כלל ביטוח בריאות בבית סונול ברחוב מנחם בגין 52 בת"א פינת דוד חכמי .לכלל בריאות יש 2 קומות בבניין והן ממוקמות מאד גבוה עם נוף מרהיב.

הראיון נקבע ל-10 בבוקר.והוא נקבע עד 10.30. הגעתי בזמן ואמרתי לפקידת הקבלה שהגעתי לראיון אצל רכזת כ"א. הוזמנתי לשבת והמתנתי כמה דקות. פקידה צעירה הגיעה וחייכה אלי ובקשה שאמלא מספר טפסים ידועים.ידעתי שהיא לא המראיינת, כי היא חייכה אלי. אם המראיינת או המראיין לא מחייכים אליך בתחילת ראיון זה לא סימן טוב. אם הם מחייכים כל הראיון זה סימן לא טוב. 

מילאתי טפסים במשך כ-10 דקות. והוזמנתי ע"י הפקידה להיכנס לראיון אצל רכזת כ"א בהמשך הפרוזדור.נכנסתי בעשר ורבע לערך ויצאתי היה ראיון של כ-10 דקות ושאלות לא רלבנטיות.

תהליך קבלה לעבודה הוא שיש ראיון ראשוני אצל רכזת כ"א והיא מעבירה המלצות לראש הצוות. אם לראש הצוות נתוני המועמד\ת רלבנטים לתפקיד (ידע בביטוח וניסיון תעסוקתי)הוא מזמין לראיון. בתחילה חשבתי שמדובר בתפקיד של שירות לקוחות ואח"כ נודע לי שמדובר בתפקיד של תביעות בריאות וחיים.

רכזת כ"א הייתה אישה מבוגרת קרוב ל-40 לערך. רכזת כ"א הייתה אישה שמנה מאד עם מחשוף ענק בחזה ועם חזה ענק.במשך כל הראיון היא העלתה עם הידיים את חולצתה כלפי מעלה. כשם שכל גבר מראיין לא היה יכול להתרכז בראיון עם אישה מרואיינת כזאת, כך אני בטוח שכל גבר מרואיין לא יכול להתרכז בצורה כזו.אני קצת שונה מהגברים האלו. אם לי הפריע יותר תנועות הידיים ופחות המחשוף,כי אני ממילא לא מסתכל על האדם ממולי.אצל הגברים האחרים זה להיפך מפריע המחשוף ופחות הידיים.

ואני שואל: האם למראיינת לא היה זמן עד כה להתלבש כראוי לראיון? האם היא חושבת שכך ראוי להיות בראיון? האם היא לא חושבת שהיא צריכה להתלבש אחרת כאשר היא מראיינת גבר? האם המחשוף הוא חלק מראיון רלבנטי לגבר? לא מעניין אותי איך היא מתלבשת לעבודה,לראיון היא צריכה להתלבש אחרת, והיה לה מספר דקות כדי לעשות זאת.לרכזת כ"א היה שיער ארוך גולש והיא שמה אותו על כתפיה לכיוון פני הגוף ולא מאחור,כך שהשער כיסה חלק מהמחשוף,אך לא מספיק לגמרי.

רכזת כ"א לא מקצועית וכנראה שלמכתחילה לא הייתי מתקבל, היא שאלה אותי מספר שאלות בלבד ולא מעבר לכך, ולא אפשרה לענות על השאלות והפסיקה אותי באמצע. השאלות לא היו מכוונות לתפקיד הספציפי. כאשר אמרתי לה מה הכישורים והיכולות האישיים שלי שרלבנטים לתפקיד,היא טענה שזה לא רלבנטי לתפקיד. היא בקשה שאני אתאר מה כתוב בקורות החיים. בראיון קצר ראוי לשאול מה לא כתוב בקורות החיים וזה מה שאמרתי לה בתחילה.

בסוף לאחר הראיון הקצר (הגיע 10.30 סוף הראיון), כאשר הבנתי סופית שאני לא התקבלתי לעבודה. והייתי עצבני בעיקר בגלל המחשוף והאישיות של רכזת כ"א - אמרתי לה אני אומר לך עכשיו בסוף הראיון מה שאני אומר לכל מראיין:אני מצפה שמראיין\ת יפעלו  ויבחרו עובדים בהתאם לשיקולים מקצועיים, ושכתבתי טור לאחרונה ב- Ynet על מראיינים מפלים כמוה- תעשי חיפוש בגוגל על שמי ותראי את הכתבה בתוצאות הדף הראשון, על כך שלא התקבלתי בכלל ביטוח למספר תפקידים במשך השנים האחרונות, וברור שכלל ביטוח עושה הפליה ובוחרת מועמדים בצורה לא מקצועית.

דברתי במשך כ-5 דקות ,היא לא כ"כ הגיבה לדברים. יצאתי בהשלמה על כך שלא התקבלתי לעבודה .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה