ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בקישורית בבני ברק
בתחילת 2011 שלחתי קורות חיים לקישורית לתפקיד שירות לקוחות. קבלתי טלפון מרכזת כ"א בקישורית ולאחר ראיון קצר ,קבלתי זימון לראיון.
קישורית נמצאת באזור תעשיה בני ברק ברחוב הירקון 35 מול קניון איילון בקומה ראשונה בבית נוימן
כל הקומה הראשונה מורכבת ממספר מוקדים נפרדים.
לאחר נסיעה באוטובוס והליכה של 10 דקות נכנסתי ופניתי לפקידות הקבלה שבאתי לראיון, הן נתנו לי טפסים למלא ובקשו שאמתין. בינתיים התקשרה אלי רכזת כ"א ושאלה האם אני בדרך והאם אני מתכוון להגיע. אמרתי לה שאני כבר כאן וממלא טפסים.
לאחר מילוי הטפסים ,חכיתי עוד כמה דקות ,רכזת כ"א הגיעה והזמינה אותי להיכנס פנימה לחדר -5 מטר קדימה. זה לא היה חדר סגור או בודד. החדר חולק לשנים בקיר גבס חלקי (פתוח למעלה), כך שמי שישב בצד השני יכל לשמוע הכל. בצד השני ישב בחור ועבד על מחשב.
היא מצאה את קורות החיים שלי מתוך ערימת קורות חיים. אי אפשר למצוא זאת קודם?לאורך עשרות ראיונות ראיתי את התופעה הזאת.האם רכזות כ"א חושבות להפעיל על המרואיין לחץ כאשר הוא רואה שיש הרבה מועמדים? המרואיין יודע זאת כבר לפני הראיון שיש הרבה מועמדים והוא לא המועמד היחיד,והוא גם יודע שהסיכוי שיתקבל לתפקיד קלוש.
רכזת כ"א הציגה את עצמה ואת התפקיד- מספר מוקדים במוקד. שעות העבודה הם 2 משמרות ,אין משמרת לילה. משמרת בוקר מתחילה מ-6-7-8 בבוקר. משמרת ערב 12-13-14 בצהרים. כל משמרת נעה בין 6-8 שעות ביום. לא פורט מתי אני מתחיל לעבוד והאם אני יכול לבחור בין משמרות או שהמשמרות נקבעות מראש לפי צורכי המוקד.
שכר עבודה הוא בסיס 22 לשעה ,כאשר יש בונוסים קבועים על יעדי שירות כך שהשכר יכול להגיע ל-26-28 שקל לשעה. לא פורט מה יעדי השירות וכמה ממוקדני השירות באמת מקבלים 26 שקל ומעלה לשעה. שכר הבסיס הנמוך הוא כדי שהבסיס לפנסיה קרן השתלמות וכיוצא יהיה נמוך יותר וכך החברה תוציא פחות כסף. כנ"ל בעיקר למשרת מכירות שהשכר בסיס בד"כ שכר מינימום או קרוב לו (למרות שיש בונוסים ועמלות כפול משכר המינימום, לא מעלים את שכר הבסיס)
עמדה במוקד היא בעצם חלק משולחן ארוך עם מסכים ל- 5 מוקדנים ,כך שאת\ה יושבים ממש ליד מוקדן אחר במוקד. אין לכל אחד את העמדה שלו. זה בעיקר כדי לחסוך מקום. לא כ"כ נעים ולא נוח לדבר עם לקוח כאשר את\ה שומעים את המוקדן החבר שלך מדבר לידך .
מי עובד במוקדי קישורית? המוקד הוא הטרוגני ולא הומוגני. כלומר יש בו נציגות מכל גווני האוכלוסיה, גברים ונשים, צעירים וצעירות ומבוגרים ומבוגרות. דתיים וחרדים ,חילוניים, וקצת אתיופיים ורוסים. מכיוון שמדובר בבני ברק, אני מעריך ששליש לפחות מהעובדים דתיים\דתיות. ולכן אין בעיה של הפליה לקבל עובד דתי\דתיה לעבודה.
לא דברה איתי על שעות הפסקה ולכמה זמן והאם שעת הפסקה היא על חשבוני או על חשבון קישורית. חדר אוכל עם פינת שתיה היה קטן מאד,אני מעריך 3 מטר על 2 מטר עם 2 שולחנות.
לא אמרה לי עם אילו חברות קישורית נותנת מיקור חוץ למוקד שירות , וגם עם אלו תוכנות החברה עובדת.
אין קורס משמעותי, אלא שבוע אחד בלבד שתכליתו היא האזנות מרובות למוקדן ,תוך הסתכלות ולמידה על מערכת מידע של השירות.אין כמובן הבדל בין מומחה ומקצוען בתחום השירות לבין מי שלא זה לא רציני
למרות שנראה שהבנין יחסית חדש, המקום עצמו נראה פשוט וחסר יוקרה ומראה יפה (גם התמונות הרבות על הקיר לא שינו זאת) המקום לא משרה עליך אווירה מקצועית של מקום עבודה.
התחילה לשאול שאלות מקצועיות. לא שאלות חודרניות ולא שאלות לא לענין , כמו שאר רכזות כ"א אחרות פחות מקצועיות או רכזות כ"א ששואלות שאלות שהתשובה עליהן תהיה אי רלבנטיות לתפקיד.
לאורך הראיון לא הראיתי כל התלהבות מהתפקיד (הראיתי פנים קפואות משהו ולא חייכתי הרבה) ,ורכזת כ"א ראתה זאת ,ושאלה אותי על כך, אני התחמקתי והשבתי תשובה אחרת.
חלק מהשאלות שרכזת כ"א שאלה אותי :
מה תעשה כאשר לקוח צועק עליך? האם יש לך בעיה עם זה?
למה מתאים לך תפקיד שירות לקוחות ?
למה אתה מחפש תפקיד שירות לקוחות ולא ניהול ?
מאיפה אתה יודע לתת שירות ? האם עבדת בעבודות שירות קודם לכן ?
איך אתה בלימוד תוכנות ?
בסוף הראיון היא אמרה לי שאני יבוא מחר ב-10 בבוקר. שאלתי אותה התקבלתי לעבודה. והיא אמרה בקצת חיוך כן. אני גם חייכתי (סוף סוף לאחר עשרות ראיונות יש מקום עבודה שמוכן לקבל אותך כדתי ללא הפליה).יחד עם זאת,לא התכוונתי לעבוד בתנאי עבודה אלו כמו שפרטתי למעלה.ולכן לא באתי למחרת ב-10 בבוקר. רכזת כ"א התקשרה אלי כצפוי לפני 10 בבוקר, אך לא עניתי לטלפון.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה