יום ראשון, 3 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד מכירות בפסגות אופק בת"א בית פסגות


ראיון עבודה לתפקיד מכירות בפסגות אופק בת"א בית פסגות

בתחילת 2007 עוד שעבדתי במכירות טלפוניות  בשעות הערב בדקלה ביטוח, חיפשתי עוד עבודה בשעות הבוקר. עדין לא עשיתי בחינות ביטוח ולא נכנסתי עדין לעולם הפיננסים והביטוח.

שלחתי קורות חיים לפסגות אופק,שהייתה שייכת לבנק לאומי שהתמחתה בעיקר בניהול תיקים. כיום היא פסגות (לפני כמה שנים שינו את השם מפסגות אופק לפסגות בלבד).
לאחר טלפון וראיון קצר בטלפון זומנתי לראיון ומרכז ההערכה בשעה 9.00 בבית פסגות כיום בת"א  (בעבר בית אפריקה ישראל)ברחוב אחד העם ליד כלבו שלום.

לצערי עקב חוסר ידע בפקקים החדשים בשעות הבוקר וחוסר קימה מוקדמת בבוקר לתפיסת האוטובוס הגיע שעה 9.00 ועדין אני בדרך ברחוב המסגר. התקשרו אלי ושאלו אותי האם אני בדרך?  כי אי אפשר להתחיל את מרכז ההערכה בלעדיי. ועניתי שאני בדרך ואגיע עוד 10 דקות.

אחרי עליה במעלית הגעתי והתנצלתי במיידית בפני כולם על האיחור. לא לומר מה סיבת האיחור. במקומות עבודה מסוימים כאשר אדם מאחר לראיון, הוא לא מתקבל מראש ולא משנה כמה הוא טוב. הרגשתי שהאיחור לא הוסיף נקודות בלשון המעטה. לשמחתי התיישבתי בתחילת השולחן על הכסא המיותם ולא בסוף.

ניהול מרכז ההערכה היה ע"י מאבחנת חיצונית ורכזת כ"א של פסגות וגם משקיפים מהצד  2 מנהלי מכירות של פסגות שהיו לבושים בקפידה עם חליפה ועניבה עם גובה מרשים. הם אמרו שהם רוצים לפתוח מוקד חדש של מכירות והם מחפשים מעומדים מתאימים לתפקיד.

מרכז ההערכה לקח כשעתיים לערך.מורכב מהצגה עצמית, דינמיקה קבוצתית, וסימולציה וראיון אישי. היו כ-10 מועמדים ,2 מתוכם נשים. כולם צעירים 25 לערך עד גיל 30.ומחצית הגברים גבוהים.

לאחר הצגה עצמית של כולם ,הבנתי שיש לי מתחרים חזקים בעיקר 3 גברים שעבדו מספר שנים במכירות והצליחו (אחד עבד בחברה עם גרין קארד והעבודה הייתה באנגלית בלבד, הוא ישב ראשון),רוב המועמדים היו עם תואר בכלכלה או במנהל עסקים או כל תואר אחר רלבנטי לתפקיד.היה בחור שראיתי אותו לאחר שנה ויותר ב-2008 במכון אדם מילא לתפקיד אחר בתעשייה אווירית והוא גם עשה תואר שני במנהל עסקים בקריה האקדמית אונו ב-2010 . עדין לא הייתה לי מומחיות לדעת מי ייבחר ומה רלבנטי יותר לתפקיד.

היה דינמיקה קבוצתית. קבלנו דף עם דירוג מטלות מה עושים בתחילת יום העבודה לפי סדר חשיבות המטלות. מטלה אחת שאחד נפל בה ורשם אותה ראשון הוא שתית כוס קפה כדי להתעורר בבוקר.  
לא הסכמנו על דירוג המטלות והיה ויכוח מקצועי בינינו. אחד מהם היה האם שימור ושירות לקוחות קיימים  חשוב יותר מגיוס לקוחות חדשים .

האם לקוח קיים שמתקשר ורוצה את תשובתנו לגבי התיק הקיים שלו חשוב יותר מלקוח פוטנציאלי מתעניין ? אני טענתי את דעתי המקצועית שבאה לידי ביטוי בספרות האקדמית והמקצועית ששירות לקוחות קיים חשוב יותר מלקוח חדש גם בעלות הכספית. לעומתי טענו אחרים שמעדיפים לקוח חדש שיכניס כסף לבית ההשקעות מאשר לקוח שכבר יש לו כסף ולא יוציא את הכסף כ"כ מהר ואפשר לשכנע אותו אחר כך, לעומת הלקוח החדש שיכול לנטוש ולקבל הצעה מבית השקעות אחר. מנהלי המכירות כנראה בחרו בצד השני בניגוד לדעתי.  

לאחר הדינמיקה הקבוצתית בוצע ניפוי של יותר ממחצית. אני הייתי בין המנופים כולל 4 גברים שישבו בסוף ועוד בחורה. מצטער, אך פסגות הפסידו עובד מצוין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה